بستن

سوخت کارخانه سیمان لارستان ته کشید

گریشنا: کارخانه سیمان لارستان با افزایش قیمت نفت کوره با مشکل روبه‌رو شده است و ممکن است کمبود سوختی موجب تعطیلی موقت این کارخانه شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ده روز پیش در خبری از مدیر عامل شرکت صنایع سیمان زابل از توقف تولید این کارخانه خبر داد. این مدیرغامل گفته بود: تمام هفت کارخانه سیمان مازوت سوز کشور تا یک هفته آینده به دلیل نداشتن سوخت(مازوت) تعطیل می شوند. یکی از این هفت کارخانه، کارخانه سیمان لارستان است که صحبت‌نو لار خبر از اتمام سوخت آن می‌دهد.

نفت کوره (مازوت) ذخیره شده کارخانه سیمان لارستان که با نرخ هر لیتر ۷۰ تومان خریداری شده بود، رو به اتمام است و به دلیل به صرفه نبودن مصرف سوخت ۲۰۰ تومانی، کوره این کارخانه نیز همزمان با دیگر کارخانه های مازوت سوز سیمان کشور موقتا تا برطرف شدن این مشکل، متوقف خواهد شد.

بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و تغییر در نرخ حامل های انرژی، کارخانه های سیمان مازوت سوز، به مدت ۷ ماه سوخت خود را با نرخ جدید خریداری می کردند (نرخ اولیه مازوت هر لیتر ۹ تومان بود) و بعد از آن، ستاد هدفمندی یارانه ها مصوبه ای صادر کرد که تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۲، قیمت ها با نرخ هر لیتر مازوت ۷۰ تومان به این کارخانه‌ها عرضه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top