بستن

صبحگاه مشترک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی

گریشنا: به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، امروز شنبه ۱۳ مهرماه، مراسم صبحگاه مشترک با حضور فرماندار شهرستان گراش و اعضای شورای تامین شهرستان، معاون فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کارشناس امور سیاسی و انتظامی، بخشدار مرکزی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، مهندس کریمی‌فرد، فرماندار گراش که در این مراسم به پاسداشت هفته نیروی انتظامی سخنرانی می‌کرد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: «امنیت اصلی‌ترین زیربنای توسعه هر کشور است و وقتی امنیت نباشد توسعه معنی و مفهومی ندارد.»

وی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان گراش افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا از تلاش و ایثارگری‌های این خدمت‌گزاران که در ایجاد و حفظ نظم و امنیت شهرستان با تمام وجود خود زحمت می‌کشند تجلیل به عمل آید  و تکریم و تجلیل از عزیزان نیروی نظامی و انتظامی وظیفه همگانی است.

فرماندار گراش با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم مومن و ولایت‌مدار گراش در انتخابات با شکوه  ۲۴ خرداد تصریح کرد: همکاری نیروی انتظامی در خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری قابل قدردانی است  و این نیرو باید با تمام قوا و توان خود زمینه یک حماسه بی نظیر در عرصه اقتصادی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیرویی مردم محور و ارزشمدار است و با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انسانی، الگویی برای تمامی پلیس های دنیا شده است و یکی از والاترین وظایف و ویژگی‌های نیروی انتظامی، پاسداری از ارزش های اسلامی است. نیروی انتظامی باید با کسانی که ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب را خدشه‌دار می سازند، برخورد و مقابله کند.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش خاطرنشان ساخت: دشمن از پیشرفت‌های روز افزون نظام و اقتدار نیروی انتظامی نگران و وحشت زده است، لذا در تلاش است از هر فرصتی و در هر عرصه ای به نقاط قوت نظام اسلامی ضربه بزند که به حمد الله تاکنون همواره در این تلاش خود با شکست مواجه شده است.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب با سه اصل قدرت، عزت و رحمت در جامعه اسلامی حضور و تبلور یافته است و روحیه خیرخواهی مردم نیز همواره باید در نیروی پلیس تقویت شود.

وی با بیان این که نیروی انتظامی و پلیس باید پناهگاه مظلومان باشد، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید  با ظالمان مقتدر و سخت‌گیرانه برخورد کند  تا مردم در حضور نیروی انتظامی احساس آرامش و امنیت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گراش گفت: نظام اسلامی و مسئولین از اقدامات پلیس حمایت می‌کنند تا در مقابل برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه با قدرت برخورد کند.

مهندس کریمی فرد با بیان اینکه مشارکت مردم می تواند بسیاری از مشکلات امنیتی را حل کند، اظهار داشت: یکی از اهداف ناجا ارتقا فرهنگ عمومی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتباط منسجم با مردم مبتنی بر تعالیم قرآنی است و میزان مشارکت مردم می تواند ضریب امنیت عمومی جامعه را افزایش دهد و نیروی انتظامی زمانی موفق است که بتواند مشارکت مردم را در بحث امنیت بالا ببرد  و به منظور تحقق برنامه های پلیس و تداوم امنیت پایدار همکاری مردم با نیروی انتظامی ضروری است.

وی یادآور شد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا این نیرو ضمن افزایش آگاهی مردم تلاش ها و خدمات خود در زمینه های مختلف را هر چه بیشتر در جامعه مطرح کند. و باید در این راستا ضمن حفظ استقلال، فاصله کمی با مردم داشته باشند و از مهمترین اثار ارتباط مردم با نیروی انتظامی کاهش ارتکاب جرایم و متلاشی شدن باندهای کوچک و بزرگ بزهکاری در سطح جامعه خواهد بود.

فرماندار گراش خاطر نشان ساخت: بی‌شک اقتدار و امنیت امروز جامعه و شهرستان در گرو تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان ولایت در نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی است و این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که امنیت و آسایش امروز ملت ما مرهون ایثار رزمندگان دیروز است و این نعمت بزرگ را باید قدر بدانیم.

وی در نهایت افزود: امنیت اگر نباشد حتی عدالت نیز نخواهد بود و امنیت از برترین نعمات و الطاف الهی است.

در پایان این صبحگاه مشترک، از پرسنل و کارکنان نمونه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش تقدیر به عمل آمد.

