گریشنا: در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۴ آبان برای دیدار با سید محمد احمدی، استاندار جدید فارس، با حضور گروهی از مردم لار، اوز، جویم، بنارویه، صحرای باغ، بیرم، خنج، و لارستانی‌های مقیم شیراز برگزار شد، نماینده‌ای از گراش حضور نداشت. این دیدار به دعوت استانداری فارس و در سالن شهید قاضی استانداری صورت گرفت؛ و در پایان آن استاندار نوید داد که برای شهرستان‌های لارستان و خنج فرمانداران بومی منصوب می‌شوند، و در اولین فرصت خود او نیز از منطقه بازدید خواهد کرد.

Ahmadi Ostandar1

به گزارش سایت صحبت نو، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حسن فیاض‌پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و مدیر جلسه ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: بسیار خوشحال‌ایم که توانستیم جلسه‌ای را با حضور شما در استانداری برقرار کنیم. وی افزود: از گراش نیز دعوت شده بودند که هم اکنون حضور ندارند.

فیاض پور اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همدلی در تحت فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم در پیشرفت زادگاه و استان فارس کوشا باشیم. پس از او، حاج شیخ ابونجمی امام جمعه خنج به نمایندگی از شهرستان خنج،  اسعدی زاهدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به نمایندگی از مردم لار و دکتر جعفر امامی پزشک جراح اهل لار ساکن شیراز به نمایندگی از لارستانی‌های مقیم شیراز به سخنرانی پرداختند و خواستار توزیع عادلانه خدمات بین مناطق لارستان شدند.

سپس دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ضمن سپاس از برگزاری جلسه گفت گروهی به شیراز آمده‌اند تا از سوی مردم ضمن ابراز خرسندی از انتصاب حضرتعالی، آمادگی خود را برای همکاری با استانداری اعلام کنند. وی افزود: «همانطور که مستحضرید شهرستان های لارستان، خنج، گراش دارای توانمندی‌های قوی بوده و برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه صنعتی استان پهناور فارس آماده‌اند.» وی در پایان خواستار توجه بیشتر استاندار به این مناطق گردید.

استاندار فارس به عنوان سخنران آخر جلسه اظهار داشت: «من راضی به زحمت اهالی محترم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در شیراز نبودم و این وظیفه من بوده است که خدمت شما برسم.» دکتر سید محمد احمدی اضافه کرد: «من از نزدیک با مرحومان آیت اله آیت اللهی، آیت اله سیدمجتبی موسوی لاری، حاج شیخ محمد فقیهی که منادیان وحدت در لارستان بوده اند آشنائی کامل دارم و به آنان درود می فرستم.» او از مرحوم حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی مفتی و امام جمعه خنج و  مرحوم نخبه الفقهائی نیز به نیکی یاد کرد. وی وحدت و همدلی را زیربنای پیشرفت امور دانست و اظهار داشت: «اجازه ندهیم تا تفرقه و نفاق در بین ما رخنه کند. چون تفرقه باعث تخریب وحدت و عدم پیشرفت می‌شود.»

به گزارش میلاد لارستان، وی در سخنان‌اش از تکمیل خط دوم سد سلمان برای بیرم و مناطق دیگر لارستان خبر داد و افزود: «چهره منطقه باید اقتصادی شود. در لارستان صنعت جواب می دهد. من برای آینده منطقه به خاطر نظر بلند مردم افقی روشن می‌بینم و اختلاف در منطقه ما جایی ندارد.»

میلاد همچنین گزارش می‌کند که استاندار فارس در پایان جلسه، از انتصاب فرماندار بومی برای لارستان و خنج خبر داد و قول بازدید از منطقه در اسرع وقت را به مردم داد.

استاندار فارس با بیان این که من به تمام شهرستان های لارستان، خنج و گراش آشنایی کامل دارم گفت: «مشکلات همه را می شناسم و امیدوارم بتوانم مشکلات را با همکاری شما برطرف سازم.» وی از نیکوکاران و سرمایه گذاران درخواست کرد تا در منطقه به سرمایه‌گذاری بپردازند.

جلسه یک ساعت و نیم به طول انجامیده و در حدود ۱۷ و ۴۵دقیقه بعدازظهر پایان یافت.