بستن

هشدارهای پلیسی: پیشگیری از سرقت اتومبیل

گریشنا: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان گراش برای آموزش نکات ایمنی در خصوص پیشگیری از سرقت اتومبیل، هشدار‌هایی را ارائه کرده است. با توجه کردن به این هشدارهای نسبتا ساده، درصد بالایی از خطر سرقت اتوموبیل کاسته می‌شود.

اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید. اگر بسته‌ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید.

هرگز کلید‌های خود را در اتومبیل بدون سر‌نشین رها نکنید، حتی زمانی که یک کار بسیار فوری دارید. همیشه در‌ها را قفل کنید و شیشه‌ها را کاملا بالا بکشید. در صورت داشتن پارکینگ از آن استفاده کنید. هم اتومبیل و هم در پارکینگ را قفل کنید و در اتومبیل خود را به دزد‌گی مجهز کنید. یک کپسول اطفا حریق که بتوان آن را قفل کرد در اتومبیل داشته باشید.

اگر کت خود را در هر جایی رها می‌کنید و زیاد مراقب آن نیستید کلید‌هایتان را در جیب آن نگذارید.

در زمان فروش اتومبیل‌تان هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت فرمان بنشیند و آن را امتحان کند.

قبل از سوار شدن و حرکت، اتومبیل را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کسی پلاک‌های آن را باز نکرده باشد. تا جایی که ممکن است در منطقه‌های پر‌رفت‌وآمد  و روشن توقف کنید.

اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزد‌گیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز نمایید.

از گذاشتن کودکان و افراد ناتوان به تنهایی در اتومبیل روشن اجتناب کنید.

شبها و صبح زود از سوار نمودن مسافرین جوان و مشکوک که کرایه بالاتری پیشنهاد می‌کنند یا به مقصد‌های فرعی و دور افتاده قصد حرکت دارند پرهیز کنید.

در هنگام خرید اتومبیل از افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید، بلافاصله نسبت به تعویض قفل در‌ها، قفل زنجیر و قفل پدال اقدام کنید.

از پذیرفتن هر گونه خوراکی، نوشیدنی و خوشبو‌کننده‌ها از مسافرین ناشناس امتناع ورزید.

گروهی از سارقین در یک مسیر و در فواصل اندک قرار گرفته و به عنوان مسافر سوار اتومبیل می‌شوند و با همکاری یکدیگر و اغفال راننده مبادرت به سرقت اتومبیل یا اخاذی می‌نمایند.

در هنگام بروز نقص فنی ممکن است افراد سارق ظاهرا برای کمک کردن به شما قصد عملی کردن نیت مجرمانه خود را داشته باشند. هرگز به این افراد ولگرد و مشکوک اعتماد نکنید.

در صورت بروز نقص فنی اتومبیل خود را در تعمیر‌گاه‌های معتبر قرار داده و سوییچ آن را فقط به مسئول تعمیر‌گاه تحویل دهید.

به هنگام تصادف یا نزاعی که احتمال می‌رود ساختگی باشد، مراقب باشید و خودرو خود را رها نکنید.

از پارکینگ‌های عمومی جهت پارک خودرو استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، حتی‌الامکان اتومبیل را در معرض دید خود پارک نمایید.

در موقع پارک خودرو، دقت شود که از قفل فرمان و قفل پدال استفاده گردد.

در صورت مشکوک شدن به حرکات و رفتار و برخورد سرنشینان خودرو ابتدا سعی کنید مشخصات دقیق فیزیکی، سن، سال، لهجه، علائم خاص و غیره مسافرین را دقیقا به خاطر بسپارید تا در صورت نیاز در جهت کشف و شناسایی مجرمین موثر باشد.

از گذاشتن کارتن‌های خالی لوازم بر روی صندلی ماشین خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top