بستن

گراش آماده‌ی جشن ولایت

گریشنا: آذین‌بندی معابر و سخنرانی  آیت‌الله نظری‌منفرد در حسینیه اعظم گراش مهمترین برنامه‌های جشن غدیر امسال در گراش است.

بیست‌وهفتم مهر ماه ستاد غدیر شهرستان گراش با حضور معاون فرماندار و اعضای ستاد غدیر در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان گراش تشکیل جلسه داد. 

معاون فرماندار: تمام قوا برای برگزاری جشن غدیر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش سلیمان کرمی معاون فرماندار گراش در این جلسه گفت: عید غدیر خم از با ارزش‌ترین و والاترین اعیاد مسلمانان است و حفظ و تکریم آن بر هر مسلمانی واجب است.

وی  با بیان اینکه امروز مهمترین واساسی ترین اقدام برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی (ص) نکوداشت و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر است، افزود: مساله غدیر و عید غدیر یک جرقه نیست بلکه یک جریان عظیم در تاریخ اسلام  است و ما باید در هرچه بهتر برگزاری جشن این روز تمام توان خود را به کار بگیرم.

کرمی با بیان اینکه برگزاری جشن غدیر باید به سمت گروه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد حرکت کند، تصریح کرد: شهرستان گراش توان بالایی برای اجرای برنامه‌هایی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و مذهبی دارد و باید از تمامی این ظرفیت‌ها به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشن عید غدیر بهره گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: همه شیعیان باید در ترویج فرهنگ غدیر همچون فرهنگ عاشورا و فرهنگ فاطمی و فرهنگ مهدویت تلاش و همت کنند و با ایجاد شور و نشاط اجتماعی توطئه های دشمنان را همچون گذشته خنثی کنند

معاون فرماندار گراش اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران فرهنگی باید تلاش کنند تا این عید و آنچه مرتبط به غدیر است به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به این مطلب که تقویت جشن غدیر، تقویت اسلام است و باعث یاس دشمنان اسلام می‌شود، اظهار داشت: امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است که وهابیت کثیف و سلفی‌های کافر به عنوان دشمنان اسلام همواره برای دورکردن مردم از این نعمت بسیار بزرگ و ارزشمند در جامعه تلاش کردند .

آذیین‌بندی و سخنرانی

در این جلسه که به همت اداره تبلیغات اسلامی گراش برگزار شد برنامه‌های مختلف دهه ولایت هماهنگ شد.

ادارات حتی‌الامکان برای آذین‌بندی و نصب پلاکارد در سردر و محوطه ادارات خود اقدام می‌کنند و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت ضمن هماهنگی لازم با مغازه‌داران و کسبه برای تزیین و چراغانی  سر در مغازه‌ها انجام می‌دهند. مسئولیت هماهنگی  آذین‌بندی و چراغانی سطح شهر، در سمت ناساگ بر‌عهده حاج عبدالکریم جعفری و در سمت برق‌روز بر‌عهده حاج علی‌اکبر فتحی خواهد بود.

هیات‌امنا حسینیه‌ی اعظم گراش از  آیت‌ا… نظری منفرد به منظور ایراد سخنرانی و افزایش سطح دانش و آگاهی مردم پیرامون واقعه غدیر دعوت کرده است و این مراسم در شب و روز عید غدیر به صورت باشکوه برگزار خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد مراسم گرامی‌داشت دهه ولایت در سطح روستا‌های تابعه شهرستان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری بخشداران محترم مرکزی و ارد و ستاد نماز جمعه ارد برگزار شود. همچنین به منظور برنامه‌ریزی و انسجام لازم در برگزاری کلیه مراسم ملی، مذهبی اعیاد نسبت به تنظیم و تدوین برنامه کلی در قالب تقویم مراسم و مناسبت‌ها به عنوان دستور کار شورای فرهنگ عمومی به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش قرار گیرد.

جشن غدیر سال گذشته با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی در حسینیه اعظم

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top