بستن

دانشکده‌ی پرستاری گراش افتتاح شد

گریشنا: مراسم افتتاح رسمی دانشکده‌ی پرستاری و تودیع و معارفه ریاست دانشکده‌های پیراپزشکی و پرستاری گراش روز شنبه شانزدهم شهریور ۹۲ در سالن آمفی تئاتر دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیر بیمارستان امیر‌المومنین (ع) نیز قرار بود در این روز انجام شود اما با تغییر برنامه، این مراسم به تعویق افتاد تا در فرصت مناسب‌تری به صورت ویژه و مستقل در سالن بیمارستان امیرا‌لمومنین (ع) برگزار شود.

مصطفی کارگر مجری این مراسم در ساعت ۱۱:۴۳ با ۴۳ دقیقه تاخیر، با تبریک ولادت حضرت معصومه (ع) و شروع دهه‌ی کرامت به فرماندار، اعضای شورای شهر و مسئولین ادارات و پرسنل دانشکده و بیمارستان خوش‌آمد گفت.

حوزه بهداشت و درمان زیر نظر دانشکده

در غیاب دکتر کوثری، رییس دانشکده‌ی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، دکتر گلستان معاون این دانشکده در مراسم حضور داشت. او گفت: «با تفکیک دانشکده‌‌ی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش از دانشگاه شیراز، گام بزرگی برای پیشرفت و ارتقا‌ی دانشکده برداشته شد و اگر از نظر مالی نیز از دانشگاه شیراز مستقل شویم، چون ارتباط با وزارت‌خانه به صورت مستقیم انجام می‌شود، تصمیم‌گیری و اقدام برای رسیدن به اهداف دانشکده آسان‌تر خواهد شد. طبق خبر‌های رسیده قسمت امور مالی نیز تا پایان این هفته از دانشگاه شیراز جدا می‌شود.»

دکتر گلستان در ادامه بیان کرد: «احداث این دانشکده خدمت بزرگی به مردم منطقه بود اما هنوز کمبود‌های زیادی از نظر مالی، تشکیلاتی و نیروی انسانی وجود دارد که برای رفع نواقص و توسعه دانشکده کمک و همکاری همه‌ی مسئولین و خیرین را می‌طلبد.»

معاون دانشکده اشتغال‌زایی و ایجاد پتانسیل مناسب برای رسیدن به اهداف مهم دانشکده مانند احداث دانشکده‌ی بین‌الملل را از مزایای احداث دانشکده دانست.

او همچنین گفت: «یکی از قسمت‌های مهم دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی، بیمارستان است که به عنوان یک مرکز آموزشی و بهداشتی قلمداد می‌شود. با احداث دانشکده، بیمارستان هم می‌تواند توسعه پیدا کند. راه‌اندازی دانشکده تا حدودی  می‌تواند کمبود اعتبارات و مشکلات مالی را جبران ‌کند و از این طریق برای افزایش متخصصین و تامین اعتبارات و ایجاد امکانات بیشتر، بیمارستان را مورد حمایت قرار دهد.»

معاون دانشکده‌ی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گراش خبر داد که امسال به عنوان سال اول، ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشکده‌ی پرستاری بیست‌ و سه نفر است و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان بومی موفق ‌به ورود به این دانشکده شوند تا در چند سال آینده کمبود نیروی بومی پرستار در شهر نیز رفع شود.

او همچنین گفت: شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان نیز به معاونت بهداشتی ارتقا پیدا می‌کند و مسائلی مثل پزشک خانواده، بیماری‌های واگیر و غیر‌ واگیر، بهداشت روان و محیط که قبلا زیر نظر دانشکده بود به شبکه‌ی بهداشت و درمان سپرده می‌شود تا فعالیت‌های این شبکه منسجم‌تر و مرتبط با بهداشت شود و قسمت ۱۱۵، صدور پروانه‌ها و نظارت و ارزشیابی و … نیز از این به بعد زیر‌ نظر معاونت درمان اداره خواهد شد.

