بستن

۲.۷ میلیارد تومان اعتبار بین ادارات گراش تقسیم شد

گریشنا:‌ در جلسه تخصیص اعتبار شهرستان مجموعا دو میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومان به ادارات شهرستان تخصیص داده شد هر چند مسئولین بعضی از ادارت از میزان تخصیص کم اعتبارت گله داشتند.

به گزارش خبرنگار گریشنا جلسه‌ی طرح و برنامه‌ریزی نحوه‌ی میزان اعتبارات به ادارات، ساخت‌وساز پروژه‌ها و ارتقای مکانی بیست‌ و هشتم مردادماه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه دانشگر کارشناس برنامه و بودجه استانداری، احمدی مسئول پیگیری موافقت‌نامه‌های شهرستان در سال ۹۱ تا ۹۲ و روسای ادارات حضور داشتند.

مهندس کریمی‌فرد فرماندار گراش با تاکید بر این جهت‌گیری تخصیص برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده است گفت: «از بخش استانی دو میلیارد و هفتصد و پنجاه و یک میلیون اعتبار تومان به گراش تعلق گرفته است تخصیص اعتبارات بر مبنای تکالیف اعتبارات معین شده از استانداری است و توزیع اعتبارات بیشتر به سمت طرح‌ها و برنامه‌های نیمه‌تمام هدایت می‌شود، طرح نیمه تمام به پروژه‌ای اطلاق می‌شود که از سنوات قبل کد طرح یا کد موافقت نامه داشته باشد و مربوط به سال ۹۰ و قبل از آن باشد، پروژه‌های جدید در تخصیص اعتبارات در اولویت بعدی قرار دارد.»

دانشگر کارشناس برنامه و بودجه استانداری فارس به ارائه گزارش‌، توزیع و تخصیص اعتبارت به دستگاه‌ها پرداخت و گفت:«روسای ادارات باید توجه کنند که اعتباراتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد پیرو موافقت نامه باشد و همچنین روسای ادارات می‌بایست در زمینه‌ی پیگیری پروژه‌های مهم با دستگاه مرکزی در تماس باشید.»

دانشگر اعلام کرد: «میزان اعتبار کل تامین و دارایی کشور در سال ۹۲ پانصد و شصت و چهار هزار وچهارصد و سی و هشت میلیارد ریال است که این مبلغ به طور متوسط ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است از این مبلغ کل، هشتاد و دو میلیون و هشتصد و بیست‌ودو میلیارد ریال در بین استان‌ها توزیع شده است که رشد ۶/۹ درصدی داشته است. میزان اعتبار تخصیص‌یافته به استان فارس پنج هزار و دویست و هفتاد میلیارد ریال است که ۹/۲۳ درصد افزایش داشته.»

دانشگر درباره اعتبار نفت و گاز گفت: «این اعتبار هزار و هشتصد و سی و چهار میلیارد ریال با رشد سی درصدی بوده است و شیوه‌ی توزیع آن نسبت به پارسال تغییر کرده و سهم یک سوم و دو سوم رعایت می‌شود، سهم شهرستان‌ها نیز از تهران اعلام شده که هفته آینده میزان توزیع آن مشخص و اعلام می‌شود.»

در قسمت اعتبارات الزامات هزار و چهارصد و بیست‌ونه میلیارد ریال مربوط به اعتبارات استانی است و الزامات شامل مصوبات خاص رهبری، ریاست جمهوری، سفر‌های استانی و ماده ۱۸۰،کمک به ساخت مساجد، آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت، زیر‌ساخت شهرک‌های صنعتی برای بحث آب و برق و گاز و فرمانداری ویژه و… می‌شود. الزامات قانونی باید توسط مسئولین پیگیری شود تا در زمینه اختصاص این نوع اعتبارات سهم شهرستان بالا رود.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. با سپاس فراوان شااله که دولت به یاری مردم فقر بوجود اومده رو بزودی زود ریشه کن کنند و نفت رو که نه نان رو به سفره های مردم برگردونند!!!

