بستن

نگرانی‌ها از آمار طلاق

گریشنا: رییس حوزه قضایی گراش در دیدار با امام جمعه برای مهار آمار رو به افزایش طلاق خواستار همکاری شد.

به گزارش قاسم ایزدیان در وبلاگ اخبار شهرستان گراش محمدرضا انصاری رئیس حوزه قضایی گراش به همراه عده‌ای از همکاران خود با حجت الاسلام حسینی امام جمعه این شهر و نماینده ولی فقیه درشهرستان گراش دیدار کرد. انصاری در این دیدار از افزایش آمار طلاق ابراز نگرانی کرد. وی ضمن درخواست از امام جمعه گراش مبنی بر ایجاد راهکارهای مناسب در جلوگیری از پدیده مذموم طلاق، از خبرگان و معتمدین جهت سازش بین زوجین دعوت کرد.

انصاری گفت:‌با ایجاد بخش معاضدت قضایی درحوزه قضایی گراش انتظار می‌رود وکلاء و مجربین مرتبط در این امر وارد عمل شده تا با ایجاد سازش دربین متقاضیان طلاق از ادامه روند رو به افزایش طلاق جلوگیری شود. وی دراین دیدار اضافه کرد: سازش دادن بین دو زوج از حیث معنوی دارای اجری بسیار است و با جلوگیری از این جدایی‌ها ومتارکه‌ها می‌توان با برخی از بزه‌های اجتماعی که توسط فرزندان طلاق واقع می شود مقابله نمود.

انصاری بابیان اینکه گراش از حیث کمک به نیازمندان در سطح استان شهره میباشد از عدم مساعدت شهروندان و نیکوکاران گراشی به زندانیان تحت حمایت انتقاد و خواستار عدم مداخلات بی‌مورد بعضی از والدین در زندگی زناشویی فرزندان خود گردیده و اظهار داشت: تقویت شوراهای حل اختلاف و آموزش مهارت‌های زندگی دردبیرستان‌های دخترانه می‌تواند در کاهش این پدیده نقش موثری ایفاء نماید.

نماینده ولی فقیه درشهرستان نیز، عدم آشنایی و مهارت کافی در قبل از ادواج را از دلایل مهم طلاق برشمرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک و با همکاری همه‌ی نهادهای مرتبط دراین زمینه به نحو مطلوب  اهتمام جدی صورت گیرد. امام جمعه گراش یکی از عوامل سستی بنیاد خانواده را ازدواجهای زودرس تلقی و گفت: متاسفانه دربسیاری از مواقع، مهارت‌های زندگی در بین زوجین نادیده گرفته می‌شود و این گونه ازدواج‌ها بعد از کوتاه مدتی به متارکه منجر می‌شود.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه گراش با درخواست از ریاست حوزه قضایی در ارائه آمار و ارقام طلاق در مراسم نمازجمعه  بر روشن نمودن اذهان عمومی دراین رابطه تاکید و تصریح کرد: در آینده ای نزدیک با حضور اساتید دانشگاه و حوزه و روانشناسان در تحکیم اساس خانواده‌ها اهتمامی به جد نموده و نهایت تلاش خود را ازطرق مختلف و با انعقاد جلسات مستمر دراین راستا معمول خواهیم داشت.

4 نظر

  1. منم باحرف های امام جمعه گراش موافقم ازدواج درسنین بایین ومتاسفانه اعتیادتوی شهرستان گراش وبخصوص در بخش اردآمارطلاق روبرده بالافکرکنم آمارطلاق توهیچ جای شهرستان مثل بخش ارد نیست.

  2. تا وقتی مادرهای هم نسل من فکر میکنن که ازدواج دخترهاشون یه افتخار واسشون به حساب میاد روز به روز آمار طلاق بیشتر میشه ۱۵تا۲۰ سال قبل خانواده ها به فکر افتادن و دخترها رو یه کم دیرتر شوهر میدادن ولی الان دوباره سن ازدواج دخترها اومده پایین در کنار این خانواده ها با افتخار میگن بچه های ما دست به سیاه و سفید نمیزنن و ما نمیذاریم آب تو دلشون تکون بخوره
    این فرهنگ و نظر باعث شده هم دخترها و هم پسرها پرتوقع و بی مسئولیت و متکی بار بیان که اینا همش آفت زندگی مشترکه

    1. من هم با شما موافقم.
      نسل جوان باید کمی با احتیاط تر عمل کند نه اینکه مثل نسل گذشته مرتکب اشباهات جبران ناپذیر شود.
      هم به خودشون ضرر میزنند و هم به بچه هاشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top