11 نظر

  1. بنده از نیروی انتظامی خواهش میکنم که با مردم درست رفتار کنند و با توجه به اینکه مردم گراش همه مظلوم واقع شده اند و ۹۸ درصد دزدانی که تا به حال دستگیر شده اند غیر بومی و اهل شهرستان های فیروزآباد ، داراب ، زرین دشت و … هستند دیگر این بد رفتاری ها با مردم چه معنایی دارد و کاری نکنند که در اذهان عمومی به افرادی پرخاشگر و غیر معتمد و در بعضی از درجه داران (مثل گروهبانان و …) غیر منطقی تبدیل شوند.
    حتی بنده افرادی را می شناسم که کاملا بی گناه مورد جفا مامورین نیروی انتظامی قرار گرفته اند که قبلا بسیار معتقد به اسلام بوده اند اما بعد از اینکه مورد جفا قرار گرفته اند دیگر همان اعتقادی که قبلا به اسلام داشته اند را ندارند و به آزادی در کشور شک کرده اند. و با توجه به جوی که در شهر وارد شده نیروی انتظامی باید مواظب رفتارهای خود باشد از یک طرف از اموال مردم سرقت می شود و نیروی انتظامی برای بازگرداندن امنیت به شهر به جای اینکه سارقان را هدف گیری کند مردم را هدف گیری می کند و از هر دو طرف مردم مظلوم واقع می شوند.
    بنده خودم هم یک بار مورد جفا نیروهای انتظامی قرار گرفتم و با توجه به اینکه مسیرم به بلوار معلم خورده بود و روحم از هیچی خبر نداشت با حمله نسبتا وحشیانه مامورین انتظامی مواجه شدم و صدمات و هزینه های زیادی به موتورم وارد کردند و بعدا متوجه شدم عده ای از ارازل اوباش احمق درگیر شده اند و بنده که کاملا بی گناه بودم مظلوم واقع شدم و فکر کنم بزرگترین جرم من رد شدن در خیابان بود و چوب درگیری ارازل اوباش را مردم می خوردند و شما با منطق خود بررسی کنید آیا این ظلم نیست؟ قطعا منطق شما پاسخ شما را میدهد.
    و ظلم فقط این نیست که اسرائیل به فلسطین حمله کند.
    و دقیقا یادم می آید آن شب ، شب عید فطر بود و تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد و نشستم با خودم گریه کردم و با خودم فکر می کردم چرا باید به خاطر چنین کارهایی دین ما خدشه دار شود؟ و خاطره آن شب از ذهن من تا ابد پاک نمی شود. ضمنا همان شب بنده دقیقا توسط خود سرهنگ کریمی راد جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مورد جفا قرار گرفتم. سرهنگی که ما از ایشان توقع داریم رفتارهای سازنده ای داشته باشد.
    همان طور که همیشه مقام معظم رهبری بر رفتار مودبانه و سازنده نیروی انتظامی با مردم تاکید دارند و دیروز هم حاج آقا صدیقی در نمازجمعه تهران توصیه هایی به نیروی انتظامی در این خصوص داشتند اما چرا این توصیه ها در نیروی انتظامی شهرستان گراش با توجه به اینکه در کل کشور عملی شده است عملی نمی شود؟؟؟
    به نظر بنده تاثیری که زبان مودبانه و محترمانه می گذارد هیچگاه زبان زور این تاثیر را نمی گذارد. اگر تذکر مامورین به ما بر اساس زبان مودبانه باشد ما خودمان به خاطر تخلفی که کرده ایم شرمنده می شویم.
    نصیحت های دلسوزانه یک بسیجی به نیروی انتظامی
    از مدیریت گریشنا درخواست می کنم با توجه به اینکه صحبت ها کاملا منطقی است نظر بنده را منتشر کنند.

    1. محمدجان مقام معظم رهبری فرمودده اند (بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی در جامعه حفظ ارزشهاست) ولی این شامل نیروی انتظامی گراش که نمی شود مگر این را نمی دانستید

  2. سلام
    بله همینطور که آقای فوق فرمایش کردن، بنده چن شب پیش جنب فلکه بیمارستان در قسمت ساختمان فلزی نیمه تمام درگیری هایی پیش آمده بود که خود بنده نظاره گر بودم..
    درگیری تموم شده بود که ما با دیگر دوستان و اطرافیان خود رو موتور نشسته بودیم، یهو ماموران انتظامی(دقیقا شده بود عین حکومت نظامی) ریختن چنان با باتون به دست میزدن به افراد بی گناه و موتورهایی که اونجا ایستاده بود..
    حالا جالبش اینجاس که،درگیری تو گود ساختمان فلزی بود، ماموران انتظامی سر فلکه افتاده بودن به جون مردم..
    من خودم یکی از اون کسایی بودم که باتون زدن روی کمرم و متورمم هنوز تو تعمیرگاه خیابان شهید رجایی هسش که بخاطر این که ماموران انتظامی افتاده بودن به جون موتورا درست تا الان رو دویست هزار تومن خرجش شده..واسه یه کارگر عادی مثه من خیلی سخته..
    درضمن بعداز همین جریان سراسیمه رفتم کلانتری که خودمو بهشون معرفی کنم سروان….با تندی بهم برخورد کرد و گفتن اگه حرفی از دهنت بیرون بیاد بازداشتت میکنم…
    بنده جواب دادم آره زور شما یه کاغذ و یه قلم هسش..
    یادم نمیره چهره پسر…..که رو زمین افتاده بود و سروان.. چنان با باتون میزد رو کمرش..مخصوصا اون سربازای عغده ای که دیگه بیشتر زورگیری میکردن..

