بستن

موسوی: لغو مصوبه ادارات کل جنوب فارس قطعی شد

سید موسی موسوی نماینده لامرد و مهر از قطعی شدن لغو مصوبه دو اداره کل جنوب فارس خبر داد، اما گفت که با جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش روابط حسنه‌ای خواهد داشت.

به گزاری خبرگزاری فارس در لامرد، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور مغایرت قانونی مصوبه هیئت دولت مبنی بر ایجاد اداره‌های کل صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی جنوب استان فارس به مرکزیت شهرستان لار را ابلاغ کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال رای بدوی هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مبنی بر منع قانونی مصوبه ایجاد ادارات کل در جنوب استان فارس و پایان مهلت دولت به منظور رفع مغایرت‌های اعلام شده، دکتر لاریجانی رای قطعی مغایرت قانونی این مصوبه را طی نامه‌ای که در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۲ به امضای وی رسیده، به حجت‌الاسلام دکتر روحانی ابلاغ کرد.

سید موسی موسوی افزود: دولت موظف است اقدامات لازم در مورد مغایرت قانونی این مصوبه را ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ انجام داده و گزارش آن را به رئیس مجلس اعلام کند.

نایب رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق قانون پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر، این مصوبه ملغی‌الاثر می‌شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد چگونگی روابط وی با نماینده لار، گراش و خنج  نیز بیان داشت: نماینده لار از چهره‌های علمی و دانشگاهی مجلس و از نمایندگان خدوم و پرتلاش است که ما از نزدیک شاهد فعالیت‌های گسترده وی هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به وی و مردم شریف لار علاقمندیم، اما این مصوبه از لحاظ متعدد با مشکل مواجه بود و به دلیل مغایرت‌های قانونی، علاوه بر هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، وزرای مربوطه نیز خواهان بازنگری در مصوبه شده بودند.

 نماینده شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس در پایان تصریح کرد: با پیگیری‌های نماینده لار لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان توسط دولت به تایید رسیده و به‌زودی به صحن علنی مجلس می‌آید و من نه تنها به این لایحه رای مثبت می‌دهم، بلکه تلاش می‌کنم که این لایحه با رای بالا در صحن مجلس به تصویب برسد.

4 نظر

  1. ارسال شده توسط : از لارستان بزرگ
    مرگ بر موسوی …
    ارسال شده توسط : لارستان بزرگ۲
    به زودی این مصوبه اجرایی میشه….. مغایر قانون!!!!!!!!!!!..برو عمو برو دو تا از کامنت هایی که لاری ها تو سایت دکتر موسوی نماینده لامرد فرستادن آقا مهدی از لار توجه مینمویی اینم از لاری تنگ نظر که همه چیز رو واسه خودش میخواد شما آقا مهدی دیگه لازم نیست از لار دفاع کنی شما نیتتون رو مث همیشه نشون دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top