بستن

تمام مراحل تعویض پلاک در گراش انجام می‌شود

هفت‌برکه: مرکز تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت در گراش بعد از ماه‌ها انتظار در هفته نیروی انتظامی افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، تعویض پلاک خودرو یکی از مهمترین مراحل نقل و انتقال خودرو است که خریدارن و فروشندگان را درگیر می‌کند. تا قبل از افتتاح این مرکز در گراش، شهروندان باید به شهر همجوار مراجعه می‌کردند، اما بالاخره بعد از پیگیری‌های زیاد، مرکز تعویض پلاک خودرو در گراش راه‌اندازی شد.

شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ در آغاز هفته‌ی نیروی انتظامی با حضور فرماندار گراش و فرمانده انتظامی شهرستان، مرکز تعویض پلاک به صورت رسمی افتتاح شد. این مرکز در محل دفتر پلیس ۱۰+ در بلوار شهدا، ورودی مسکن مهر قرار دارد.

روح‌الله امانی، مدیر مرکز تعویض پلاک شهرستان، در روز افتتاحیه با اشاره آغاز به کار این مرکز گفت: «تمام تلاش خود را کردیم که هر چه سریعتر کارها و پیگیری‌ها انجام شود تا بتوانیم افتتاح کنیم. ابتدا قرار بود برای افتتاح مهمانانی هم از مرکز استان داشته باشیم که میسر نشد. متقاضی ابتدا برای درخواست پلاک‌گذاری و تعویض پلاک به مرکز پلاک‌گذاری مستقر در دفتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کند، تشکیل پرونده می‌شود، افسر پلیس راهنمایی و رانندگی همه‌روزه صبح‌ها به مدت دو ساعت برای بازدید و تایید پرونده‌های پلاک‌گذاری خودرو در پلیس+۱۰ حضور دارد. ما روزانه از صبح پرونده‌ها را آماده می‌کنیم و در این دو ساعتی که افسر حضور دارد تمامی کارها انجام می‌شود.»

امانی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک گفت: «اصل سند خودرو و شناسنامه وسیله نقلیه، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فروشنده و خریدار، وکالت‌نامه معتبر در صورت عدم حضور فروشنده، گواهی عدم خلاف، اصل و کپی کارت وسیله نقلیه، اصل و کپی بیمه شخص ثالث و معاینه فنی، فیش واریزی مدارکی هستند که برای تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت نیاز است.»

مدیر مرکز تعویض پلاک شهرستان گراش با اشاره به مراحل تعویض پلاک خاطرنشان ساخت: «بعد از مراجعه به دفتر و ارائه مدارک مورد نیاز، فرم بازدید صادر می‌شود و سپس باید به پلیس راهور گراش جهت بازدید فنی خودرو و تحویل پلاک وسیله نقلیه مراجعه کنند. سپس برای تخصیص پلاک جدید و صدور سند مالکیت جدید، به دفتر تعویض پلاک مراجعه می‌کنند و در نهایت برای دریافت پلاک جدید و امضای اسناد به پلیس راهور باز می‌گردند. تمامی این مراحل در گراش انجام می‌شود و کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.»

روح‌اله امانی، مدیر مرکز تعویض پلاک شهرستان گراش، پیش از افتتاح این مرکز در خصوص روند پیگیری مرکز گفته بود: «گراش پلاک اختصاصی ندارد و همان پلاک « ۹۳ ل» پلاک چهار شهرستان لار، گراش، خنج و اوز است. بعد از افتتاح، تمامی کارهای تعویض پلاک در راهنمایی رانندگی گراش و دفتر تعویض پلاک در گراش انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست به لار مراجعه شود.» (خبر کامل در هفت‌برکه)

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top