بستن

قول استاندار برای فرماندار بومی در لارستان و خنج

گریشنا: در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۴ آبان برای دیدار با سید محمد احمدی، استاندار جدید فارس، با حضور گروهی از مردم لار، اوز، جویم، بنارویه، صحرای باغ، بیرم، خنج، و لارستانی‌های مقیم شیراز برگزار شد، نماینده‌ای از گراش حضور نداشت. این دیدار به دعوت استانداری فارس و در سالن شهید قاضی استانداری صورت گرفت؛ و در پایان آن استاندار نوید داد که برای شهرستان‌های لارستان و خنج فرمانداران بومی منصوب می‌شوند، و در اولین فرصت خود او نیز از منطقه بازدید خواهد کرد.

به گزارش سایت صحبت نو، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حسن فیاض‌پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و مدیر جلسه ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: بسیار خوشحال‌ایم که توانستیم جلسه‌ای را با حضور شما در استانداری برقرار کنیم. وی افزود: از گراش نیز دعوت شده بودند که هم اکنون حضور ندارند.

فیاض پور اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همدلی در تحت فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم در پیشرفت زادگاه و استان فارس کوشا باشیم. پس از او، حاج شیخ ابونجمی امام جمعه خنج به نمایندگی از شهرستان خنج،  اسعدی زاهدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به نمایندگی از مردم لار و دکتر جعفر امامی پزشک جراح اهل لار ساکن شیراز به نمایندگی از لارستانی‌های مقیم شیراز به سخنرانی پرداختند و خواستار توزیع عادلانه خدمات بین مناطق لارستان شدند.

سپس دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ضمن سپاس از برگزاری جلسه گفت گروهی به شیراز آمده‌اند تا از سوی مردم ضمن ابراز خرسندی از انتصاب حضرتعالی، آمادگی خود را برای همکاری با استانداری اعلام کنند. وی افزود: «همانطور که مستحضرید شهرستان های لارستان، خنج، گراش دارای توانمندی‌های قوی بوده و برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه صنعتی استان پهناور فارس آماده‌اند.» وی در پایان خواستار توجه بیشتر استاندار به این مناطق گردید.

استاندار فارس به عنوان سخنران آخر جلسه اظهار داشت: «من راضی به زحمت اهالی محترم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در شیراز نبودم و این وظیفه من بوده است که خدمت شما برسم.» دکتر سید محمد احمدی اضافه کرد: «من از نزدیک با مرحومان آیت اله آیت اللهی، آیت اله سیدمجتبی موسوی لاری، حاج شیخ محمد فقیهی که منادیان وحدت در لارستان بوده اند آشنائی کامل دارم و به آنان درود می فرستم.» او از مرحوم حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی مفتی و امام جمعه خنج و  مرحوم نخبه الفقهائی نیز به نیکی یاد کرد. وی وحدت و همدلی را زیربنای پیشرفت امور دانست و اظهار داشت: «اجازه ندهیم تا تفرقه و نفاق در بین ما رخنه کند. چون تفرقه باعث تخریب وحدت و عدم پیشرفت می‌شود.»

به گزارش میلاد لارستان، وی در سخنان‌اش از تکمیل خط دوم سد سلمان برای بیرم و مناطق دیگر لارستان خبر داد و افزود: «چهره منطقه باید اقتصادی شود. در لارستان صنعت جواب می دهد. من برای آینده منطقه به خاطر نظر بلند مردم افقی روشن می‌بینم و اختلاف در منطقه ما جایی ندارد.»

میلاد همچنین گزارش می‌کند که استاندار فارس در پایان جلسه، از انتصاب فرماندار بومی برای لارستان و خنج خبر داد و قول بازدید از منطقه در اسرع وقت را به مردم داد.

استاندار فارس با بیان این که من به تمام شهرستان های لارستان، خنج و گراش آشنایی کامل دارم گفت: «مشکلات همه را می شناسم و امیدوارم بتوانم مشکلات را با همکاری شما برطرف سازم.» وی از نیکوکاران و سرمایه گذاران درخواست کرد تا در منطقه به سرمایه‌گذاری بپردازند.

جلسه یک ساعت و نیم به طول انجامیده و در حدود ۱۷ و ۴۵دقیقه بعدازظهر پایان یافت.

9 نظر

  1. میگن (…) و (…) گفته کسی نره توی جلسه اما از ارد یک نفر و از فداغ هم بودن.
    عدم حضور شورای گراش ان هم بدون دلیل شایسته مردم نیست. میگن استاندار هم خیلی ناراحت شده و توی جلسه گلایه کرده

  2. پیامد بعد ایا عدم حضور به معنی ساخت حاشیه نیست؟ ایا نمیشد یک نماینده از گراش حضور پیدا می کرد ؟ عدم حضور برای استاندار جدید چه ذهنیتی درست کرده است ؟ایا این به نفع مردم و شهر گراش است؟ دلیل نرفتن و شرکت نکردن در جلسه چه چیزی بوده است؟ در جلسه تنها لاری ها حضور نداشتند بلکه از کل بخش ها و شهرستان خنج هم بودند می شود در این جلسه یک ارتباط قوی ایجاد کرد.
    فکر می کنم این فرصت دیگر تکرار نشود