محسن‌زاده: دانشجوی بیشتری می‌خواهیم

محسن‌زاده رئیس سابق دانشکده پیراپزشکی گراش در مراسم تودیع، گزارش عملکرد دو سال و نیمه‌ی خود را به صورت پاورپوینت ارائه داد و گفت: «تمام عمل‌کرد‌ها در شرایط بد اقتصادی پیش رفته است و پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی وجود دارد که باید بعد از این پیگیری شود.» او همچنین به کمبود بودجه اشاره کرد و گفت: «کمبود بودجه‌‌ی مالی باعث شده است که پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که در دانشکده ارائه می‌شود کم باشد و ما معمولا هر سال ده تا پانزده دانشجو درخواست می‌دهیم. مثلا در دانشکده پرستاری تنها بیست‌ و سه نفر پذیرش می‌شوند، در حالی که معمول پذیرش در دانشکده‌های کشور چهل نفر است.»

رییس دانشکده لار: تجربیات خود را در اختیار گراش قرار می‌دهیم

دکتر فرامرزی مسئول دانشکده علوم پزشکی لارستان دیگر سخنران و مهمان برنامه بود. او در آغاز سخنان‌اش، خبر راه‌اندازی دانشکده‌ی پرستاری در گراش را خبر مسرت‌بخشی خواند و تقارن آن را با ولادت حضرت معصومه(س) را باید به فال نیک گرفت.» او در ادامه گفت: «بیست سال از فعالیت دانشکده‌ی پرستاری لارستان می‌گذرد و مسئولین این دانشگاه آماده‌اند تا با کمال میل تجربیات خود را در اختیار کارکنان دانشکده‌ی پرستاری گراش قرار دهند.»

اهدای هدایایی به محسن‌زاده از طرف دکتر کوثری، دفتر امور ایثارگران دانشکده علوم پزشکی، کانون طه، کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گراش و پرسنل دانشکده علوم پزشکی به پاس خدمات او برنامه‌ی بعدی این مراسم بود. محسن‌زاده صندلی ریاست دانشکده پیراپزشکی را ترک می‌کند تا برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به یزد برود.

معارفه دو سرپرست: محمد جعفری در پیراپزشکی؛ عباس سلمانی در پرستاری

در بخش معارفه، محمد جعفری معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی طی ابلاغیه‌ای با حفظ سمت به سرپرستی دانشکده‌ی پیراپزشکی گراش منصوب شد؛ و عباس سلمانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده‌ی علوم پزشکی نیز با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشکده‌ی پرستاری گراش معرفی شد. این دو استاد الواح معارفه‌ی خود را از دکتر گلستان دریافت کردند.

سخنان پایانی فرماندار و مدیر بیمارستان

پس از این معارفه، مهندس کریمی‌فرد فرماندار گراش نیز از عملکرد محسن‌زاده تقدیر کرد و گفت سرپرستان جدید می‌بایست سعی کنند با مسئولین ارتباط بیشتری برقرار کنند.

یحیایی مدیر اسبق بیمارستان هم در یک سخنرانی سه دقیقه‌ای گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت خود ارائه داد.

پس از این مراسم در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده، حاضرین برای افتتاح دفتر ریاست دانشکده پرستاری به ساختمان آموزشی رفتند. این دفتر به دست فرماندار شهرستان گراش افتتاح گردید.

پذیرایی ناهار در سالن عذاخوری دانشکده پایان‌بخش این مراسم بود.

عکس‌های عبدالرضا افشار را از این مراسم ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. آقای سلمانی که یک اردی است اما تاکنون بنا به مصلحت اندیشی خیلی خود را لونداده که اردی است حضورش بمانند دیگر اردیها موجب افتخار وبالندگی است وجای امیدواری هرچند عزیزان گراشی لاررادرنداشتن نیروی متخصص مقصر میدانند اما واقعیت این است که گراشیها تاحالا درخلیج جمع پیل میکرده اند وازاین موهبت غافل بوده اند واکنون نیز اگر داشتند نوبت به اردی وفداغی نمی رسید وچون کارگران خدماتی بیمارستان گراشی میگذاشتند

  2. این آقای سلمانی چندین سال است در گراش دنبال استخدام بوده وبا او زیاد ارتباط داشته ام اما اصلا نگفته اردی هستم سعی میکرد زیاد کلاس بگذارد پس این دوست ما اردی است .پس اینطور ما گراشیها باید اخطاپوشی را از همین اردیهای پیچیده یادبگیریم خیلی تودارهستند یادبگیرید