  2. روستاها هم باید به نیارهایشان توجه کرد . من در گریشنا خواندم که ارد زیر نظر شهرستان گراش است و فکر کنم برا دسترسی به اینترنت و رسانه های انیترنتی آنها باید توجه کافی بشود.
    به امید شهرستانی بهتر و نمونه تر

  3. باعرض سلام
    ضمن تشکر ازخواهر عزیزمان(نرگس)که به فکر ارد ومحرومیت های مردم مظلوم اردهستند،امیدوارم مسوولان شهرستان گراش هم ازچهار دیواری گراش بیرون بیایند وگوشه چشمی هم به توابع ازجمله بخش ارد وفداغ وسایر توابع بیندازند.محرومیتها آنقدر زیاداست که شاید دراین دوران از تاریخ بشر کسی باورش نشود.از اینترنت که بگذریم این مردم صبور،ایثارگروشریف ازامکانات اولیه حیاتی عصر حجر هم بی بهره اندوبه خاطررعایت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی صدایشان هم در نمی آید.بنده به اختصار به بعضی از این محرومیت ها اشاره می کنم:۱-آب آشامیدنی،۲- بهداشت محیط ومعابرو…،ارد از اوایل دهه ی ۵۰مرکز بهداشی ودرمانی باپزشک ثابت داشته است ولی بعد از تابعیت گراش فقط بگویم فلاکت بار شده است…
    ۳-وضعیت برق اسفبار است. ۴- ارد اورژانس ندارد(علی رغم ساختمان احداثی خیر) ۵- ارد آتش نشانی ندارد ۶- تلویزیون دیجیتال که پیشکش مسوولان پرمدعا،تلویزیون آنالوگ هم در حد سی سال پیش گراش نیست. ۶-آنتن دهی موبایل افتضاح…۷-ورزشگاه خواب وخیال جوانان ارد است .زمین ورزشی ارد از چهل سال پیش تغییری نکرده است. همه بخشهای کشور صاحب ورزشگاه وسالن ورزشی شده اند بجز ارد گراش! حالا خوب است که دراین نداشتن ها در کشور رتبه اول راداریم.برای چشم روشنی مسوولان گراش مفید است که بگویند ما منطقه محروم هستیم واحیانا اعتباراتی هم به این بهانه جذب کنند – که البته چیزی هم نصیب محرومان نمی شود-راستی یک باب سالن مثلا ورزشی هم دردست احداث است که متاسفانه ابعاد آن استاندارد نبوده ودر حد استفاده بچه های روستای گزدان هم نیست.
    ۸-مدارس اردمشکلات وکمبودهای بی شمار دارند.
    ۹- و اما شهرداری :اولین دهداری استان وشهرستان بزرگ وسابق لارستان در دهه ی ۶۰ در ارد تاسیس شد . بیش از دو دهه است که ارد شرایط کامل استقرار شهرداری را داردوجمعیت آن چند برابر آمار قانونی برای تاسیس شهرداری هاست ولی این موضوع را مسوولان فعال! ودلسوز ! گراش همچنان بی خیالش هستند…این درحالی است که در بعضی از شهرستا نهای همجوار نقاطی باجمعیت کمتر ازیک محله ی ارد ازسالها پیش صاحب شهرداری شده اند.
    ۱۰-…………
    ۱۱-…………
    ۱۲-…………
    .
    .
    .
    … و صدها مشکل ومعضل دیگر که بیانش دل هرانسان باشرف و با وجدانی را به درد می آورد واز بیان آنها در اینجا پرهیز می کنم.شاید در جای دیگری به مناسبت ذکر شوند.
    حالافرماندارمحترم بفرمایندکه: از اعتبارات چند میلیاردی سالهای گذشته به تفکیک هرسال چقدر سهم بخش ارد بوده ودراجرای کدامین طرح هزینه شده است؟ وسهم ارد ازاین اعتبار قریب سه میلیارد تومانی شهرستان فخیمه ی گراش چقدر وبرای چه طرح هایی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top