بستن

شب دوم: مسجد دوست داشتنی انتهای خیابان بسیج

دكتر مقتدري رييس دانشگاه پيام نور اوز معروف‌ترین چهره‌ای است که می‌شود بین نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع) دید. این مسجد تقریباً کوچک در انتهای خیابان بسیج قرار دارد.مسجد در تمام طول سال فعال بوده و نماز جماعت برگزار مي شود ولی قضیه ماه رمضان فرق می‌کند, وقت نماز در ايام ماه مبارك رمضان مسجد پر از نمازگزار مي‌شود.

مسجد امام صادق گراشرضا شیروان: دکتر مقتدری رییس دانشگاه پیام نور اوز معروف‌ترین چهره‌ای است که می‌شود بین نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع) دید. این مسجد تقریباً کوچک در انتهای خیابان بسیج قرار دارد.مسجد در تمام طول سال فعال بوده و نماز جماعت برگزار می شود ولی قضیه ماه رمضان فرق می‌کند, وقت نماز در ایام ماه مبارک رمضان مسجد پر از نمازگزار می‌شود. در این ایام افطاری اختصاصی مسجد آب و دوغ است که بانی خاص خودش را دارد.  مردم نیز نذری‌های خود را آورده و روزه داران از آن تناول می‌کنند.

حاج رضا مقتدری و محمد درستکار موذنان این مسجد هستند تا صدای ملکوتی اذان، زنده به گوش اهالی خیابان بسیج و بند و شیخ برسد. فضای بیرونی مسجد آجر نماست. مسجد مناره و گنبدی ندارد و با اندک کاشی های منقوش به آیات قرآن تزیین شده است.. در این مسجد از گل و بوته های فراوان و طرحهای اسلیمی که سرتاسر بعضی مساجد پر کرده خبری نیست.

در کنار مسجد آشپزخانه‌ای است که در ایام مراسم برای پخت غذا از آن استفاده می شود.

به دوستان پیشنهاد می کنم به این مسجد حتما بروند چرا که حس خوب صمیمیت و بی تکلف بودن و نیز احترام به همدیگر را تجربه خواهید کرد.

من برای اولین شب در ماه رمضان امسال به مسجد امام جعفر صادق (ع) رفتم.  دوستانی را دیدم که بعد از جلسه قران دور هم جمع وبا هم صحبت می کردند ، صمیمیت تنها چیزی بود که در آن لحظه به ذهنم آمد . پسر بچه هایی که با لباسهای پلنگی سبز از پایگاه مقاومت مسجد دم در مسجد دور هم روی یک گلیم نشسته بودند صحنه‌ی جالبی بود.

همین صمیمیت در شب دوم رمضان هم مرا به انتهای خیابان بسیج کشاند. مسجد امام جعفر صادق در طول سال برای مراسم‌های مختلف فعال است اما برای مراسم‌های فاطمیه و شهادت امام ششم سعی می‌شود با دعوت سخنرانان کشوری برنامه‌ شکل ویژه‌ای داشته باشد. در شب دوم آقایان حسن حسین زاده (معلم) و محمد درستکار (موذن) از فاطمیه دوم امسال خاطره نقل کردند و گفتند که حاج آقا عالی آمد. جمع کثیری آمده بودند. مراسمی بس عجیب بود که در ذهنشان نقش بسته است.

شناسنامه

مسجد امام جعفر صادق (ع)

واقع در آخر خیابان بسیج

با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع

سال تاسیس : ۱۳۶۱

بانی: حاج حسینعلی غلامی

هیات امناء:حاج خلیل غلامی،علی اکبر فتحی، حاج آقا رضایی، حاج میرزا باقری، حاج جهانگیر آذرایین، محمد درستکار، جعفر مقتدری، حاج ابول آزم

پیش نماز: حاج آقا رضایی

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top