بستن

تقدیر از کارمندان نمونه در جلسه شورای اداری

گریشنا: در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش که روز سه‌شنبه پنجم شهریور مصادف با هفته دولت در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد، سه تن از روسای ادارات به ارائه‌ی عملکرد پرداختند و از کارمندان نمونه ادارات گراش نیز تقدیر به عمل آمد.

شروع جلسه
جلسه شورای اداری شهرستان گراش ساعت ۱۰ صبح با پخش قرائت قرآن، سرود ملی و دعای فرج آغاز شد.
حضور چند تن از ساکنین کوچه‌ی متین در فرمانداری برای اعتراض به خراب کردن مجاری فاضلاب این کوچه باعث شد کریمی‌فرد، فرماندار شهرستان گراش، نیم ساعتی دیر به محل جلسه در سالن دانشکده علوم پزشکی برسد؛ هر چند کرمی، معاون فرماندار، که مجری جلسه بود، این تاخیر نیم‌ساعته را به دوش سیستم صوتی سالن دفاع و نقل مکان اجباری به سالن آمفی‌تئاتر انداخت.
کرمی یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و هفته‌ی دولت را به حاضرین تبریک گرفت. او پس از تشکر از حضور صمیمی کارمندان نمونه‌ی ادارات در این جلسه، روز کارمند را نیز تبریک گفت، و اظهار داشت: «این روز، روز مردم شایسته‌ای است که هدف‌شان کسب رضایت مردم و خداوند است.»
معاون فرماندار گفت با توجه به شروع به کار شورای اسلامی شهر چهارم در هفته‌های آینده، اعضای شورای سوم و چهارم در این جلسه حضور نخواهند داشت؛ و از جلسات بعدی از آنها دعوت خواهد شد. کرمی دستور جلسه را به این شرح اعلام کرد: ابتدا گزارش کار سه تن از روسای ادارات گراش، یعنی مهندس مهرابی، رییس اداره راه و مسکن و شهرسازی؛ دکتر محمدی، رییس شبکه بهداشت و درمان گراش؛ و محمودی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش. پس از آن نیز سخنرانی فرماندار و امام جمعه‌ی گراش؛ و در آخر اهدای لوح تقدیر و هدایا به کارمندان نمونه ادارات در برنامه پیش‌بینی شده بود. البته با عدم حضور امام جمعه به علت کسالت، جای او را رحمانی، بخشدار مرکزی، گرفت تا درباره‌ی مشکلات بخش مرکزی صحبت کند.