    1. واقعا جالب بود نیرو انتظامی اونای که تو ساختمون بودن و باعث اصلی دعوا بودند رو نگرفت و جاش یه عده ادم بیگناه رو مورد ضرب و شتم قرار داد.البته اینا تقصیر خوده ملته اگه وقتی این رفتار رو از مامورا می‌دیدن قضیه رو به بازرسی و حفاظت اطلاعات استان می‌کشیدن و یا در دادسرای نظام علیه مامورای متخلف طرح شکایت می‌شد دیگه انقدر این مسائل پیش نمی‌آمد

    2. شما چی کاره دعوا بودید که رفتید نظاره گر و تماشا؟! و باعث تجمع بی جهت شدن، این از بی فرهنگی شهر هست که هر اتفاقی ، حتی مسائل خصوصی خانواده ها و … و حتی یک تصادف کوچک ، باید همه جمع بشن و نظاره گر باشن ببینند چی میشه، اونا دارن دعوا میکنند به جای اینکه نگاه کنی زنگ میزدی ۱۱۰ بیاد دعوا رو جدا کنه و خودت میرفتی دیگه، خیلی هم خوب شده بهتون زدن تا دیگه درس عبرتی بشه دیگه تماشای اینجور مسائلی نشین.

      1. درسته تجمع بیجا اشتباست اما دلیل نمیشه بخاطر ایستادن مردم رو بزنن. میشه مؤدبانه و منطقی مردم رو متفرق کرد. این طرز برخوردهای نیروی انتظامی واقعا خجالت آوره. فکر میکنن حکومت نظامی شده و مردم هم دشمنشون هستن. نه برادر من، مردم ولی نعمت و صاحب اختیارن و هرچیزی حساب و کتاب و قانون داره، جنگل که نیست.

  3. همیشه مردم با ادبیات نیرو انتظامی مشکل داریم یعنی اونا لحنشون لحن طلبکارانه است مخصوصا اونایی که میان گراش. البته مشکل از خودم مردم هم است چون زیاد از قانون سر در نمیاریم اینا هم ما رو نافهم تلقی می کنند و با زبان زور و جبر هر کاری دلشون می خواد انجام میدن. به خدا فقط یه سر برین لار تا با لحن محترمانه پرسنل نیرو انتظامی لار موجه بشین اون وقت می فهمین که مردم گراش چقدر مظلوم واقع شدن. نمی دونم امام جمعه باید به این ماموران تذکر بدن یا فرماندار ولی چه خوب می شد که گوشزد می کردن تا بفهمیم که مردم مظلوم گراش حامی دارند و این عدم اعتمادی که به نیرو انتظامی در شهر و بین مردم رواج داره از بین بره. خدا کنه این متنی رو که نوشتم به گوش مسئولین برسه تا بلکه روزنه امیدی به سوی مردم در این دولت ندبیر و امید باز بشه. با تشکر از گریشنا بابت پوشش دادن این اخبار.

  4. ما از نیروی محترم انتظامی کمال تشکر رو داریم که به خاطر یک مطلب انتقادآمیز، به زور ازمون اعتراف گرفتن که توی پرونده بنویسیم “به مامورین توهین کردم”! و بعدشم بفرستن دادگاه. باز خوبه قاضی فهمید فرق انتقاد و توهین چیه و دستور دادن پرونده بسته بشه.
    در هر صورت هفته نیروی انتظامی مبارک….

  5. گراش شهری است چون تلویزیون مداربسته وجای پارک کم است پلیس راهنمایی هم مردم را همچون کسی که کمین کرده مردم را جریمه می کند آخه کاسب بیچاره از کجا نون بخوره مردمی هشتشون گرو نه شونه بااین همه جریمه چگونه زندگی خودرو اداره کنند با اینهمه گرانی وفقر آنوقت میگید خودکشی اگه بنیه ی مذهبی مردم نبود می دیدید آمار خودکشی چقد بالا می رفت فرماندار هم بیخیال وبجای نگاه مردم محور نگاهش ضد توسعه و نیرو محوره چلو اینهمه فشار برمردم بگیرید

  6. بنده این رو هم بگم که با زور هیچ چیزی حل نمیشه بلکه بدتر هم میشه.
    نیاز به فرهنگ سازی است.
    در ضمن هر جا که نیروی انتظامی بد باهاتون رفتار کرد و شما رو تحقیر کردن یا بی گناه ، افتادن به جونتون می تونید سریع به ستاد خبری بسیج به شماره ۱۱۴ اطلاع بدید و اطلاعات سپاه و بسیج گزارش به استان میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top