  3. با سلام
    بله بقول مرتضی چه زیبا بود اگر. و .اگر از گراش هم نماینده ای در بین لارستانیهای مقیم شیراز بود
    ——————
    بد نیست بدانیم این جلسه و یا نشست صمیمانه مردم و مسولین در شیراز پیرو نشست و جلسه سال قبل تشکیل گردیده که البته این امر در آذر ماه سال قبل در یکی از سالنهای هتل شیراز بر گزار شد و اتفاقا به نتایج قابل توصیف و ملموسی هم رسیدیم : نمایندگان شهرها و روستاهای اطراف لار . خنج . اوز . و دیگر روستاها با قرار گرفتن در جایگاه مخصوص خواسته هایشان را از مسولین استان مطالبه نمودند . و مکاتبات از پیش نوشته را تحویل دادند . اما در آن جلسه هم علیرغم دعوت از گراش کسی از شهر گراش حاضر نبود و متاسفانه طلبکارانه بعدها گلایه هایی نیز داشتند . تعجب میکنیم چرا در چنین مجالس مهم و بزرگی که میتواند سر نوشت شهر و شهرستان را برای حد اقل یک یا چند سال رقم زده شود روی میگردانیم و حاضر نمیشویم . اما توقع پیشرفت زاید الوصف منطقه را میطلبیم . مگر نه این هست که خداوند میفرماید ( ان الله لا یغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم ) حقیر از دایی محترم و معتمد شریف شهر جناب مهندس وقار فرد در خواست دارم در صورت امکان و صلاحدید . هماهنگی لازم را با جناب مهندس فیاض پور که مدیریت برگزاری اینکونه جلسات را بر عهده داشته و اتفاقا در این مسیر توفیقات بزرگی کسب نموده و برای ارتقاء و سطح کیفی شهرستان به توافقاتی نیز رسیده اند داشته باشند . تا ظمن بهره مندی از رویه جلسه برگزار شده با استاندار محترم فارس . شخص خودشان و یا معتمدین دیگری در جلسه آتی حضور یافته و زبان گویای مردم شهر و شهرستان شوند . اینشاالله که بتوانیم با همکاری مجموعه استانداری خصوصا ( استاندار فهیم فارس) شهر و شهرستان را آباد و دینمان را به آیندگان ادا نماییم : در بخش بعدی استحضارا یادمان جلسه روسا و معتمدین لارستانیهای مقیم شیراز ۱۳۹۱ خدمتتان ارسال میگردد

    با احترام مجدد به شما و تشکر از مدیریت محترم سایت برای انعکاس و درج خبر در سایت محبوب گریشنا

  4. کجایید اعضای شورا شهر گراش.تازه میگفتیم اوز و بیرم هم زیر نظر ما باشند وگرنه الان انجا نبودند.به اندازه صحرا باغ و بیرم هم غیرت ندارید؟یا حالا که شهرستان شده ایم لازم نیست خودتان به دردسر باندازید. فکر کنم گراش تابع استان لامرد هست.

  5. سلام به محضر همه ی همشهرستانیهای فهیم ومنطقی
    لازم است متذکرشوم هراقدام وتصمیم ناروایی خصوصا اقدامات سیاسی درک خوردرا دارد درک این اقدام هواپرستانه شکل دادن ذهنیت منفی استا ندارجدیدی است که
    از زمینه های اختلافات منطقه بخصوص اختلاف گراش ولار بااطلاع است ومتاسفانه فعلا توپ درزمین ما وزیر پای استاد اسدی شهرستان است امیدواریم باتدبیر اعضای ستادمردمی یاران روحانی شهرستان که باترکیب رسولی نژاد(رییس) کرمی(نایب رییس) هرمزی(دبیر) مدتهاست شکل گرفته اماتحرکی نداشته این سنگ از پیش پابرداشته شود ورفع درک رفتار ندانم کارانه ی ایجاد شده توسط شخص استاد اسدی شوراباشیم تا با تلاش غیرتمندانه گل به خودی را جبران نماییم ضمنا از بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم دفتر نماینده در گراش نیز در این ماجرا بی تقصیر نیست وآنهانیز شریکند اللهم وفقنا

  6. تا آنجا که من خبر دارم شورای شهر و برخی از معتمدین گراشی ارتباط خوب و نزدیکی با استاندار دارند و تاکنون بهتر و بیشتر از لاری ها جلساتی با هم داشته اند و به نتایج خوبی هم رسیده اند .
    خوب است یکی از اعضای شورای شهر در این زمینه اطلاع رسانی کند .
    به نظر من هم در چنین جلسه ای که مدیریت و برنامه ریزی آن دست لاری ها بوده و در دعوت و برنامه ریزی شیطنت هایی کرده اند ، کار خوبی کرده اند که شرکت نکرده اند.
    مگر گراشی ها دستشان چلاق است که دست به دامن لاری ها شوند .

  7. واقعا برای مردم گراش متأسفیم که چوب مسئولان گراشی که با لجبازی و تفرقه افکنی به دنبال منافع شخصی هستند رو می خورند و از پیشرفت عقب می مونن . شورای شهر مستقلی که حسنی اونا رو از رفتن منع کنه دیگه استقلالش کجاست .؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top