بستن

ورودی‌های لار از چهار طرف چهاربانده می‌شود

گریشنا: چهار بانده کردن چهار ورودی شهر لار از جمله هفت کیلومتر باقی‌مانده جاده گراش-لار در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس داریوش نصر مدیر کل، به اتفاق دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی لارستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های آن قرار گرفتند.

در ابتدا مهندس نصر توضیحاتی درخصوص پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد.

۱۰ کیلومتر دیگر تا پلیس‌ راه کوره

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: درحال حاضر ورودی‌های شهر لار در اولویت کاری ما قرار دارد و خوشبختانه در اوایل سال جاری ۵ کیلومتر از ورودی شهر لار از سمت شیراز و ۳ کیلومتر از گردنه صعب‌العبور نارنجی لار به صورت چهار خطه به بهره‌برداری رسید و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن تا پلیس راه کورده در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر در بحث چهارخطه کردن لار تا پلیس راه کورده از دو سمت مشغول فعالیت هستیم و یک اکیپ درخصوص ادامه حذف گردنه نارنجی لار مشغول فعالیت هستند. یک اکیپ هم در بحث زیرسازی مسیر که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری ورودی لار به سمت شیراز حد فاصل لار- پلیس راه کورده را چهارخطه کنیم.

مهندس نصر افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم در حال اجرای پروژه ورودی لار از سمت بندرعباس است که در حال حاضر یک باند آن به اتمام رسیده و باند دوم در حال تعریض است که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه به اتمام برسد.

کار در باند دوم خور-شهر قدیم

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در ادامه افزود: پروژه چهارخطه کردن محور خور- شهر قدیم یکی دیگر از پروژه های مهم این اداره کل به حساب می آید و از زمان انتصاب بنده به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی مجدانه پیگیر آن بوده‌ام و کمتر از دو ماه باند اول آن به طول دو کیلومتر و عرض ۱۳ متر به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم آن آغاز شده است.

وی در خصوص ورودی لار از سمت بستک نیز افزود: پروژه لار- بستک نیز شرایط خاص خود را دارد و به دلیل ارتباط با بنادر جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است. از سال ۸۷ موضوع این پروژه مطرح بوده و از زمان حضور بنده در لارستان پیگیر بوده‌ام. در حال حاضر پیشنهادی که ما داده‌ایم طرح بهسازی محور لار- بستک در قالب احداث دو واریانت ۷ یا ۸ کیلومتری است که هم مسیر را کوتاه‌تر و هم پیچ‌های خطرناک آن حذف می‌شود که به حمدالله توانستیم از استان موافقت‌نامه آن را اخذ کنیم و در حال حاضر با پیمانکار قرارداد بسته ایم که هم عملیات احداث دو واریانت پروژه و هم ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر را آغاز کنیم.

کمربند غربی لار

مهندس نصر درخصوص کمربندی غربی شهر لار نیز افزود: ورودی کنونی شهر لار از سمت شیراز به دلیل مسکونی و کم عرض بودن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و ترافیک سنگین در آن جریان دارد که با احداث کمربندی غربی شهر لار می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را مرتفع نمود.

وی افزود: با پیگیری و تلاش پرسنل اداره کل راه و شهرسازی لارستان خوشبختانه در هفته دولت یک باند کمربندی غربی شهر لار به پایان رسید و در حال حاضر عملیات احداث پل‌های ورودی و خروجی آن رو به اتمام است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر باند دوم این پروژه را فعال کنیم تا بتوانیم بخش زیادی از مسافرانی که قصد تردد به شهرهای بندرلنگه، بستک، شهر جدید لار، خور ، گراش ، اوز، خنج ، لامرد و عسلویه را دارند از این مسیر هدایت نمائیم.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان نمود: حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۲۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی صورت گرفته و کل اعتبار این پروژه حدود ۱۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌باشد. که تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این پروژه عملیات اجرایی صورت گرفته است.

باقی‌مانده جاده گراش- لار هم چهاربانده می‌شود

مهندس نصر در خصوص ورودی لار از سمت گراش افزود: خوشبختانه هفت کیلومتر از این مسیر به صورت اتوبان است و ادامه آن تا خود شهر گراش به دلیل تردد بسیار بالا در اولویت کاری ماست که در حال حاضر عملیات کوه‌بری آن به اتمام رسیده و حدود ۲۵ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است و عملیات کف‌برداری آن در حال انجام است که امیدواریم این پروژه نیز باعث بهبود وضعیت جاده‌های ما در سطح شهرستان باشد و بتوان مسیر ایمن جهت مسافران فراهم نمود.

در پایان این بازدید دکتر جعفرپور ضمن تقدیر و تشکر از مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی عنوان نمود: در حال حاضر پروژه های بسیار خوبی در سطح شهرستان در حال اجراست که امیدواریم با اتمام این پروژه ها زمینه آبادانی و توسعه روزافزون در منطقه لارستان را فراهم نمود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. کاشکی این نماینده و اقای نصر و همچنین اقای مهندس مهرابی به فکر کمربندی گراش بودن
    اینکه ۵ وردودی لار داشته باشه اما گراش دریغ از یک کمربندی
    اینم یک نمونه دیگه حق دیگران رو زیر پا گذاشتنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top