بستن

شمارش معکوس سوم: فارس به دریا وصل می‌شود؟

بعد از دکتر جمشید جعفرپور نماینده لارستان و خنج و گراش و دکتر محمدرضا رضایی نماینده جهرم این بار نوبت دکتر سید موسی موسوی نماینده لامرد است که برای یک خبر در سایت خود شمارش معکوس قرار دهد.

سایت سید موسی موسوی تنها نوشته است: «شمارش معکوس برای اتفاقی مهم آغاز گشت. عزیزان منتظر باشند.» اما پیش‌بینی سایت‌های خبری لارستان این است که این خبر مهم «اتصال استان فارس به دریا از طریق شهرستان لامرد» است.

لادستان نوشته است: «به گزارش منابع خبری ، شنیده های موثق حاکی از آن است که با پیگیری چندین ساله مسئولان عالیرتبه استان فارس و مجمع نمایندگان فارس کارِ الحاق استان فارس به دریا با نظر مقامات عالی کشور نهایی شده است و به زودی رسماً مصوبه الحاق استان فارس به دریا ، رسانه ای خواهد شد.» به نظر لادستان این خبر قطعی است.

لادستان هر چند در روتیتر خود آورده است «حاشیه های روزهای پایانی دولت دهم دست از سر استان فارس بر نمی دارد» اما در مجموع واکنش محتاطانه‌ای به این خبر دارد و در در تحلیل نهایی خود نوشته است: «با اتصال لامرد به دریا عملاً کار برای ارتقاء لامرد بسیار دشوار خواهد شد و مسئولان متنفذ این منطقه حالا باید دهها سال منتظر باشند تا شاید بتوانند دل مسئولان استان فارس را برای دل کندن از «اتصال به دریا» به دست آورند! امری تقریباً محال در تقابل با تعدادی زیادی امام جمعه و نماینده و مسئولان سیاسی و … در استان‌های فارس ، هرمزگان و بوشهر.»

صحبت‌نو نیز نگاهی مشابه به این خبر دارد. اما پیش‌بینی می‌کند اعلام این خبر مجددا با واکنش نمایندگان هرمزگان و بوشهر روبه‌رو خواهد شد و حاشیه‌های تازه‌ای برای جنوب کشور در پی خواهد داشت. صحبت‌‌نو نوشته است: «فارغ از بررسی فنی و کارشناسی این موضوع که حتما باید پس از تبیین دقیق آن به اطلاع افکار عمومی مردم فارس و هرمزگان و بوشهر نیز برسد، بی شک روزهای آینده روزهای درگیری رسمی و رسانه ای بین مسئولان، مردم و نمایندگان استان های فارس و هرمزگان و بوشهر است و این موضوع با توجه به روزهای حساس انتقال قدرت اجرایی در کشور می تواند باعث نگرانی باشد.»

شاید دیگر نمایندگان نیز در روزهای پایانی دولت دهم مصوبه‌های خاص و حساس دیگری را در جیب داشته باشند. مصوبه‌هایی که باید دولت یازدهم با آن‌ها چه خواهد کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top