گریشنا: چهار بانده کردن چهار ورودی شهر لار از جمله هفت کیلومتر باقی‌مانده جاده گراش-لار در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس داریوش نصر مدیر کل، به اتفاق دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی لارستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های آن قرار گرفتند.

Rah Lar

در ابتدا مهندس نصر توضیحاتی درخصوص پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد.

۱۰ کیلومتر دیگر تا پلیس‌ راه کوره

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: درحال حاضر ورودی‌های شهر لار در اولویت کاری ما قرار دارد و خوشبختانه در اوایل سال جاری ۵ کیلومتر از ورودی شهر لار از سمت شیراز و ۳ کیلومتر از گردنه صعب‌العبور نارنجی لار به صورت چهار خطه به بهره‌برداری رسید و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن تا پلیس راه کورده در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر در بحث چهارخطه کردن لار تا پلیس راه کورده از دو سمت مشغول فعالیت هستیم و یک اکیپ درخصوص ادامه حذف گردنه نارنجی لار مشغول فعالیت هستند. یک اکیپ هم در بحث زیرسازی مسیر که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری ورودی لار به سمت شیراز حد فاصل لار- پلیس راه کورده را چهارخطه کنیم.

مهندس نصر افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم در حال اجرای پروژه ورودی لار از سمت بندرعباس است که در حال حاضر یک باند آن به اتمام رسیده و باند دوم در حال تعریض است که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه به اتمام برسد.

کار در باند دوم خور-شهر قدیم

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در ادامه افزود: پروژه چهارخطه کردن محور خور- شهر قدیم یکی دیگر از پروژه های مهم این اداره کل به حساب می آید و از زمان انتصاب بنده به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی مجدانه پیگیر آن بوده‌ام و کمتر از دو ماه باند اول آن به طول دو کیلومتر و عرض ۱۳ متر به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم آن آغاز شده است.

وی در خصوص ورودی لار از سمت بستک نیز افزود: پروژه لار- بستک نیز شرایط خاص خود را دارد و به دلیل ارتباط با بنادر جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است. از سال ۸۷ موضوع این پروژه مطرح بوده و از زمان حضور بنده در لارستان پیگیر بوده‌ام. در حال حاضر پیشنهادی که ما داده‌ایم طرح بهسازی محور لار- بستک در قالب احداث دو واریانت ۷ یا ۸ کیلومتری است که هم مسیر را کوتاه‌تر و هم پیچ‌های خطرناک آن حذف می‌شود که به حمدالله توانستیم از استان موافقت‌نامه آن را اخذ کنیم و در حال حاضر با پیمانکار قرارداد بسته ایم که هم عملیات احداث دو واریانت پروژه و هم ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر را آغاز کنیم.

کمربند غربی لار

مهندس نصر درخصوص کمربندی غربی شهر لار نیز افزود: ورودی کنونی شهر لار از سمت شیراز به دلیل مسکونی و کم عرض بودن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و ترافیک سنگین در آن جریان دارد که با احداث کمربندی غربی شهر لار می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را مرتفع نمود.

وی افزود: با پیگیری و تلاش پرسنل اداره کل راه و شهرسازی لارستان خوشبختانه در هفته دولت یک باند کمربندی غربی شهر لار به پایان رسید و در حال حاضر عملیات احداث پل‌های ورودی و خروجی آن رو به اتمام است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر باند دوم این پروژه را فعال کنیم تا بتوانیم بخش زیادی از مسافرانی که قصد تردد به شهرهای بندرلنگه، بستک، شهر جدید لار، خور ، گراش ، اوز، خنج ، لامرد و عسلویه را دارند از این مسیر هدایت نمائیم.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان نمود: حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۲۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی صورت گرفته و کل اعتبار این پروژه حدود ۱۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌باشد. که تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این پروژه عملیات اجرایی صورت گرفته است.

باقی‌مانده جاده گراش- لار هم چهاربانده می‌شود

مهندس نصر در خصوص ورودی لار از سمت گراش افزود: خوشبختانه هفت کیلومتر از این مسیر به صورت اتوبان است و ادامه آن تا خود شهر گراش به دلیل تردد بسیار بالا در اولویت کاری ماست که در حال حاضر عملیات کوه‌بری آن به اتمام رسیده و حدود ۲۵ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است و عملیات کف‌برداری آن در حال انجام است که امیدواریم این پروژه نیز باعث بهبود وضعیت جاده‌های ما در سطح شهرستان باشد و بتوان مسیر ایمن جهت مسافران فراهم نمود.

در پایان این بازدید دکتر جعفرپور ضمن تقدیر و تشکر از مهندس نصر مدیر کل راه و شهرسازی عنوان نمود: در حال حاضر پروژه های بسیار خوبی در سطح شهرستان در حال اجراست که امیدواریم با اتمام این پروژه ها زمینه آبادانی و توسعه روزافزون در منطقه لارستان را فراهم نمود.