گزارش عملکردها
مهندس مهرابی، رییس اداره راه و مسکن و شهرسازی، اولین فردی بود که پس از معرفی کرمی به پشت تریبون رفت تا در فرصت کوتاه ده دقیقه‌ای، گزارشی از عملکرد اداره تحت مدیریت‌اش ارایه دهد. مهرابی به مشکلاتی که ادغام دو اداره راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به همراه داشته است اشاره کرد، اما با این وجود وضعیت اداره را خوب توصیف کرد. او به موارد زیادی از عملکرد اداره، از جمله نوسازی ساختمان راه و شهرسازی گراش؛ تکمیل چارت سازمانی و رساندن نیروها به ۱۹ نفر؛ تکمیل اکیپ ماشین‌آلات راهداری و راه‌سازی؛ اجرای پروژه‌ی فضای سبز مسکن مهر؛ اصلاح چند نقطه‌ی حادثه‌خیز در جاده‌های شهرستان از جمله پیچ نزه؛ مطالعه‌ی احداث بلوار امام علی از گراش تا پلیس راه؛ احداث و به‌سازی چند جاده‌ی روستایی از جمله کنار زیارت، دره پلنگی، فداغ و ارد؛ واگذاری اراضی و همچنین جلوگیری از تصرف اراضی ملی اشاره کرد. توضیحات مهرابی با عکس‌ها و آمارهایی که از هر پروژه ارایه می‌شد تکمیل می‌گردید.
دکتر محمدی، رییس شبکه بهداشت و درمان گراش، دومین رییسی بود که به ارایه عملکرد اداره‌اش پرداخت. او با این امیدواری شروع کرد که با امضای حکم ریاست دکتر کوثری به عنوان رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی گراش، استقلال دانشکده و شبکه بهداشت گراش تکمیل خواهد شد؛ و از فرماندار و دیگر مسئلوین شهرستان درخواست کرد نسبت به این امر مهم اهتمام ورزند. پس از آن، او عملکرد واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان را به صورتی تیتروار ذکر کرد، که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: بهره‌برداری از دو واحد خانه بهداشت ارد؛ تعمیرات درمانگاه‌های ارد و فداغ؛ راه‌اندازی آزمایشگاه درمانگاه محمد رسول الله (ص)؛ راه‌اندازی اداره اورژانس ارد با همکاری خیر محلی، آقای محمدخواه؛ افتتاح پروژه زباله‌سوز عفونی در بیمارستان گراش؛ مجهز کردن دوازده مدرسه به اتاق بهداشت؛ و همچنین برگزاری ۷۲ کلاس آموزشی. او در نهایت از زحمات دکتر کوثری، دکتر گلستان، دکتر محقق و دکتر محسن‌زاده، همکاران‌اش در دانشکده و بیمارستان، تشکر کرد.
محمودی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش، آخرین رییسی بود که گزارش عمل‌کردش را با معرفی شهرستان گراش شروع کرد، و سپس به تاریخچه‌ی افتتاح بنیاد مسکن گراش اشاره کرد. او حوزه‌ی عمل‌کرد اداره‌اش را به پنج دسته تقسیم کرد، و با ارایه آمار و نمودار به تشریح هر کدام از این حوزه‌ها پرداخت. صدور بیش از دو هزار سند روستایی، که ده درصد از میانگین استان بالاتر است؛ مطالعه و اجرای طرح‌های هادی؛ پروژ‌ه‌های اجرایی طرح هادی در سال ۹۰ و ۹۱؛ بازسازی مسکن روستایی که حدود ۲۵ درصد از خانوار را در بر گرفته است؛ از جمله‌ی این حوزه‌ها بودند. سخنان پایانی محمودی رنگ و بوی گلایه هم داشت. او گفت: «پروژه‌ی اجرای طرح هادی روستای ارد پایان‌یافته طلقی شده و این باعث شده است که ما نتوانیم خدمت زیادی در روستای ارد انجام دهیم. در صورتی که نیازمندیم که آنجا خدمات بیشتری ارایه کنیم.» او درخواست کرد که به این موضوع توجه شود تا مردم ارد نیز از خدمت‌رسانی بی‌بهره نمانند.

بخش دوم جلسه
بعد از یک تنفس ده‌دقیقه‌ای و پذیرایی از حاضرین در جلسه، نوبت به رحمانی، بخشدار مرکزی، رسید تا در خصوص مشکلات این حوزه صحبت کند. رحمانی یکی از خصوصیات و مشکلات بخش مرکزی را فاصله‌ی زیاد روستاها از مرکز بخش – که تا ۱۲۰ کیلومتر هم می‌رسد – و همچنین وجود گردنه‌های زیاد در این مسیر دانست. بخش مرکزی دارای ۲۳ آبادی با ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر است؛ و بخش ارد نیز از ۱۷ آبادی با ۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۷۲۰۰ نفر جمعیت است. از جمله‌ی نکاتی که رحمانی به آنها اشاره کرد، می‌توان از نبود ادارات لازم، نبود خطوط ارتباطی تلفن و آنتن‌دهی نامناسب تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی؛ نبود مدارس در روستاها و عدم توانایی اداره آموزش و پرورش در تامین وسیله حمل و نقل دانش‌آموزان؛ مشکل شبکه‌ی برق و تحت نظر بیرم بودن برخی روستاهای بخش مرکزی؛ و دور بودن از خطوط گاز و در نهایت مشکلات بهداشتی و نبود درمانگاه و خانه بهداشت مناسب نام برد. او در نهایت از مدیران شهرستان درخواست کرد: «نظر لطف به تمام شهرستان داشته باشند تا توسعه متوازن صورت بگیرد، و بحث مهاجرت و مشکلات اجتماعی پیش نیاید. باید امکانات به صورت متوازن تقسیم شوند تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند.»

