آیین چراغ آبان ماه این‌بار به روی حاج احمد درویشی فرهنگی بازنشسته‌ی آموزش‌وپرورش زوم خواهد کرد، این برنامه فردا ساعت ۱۰ در موسسه‌ی فرهنگی و هنری هفت برکه به پاس خدمات و فعالیت‌های چندین ساله‌ی او برگزار خواهد شد.

برنامه‌ی آیین چراغ مهر ماه به امان‌ا… وقارفرد اختصاص داشت که به دلیل حادثه‌ی تلخ تصادف و فوت مهندس اصغر وقارفرد لغو شد.

حاج احمد درویشی فرزند حاج محمد علی متولد ششم آبان ماه سال ۱۳۳۲ است، او از سال ۱۳۴۲ در مدرسه‌ی نوبنیاد تحصیل را شروع کرد پایه‌ی هفتم، هشتم و نهم را در مدرسه ابدی گذراند، و در شیراز پایه‌ی دهم را آموخت و پایه‌ی یازدهم و دوازدهم خود را در لارستان تجربه کرد. او دوره‌ی دانشگاه‌اش را در زاهدان گذراند و فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات و زبان فارسی شد و از سال ۵۵ به استخدام آموزش و پرورش درآمد.

darveshe5

حاج احمد سال ۵۸ ازدواج کرد و سه فرزند دختر و یک فرزند پسر از این ازدواج دارد.

او سال ۶۳-۶۲ در مدرسه راهنمایی سعادت و سیدالشهدا(ع) ریاضی و عربی را تدریس کرد و سال ۶۲ مسئول امور تربیتی نمایندگی آموزش‌وپرورش گراش شد، سال ۶۳ در دانش‌سرای تربیت معلم امام محمد باقر(ع) فعالیت داشت و سال ۶۴ و ۶۵ نیز مسئولیت نمایندگی آموزش‌وپرورش گراش را بر‌عهده گرفت از سال ۶۵ تا ۶۷ معلم ادبیات فارسی در دبیرستان دخترانه‌ی حسنی و پسرانه‌ی سیدالشهدا بود.

سال ۶۷ تا ۶۹ مسئولیت دانش‌سرای تربیت معلم امام محمد باقر(ع) با او بود و اواخر اسفند ۶۹ به عنوان معاون اداره، مسئول آموزش، مسئول امتحانات، مسئول حراست و ارزشیابی در اداره آموزش‌وپرورش خدمت می‌کرد. حاج احمد مدیریت مدرسه را نیز دو سال تجربه کرده است و سال ۷۹ تا ۸۳ نیز ریاست اداره‌ی آموزش‌و‌پرورش را قبول کرده و در آخر سال ۸۳ به صورت رسمی بازنشست شده است اما خودش می‌گوید:« با وجود بازنشستگی به صورت غیر‌رسمی تدریس می‌کردم.»

با شروع فعالیت‌های انقلابی در گراش حاج احمد درویشی یکی از فعال‌ترین جوانان در این زمینه بود و هم‌اکنون نیز یکی از منابع اطلاعاتی درباره‌ی فعالیت‌های انقلابی آن دوره است.

با وجود گذشت چندین سال اما هنوز فعالیت‌ها و دغدغه‌ی فرهنگی او برای شهر از یاد‌ها پاک نشده است و حالا او به عنوان معتمد شهر در بسیاری از برنامه‌ها حضور دارد.

آبان ماه سال ۹۰ برای حاج احمد تلخ‌ترین سال عمرش بود سالی که تنها پسرش محمد علی را در سن ۲۶ سالگی به علت سکته قلبی از دست داد.

حاج احمد در حال حاضر رئیس بیمه نوین گراش است و عضو هیئت امناهای خیریه‌ی قمر‌بنی‌هاشم، آبشار اندیشه، صندوق قر‌ض‌الحسنه‌ی خاتم‌الانبیا، بیت‌الزهرا، مسجد مهدیه و توانبخشی بدر نیوا است او همچنین در مجمع خیرین مدرسه‌ساز گراش و هیئت مدیره‌ی درمانگاه‌های شماره ۱ و ۲ گراش نیز عضو است و شش سال نیز به به عنوان عضو معتمدین بنیاد شهید لارستان فعالیت داشته است.

darveshe1