  3. من نمیدانم شما اردیها چرا مثل لاریها این همه زخم زبان میزنید؟متاسفانه گراشیها هم همیشه بزرگوارانه برخورد کرده اند.اون کسانی که موجب افتخار شما هستند باباهاشون اون ور آب شاگرد گراشیها هستند و اگر به جایی رسیدند کمک گراشیها بوده.بنده خدا گراشیها متاسفانه کمتر مسوولیت قبول می کنند،وگرنه طایفه ای مثل سعادت غیر از پزشک عمومی و ماما و…تقریبا ۵۰پزشک متخصص دارن.از یاد نبرید که همین الان هم نزدیک به ۱۰۰۰نفر لاری در گراش مشغول به کارند؟کاش دلیل این همه دشمنی نسبت به گراش رو میفهمیدیم؟؟؟

    1. ضمن عرض تبریک به آقای سلیمانی ،موفقیت این عزیز وهمه مسوولان شهرستان را درخدمت به مردم شریف گراش و به ویژه مردم محرم مناطق ارد و سایر توابع ازخداوند بزرگ خواستارم.
      درپاسخ به «نام شما»ی محترم :
      ازطرفی اشاره به رفتار بزرگوارارانه گراشی ها کرده اید وبه فرض صحت درصدی از ادعای حضرت عالی ،در ادامه آن،به نحو تحقیر آمیزی منت گذاشته ایدوبه نص صریح کلام الله مهر بطلان بر کار نیک ادعایی تان زده اید.
      *شما نظر«اردی الاصل» عزیز را «زخم زبان»_مثل لاری ها- تعبیر کرده اید!ودر پایان از لفظ زشت “دشمنی”! استفاده کرده اید.مشکل ما اردی ها با جماعتی از گراشی های محترم این است که متاسفانه خودشان با کردارهای ناشایستشان در قبال ارد منافع و حقوق حقه این مردم مظلوم را پایمال کرده ،زخمهای جانکاه ( ونه زخم زبان) برهستی وموجودیت این مردم زده اندواوج دشمنی را روا داشته اند،آن وقت در پاسخ به هرفریاد اعتراضآمیز یا جمله معترضه ای می گویند که اردی ها باگراشی ها سر ناسازگاری دارند …دشمن گراشیها هستند و…به هرحال مشکل ما در این است که آقایان گراشی دست اندر کار امور گراش به نظر می رسد که عصبیت گراشی گری چشم وگوششان را بسته. و واقعیات توابع ، به ویژه ارد را متعمدانه نادیده می گیرند.
      “نام شما-ی” عزیز! بنده شما را به این صفات زشت متهم نمی کنم.
      احساس من از نوشته ی شما این است که می خواهید دلیل مشلات موجود در روابط ارد و گروه قلیلی گراشی های ظالم متعصب جاهلی را بدانید.دراین نظرگاه مجال مناسبی برای طرح مشروح ومصادیق مشکلات وحق کشی ها ومظالم بی شمار آن عده قلیل گراشی( که گراش را در منطقه بد جلوه داده واز چشم همه مردم بیدار شهرها وروستاهای کل منطقه انداخته اند)نیست، ولی اگر واقعا” جویای حقیقت هستید،کمی به خودتان زحمت بدهید ویک تحقیق عینی وحضوری (بدون پیش داوری)از بخش ارد داشته باشیدواز آگاهان بپرسید و ببینیدآن طایفه از خدا بی خبر ازحدود بیست وپنج سال پیش به این طرف چه مشکلات ومصائبی بر سر این مردم نجیب آورده اند؟
      لازم است که مجددا” متذکر شوم : اردی ها هیچگاه دشمن گراش وگراشی نبوده ونیستند. اردی ها دشمن کسانی هستند که رعایت حرمت وقداست نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی کنند وحقوق مردمی متدین وحق پرست ومحروم را پایمال می کنند.
      «وسیعلموا الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

    2. عزیز ما اردیها مثل خودمان هستیم نه مثل لاریها ونه هیچکس دیگر صراحت لهجه ی ما مثال زدنی بوده وهست از پیری اردی (کرم محمدحسین) در واکنش به ظلم یکی از خوانین گراشی مشهوراست که گفته : یک شو نرو به خرمن صد من گندم جهنم !؟باز فرموده اید باباهای برخی ازما آنسوی آب شاگرد گراشیها بوده اند وما میگوییم کفیل آنها بوده اند از همه خصوصا حاج حسین درویشی سپاسگذاریم اما اینکه غربت رفتن ورنج غربت کشیدن و مرد دور از زن وزن دور ازمردآنهم سالها تحمل کردن کجایش افتخار دارد دیگه با خواننده ها قضاوتش ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top