سخنان فرماندار
مهندس کریمی‌فرد سخن‌اش را با سلام و عذرخواهی امام جمعه به خاطر عدم توانایی‌اش برای شرکت در جلسه شروع کرد. پس از آن، او از بخشداران و مسئولان و روسای ادارات خواست که در ظرف یک هفته آینده در فرمانداری جلساتی تشکیل دهند و مشکلات و درخواست‌ها را مرور کنند و آنها را صورت جلسه کنند. او دو محوریت را برای این امر تعیین کرد، اول این که تاکید بر پروژه‌هایی باشد که دارای کد موافقت هستند؛ و دوم پروژه‌های جدید را تعریف کنند. او توجه تصمیم‌گیران را به این نکته جلب کرد که بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان، در مورد ۷۵ درصد بودجه‌ی ادارات در ادارات کل استان تصمیم‌گیری می‌شود. در نتیجه، فرماندار اولویت‌بندی و چانه‌زنی برای دریافت اعتبارات را مهم دانست.
فرماندار گراش در مورد هفته‌ی دولت نیز اظهار داشت: «رویکردی که این عزیزان چه قبل و چه بعد از انقلاب داشتند، و آن مشی‌شان تا همیشه‌ی تاریخ بایستی سرمشق و الگو باشد برای همه‌ی کارگزاران نظام اسلامی، هم مدیران و هم کارکنان و کارمندان.» او اظهار داشت دولتی که آن دو بزرگوار تشکیل دادند با وجود عمر کوتاه‌اش، ولی با توجه به حرکت در چارچوب رهنمودهای امام راحل، و مردمی بودن، طعم شیرین خدمت‌گزاری بی‌منت و خالصانه را به مردم چشانید.

تقدیر از کارمندان نمونه
سر ساعت ۱۲ سخنرانی فرماندار گراش به اتمام رسید، و بخش آخر برنامه یعنی تقدیر از کارمندان نمونه در مدت ده دقیقه‌ی پایانی به انجام رسید. کرمی معاون فرماندار از آقایان انصاری، مفتاح و حجت الاسلام باقری دعوت کرد که برای اهدای لوح تقدیرها به روی سن بیایند، و اسامی کارمندان نمونه را به ترتیب زیر خواند تا الواح خود را دریافت کنند:
فرمانداری: قاسم فرسوده، ابوالحسن غلامی
آموزش و پرورش: خسرو آشنا
آبفا: سید محمدحسن معصومی
جمعیت هلال احمر: باقر حیدری
شهرداری: مهندس دانیال هاشمی
تبلیغات اسلامی: محمدجواد فردوسی‌نژاد
مرکز آموزشی درمانی: ابوالقاسم شکاری
مخابرات: عبدالرضا حسینی‌فرد
کمیته امداد: محمود عبداللهی
بهداشت و درمان: سهیلا دهنوی
پست: قاسم جنگجو، طیبه جعفرزاده
ورزش و جوانان: مهدی و مسعود سالاری
امور مالیاتی: عبدالله روستا
فرماندهی انتظامی: سرکار استوار محمدحسین مرادی
دانشکده علوم پزشکی: سکینه آیینه‌افروز
دانشگاه آزاد: محمد فرهمندفر
مدیریت جهاد کشاورزی: طالب فربود، رویا فرهمند
بهزیستی: معینا راستی
بنیاد شهید و امور ایثارگران: علی رمضان‌پور
بنیاد مسکن: سجاد رغفتی
صنعت، معدن و تجارت: اسماعیل بلبلی
راه و شهرسازی: محمدرضا محمدپور
آبفا روستایی: حامد محمودی
منابع طبیعی و آبخیزداری: غلامرضا حیدری
شبکه دامپزشکی: حجت الله شادمهر
ثبت احوال: معصومه فروزان
مجمع امور صنفی: مهدی زارع
دفتر نماینده مجلس: مریم عباسی

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top