بستن

قائدی با قول نظارت بیشتر و تغییرات در شهرداری، شهردار ماند

گریشنا: با رای شورای چهارم حسین قائدی چهار سال دیگر حکم شهرداری گراش را دریافت کرد.

گریشنا در گفتگو با عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای شهر از روند انتخاب شهردار و گزینه‌های پیش‌روی شورای شهر پرسید.

سخنگوی شورا گفت: «در طی این مدت جلسات متعدد برگزار و ساعت‌ها در مورد شرایط شهردار مطلوب و گزینه‌های مورد نظر صحبت شد. در این جلسات تک تک اعضا در این مورد اظهارنظر کردند. طبق روال قانونی دو نفر از اعضا به عنوان موافق و دو نفر به عنوان مخالف صحبت داشتند و مهندس قائدی نیز ضمن پاسخگویی به انتقادات مطرح شده برنامه خود را برای دوره جدید  به شورا ارائه داد.»

انتقادها: آسفالت‌ها و نیروهای شهرداری

هرمزی در مورد مهمترین نقدهای مربوط به دوره مدیریت مهندس قائدی گفت: «مباحث مختلفی مطرح شد از جمله در بحث آسفالت که نظر یکی از اعضای شورا این بود که نظارت کافی وجود ندارد. یکی از انتقادهای عمده نیز به نیروهای شهرداری مربوط بود که نیاز به تغییرات و جابجایی در نیروهای شهرداری احساس می‌شود.»

به گفته هرمزی شهردار در بحث آسفالت گفته است:« تنها یک کارخانه آسفالت در گراش وجود دارد و برای حمایت از صنعت داخلی مجبور به همکاری با این کارخانه هستیم. هر چند شرایط در این مورد کاملا مساعد نیست و اگر کارخانه آسفالت خود را به شرایط روز نرساند خود شهرداری اقدام به احداث کارخانه آسفالت می‌کند. در کل پیمانکاران در دسترس شهرداری برای عقد قرارداد بسیار انگشت‌شمار است.» شهردار با توجه به افزایش تعداد اعضای شورا از نظارت بیشتر بر فعالیت‌های عمرانی شهرداری استقبال کرد.

یکی از خواسته‌های دیگر اعضای شورا تغییرات در کارکنان شهرداری بود. شهردار اعلام کرد که با شورا در این زمینه همکاری و همفکری خواهد کرد. مهندس هرمزی گفت: نظر شورا این است که چند نفر کارشناس ترجیحا بومی به کادر شهرداری اضافه شود و جابه‌جایی‌های در نیروهای موجود انجام شود.

برنامه‌های برای دوره جدید

هرمزی در مورد برنامه‌های ارایه شده از طرف مهندس قائدی برای دوره جدید شهرداری گفت: شهردار در جلسه شورا گفت که به نظر او این دوره یک دوره جدید است و باید رویکردی تازه به شهر داشته باشیم. از جمله موضوعات مورد تاکید شهردار یکی مبحث فرهنگی بود. که از امروز سرای شهرداری به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهد کرد و فرهنگسرا نیز در ساختمان کنار شهرداری قرار می‌گیرد.

گزینه‌های پیش‌روی شورا

سخنگوی شورا در مورد گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری گراش گفت: دکتر لطافت به نمایندگی از شورا با رییس نمایندگی نظام مهندسی گفتگو کرد. البته هیچ کدام از افراد عضو نظام مهندسی نامزد تصدی پست شهرداری نشده‌اند. در خود شورا گزینه‌های متفاوتی از جمله دو تن از مهندسین گراشی مطرح و بررسی شد. که چون بررسی‌ها به نتیجه نهایی نرسید به نظرم بهتر است اسامی آن‌ها مطرح نشود. از طریق ریاست شورا رایزنی‌هایی با مرکز استان و تهران انجام شده بود ولی در این مورد گزینه‌‌ی نهایی به شورا معرفی نشد.»

مهندس هرمزی در مورد نتیجه بررسی گزینه‌های بومی شهرداری گفت: «با توجه به این که درجه شهرداری گراش هفت است. شهردار باید شرایط ویژه‌ای همانند پنج سال سابقه مرتبط داشته باشد. گزینه‌های مطرح شده بومی دارای این شرایط نبودند. که البته امیدوارم در دوره‌های بعد با ورود مدیران بومی به شهرداری بتوانیم کادرسازی کنیم و دست شورا برای انتخاب شهردار بازتر شود.»

همه به قائدی رای دادند

شنیده می‌شد که قرار است مهندس قائدی به شهرداری شیراز منتقل شود. هرمزی در مورد این که او چگونه در گراش ماندنی شد. گفت: «بله قرار بود مهندس قائدی منتقل شود. با توجه به این که با گزینه‌های بومی به نتیجه نرسیدیم. رییس شورا با رایزنی از طریق استانداری فارس زمینه تداوم حضور مهندس قائدی در گراش را فراهم کرد. نظر کلی اعضای شورا این بود که در شرایط فعلی تثبت مدیریت به نفع شهر است و دست شورا را برای انجام فعالیت‌های اساسی‌تر برای شهرستان باز می‌کند.»

هرمزی در پاسخ به این سوال که آیا تمام اعضا به انتخاب قائدی رای داده‌اند یا نه گفت: «بله. به نظر می‌رسد که پاسخ‌های شهردار برای اعضای شورا قانع‌کننده بود. در نهایت تمامی اعضا شورای رای به ابقای مهندس قائدی دادند.» با توجه به آرای کامل اعضای شورای شهر به مهندس قائدی  شهردار قول داده است که با وجود پشتوانه رای قاطع اعضای شورای شهر ارتباط بین شهرداری و شورا مستمر باشد و نظرات شورا در مدیریت شهری لحاظ شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. اقای مهندس قائدی
    با عرض سلام و خسته نباشید
    انتخاب شما به دوره جدید (شهرداری) تبریک میگم و امیدوارم مانند سابق با تدبیر درست و فکر خلاقانه شما ما گراشیها را خوشحال کنید.
    اینکه مجدد این تصمیم سخت و دشوار را برای ما گرفتین واقعاً بر سر ما شهروندان منت گذاشتین. خدا خیرتون بده انشالله.
    دیروز دل ما تو هول و ولا بود که ببینم آخر به چه نتیجه ای میرسه شورا.
    دمتون گرم بچه های شورا. گل کاشتین.
    دعای ما شهروندان همیشه پشت سرتون بوده و هست. (خیالتون راحت راحت)

  2. یکی از اشکالات وارد به شورا روند انتخاب شهردار است که من به آن اعتراض دارم زیرا وی از بیرون انتخاب و به شورا دیکته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top