بستن

مهار آتش در روز آتش‌نشان

گریشنا: امروز، هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشان،آتش‌نشان‌های شهر از طریق برگزاری مانور امداد و نجات توان اجرایی و امدادی خود را به نمایش گذاشتند.

به صدا در آمدن زنگ ایمنی در مدارس دخترانه‌ی نرجس خاتون، بانو حقانی و امام حسن عسکری (ع) از دیگر برنامه‌های روز آتش‎‌نشان بود.

در سایت شهرداری آمده است،آتش‌نشان‌ها با حضور خود در مدارس نحوه‌ی پیش‌گیری از حوادثی که منجر به آتش سوزی می‌شود و نکات ایمنی، چگونه‌گی استفاده از کپسول آتش نشانی و اطفاء حریق به شیوه‌های مختلف را به دانش آموزان، آموزش دادند.

کریمی فرد فرماندار شهرستان گراش، حبیب مهرابی و مهندس هرمزی از اعضای شورای شهر و مهندس قائدی شهردار گراش در آتش نشانی گراش حضور داشتند و از نزدیک شاهد مانور امداد و نجات بودند و سپس با لوح تقدیر از نیروهای آتش نشانی تجلیل کردند.

 این مراسم با اعلام آژیر خطر و اطلاع از آتش سوزی فرضی و حرکت نیروهای آتش نشانی به سوی محل برای مهار کردن آتش به پایان رسید.

همچنین مهندس حمیدرضا کریمی فرد فرماندار شهرستان گراش با صدور پیامی فرا رسیدن هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی را به جامعه آتش‌نشانان تبریک گفت.به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش در بخشی از این پیام آمده است؛«هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور می باشد.

تشکر و سپاس از انسان هایی که ایثارگرانه جان خود را به مخاطره می اندازند تا صحت و سلامت را برای هموطنان خود به ارمغان آورند؛ کاری بس صعب و سخت است.

همگان می دانیم یادآوری این روز بزرگ، به پاسداشت حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی مان در عرصه دفاع مقدس بوده است. غیور مردانی که با اخلاص و احساس مسئولیت، به امر خطیر خدمت رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرین دیگری از ایثار و جوانمردی را در دفتر این مرزوبوم ثبت کردند.

همه ما،همیشه ودر همه حال کوشش،استقامت،بزرگی و از خودگذشتگی این شریف مردان که همچون فرشته ای برای نجات هموطنان خویش می شتابند را درک می نماییم و ستایشگر زحمات این نیک سرشتان هستیم.

در پایان اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبانه روزی کلیه آتش نشانان خدوم و زحمتکش شهرستان گراش، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را صمیمانه به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیق و سلامتی را برای کلیه آتش نشانان فداکار شهرستان از خداوند متعال خواستارم.»

3 نظر

  1. از آتش نشانی گراش خاطره ی خوبی ندارم زیرا در مواردی سستیشان را دیده ام،یکی از این موارد به این صورت بود که خانم م.ب در خانه شخصیشان گرفتار آتش سوزی شده بود،بنده زنگ به آتش نشانی زدم ولی متأسفانه به دلیل تأخیری در حدود ۲۰ ۲۵ دقیقه (که ما ایشون رو به بیمارستان منتقل کرده بودیم و آتش رو هم برطرف کرده بودیم) ایشان جونشون رو از دست دادن.

    1. لطفا دقیقتر بنویسید کی و کجا-در ده سالی که من با آتشنشانی سر و کله دارم همچنین موردی مشاهده نشده-لطفا جهت روشن شدن اذهان عمومی بیشتر توضیح دهید-ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top