بستن

ابر‌های چهل پسین در آسمان شهر

از امروز سیزدهم مرداد ماه تا پایان هفته ابر‌های بارانی آسمان تشنه‌ی شهر را سیراب می‌کند.

بر اساس اطلاعیه‌ی فوری در سایت شهرداری گراش: اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: « طبق گزارش هفتگی پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی کشور و سازمان مدیریت بحران کشور، فعالیت سامانه موسمی و نفوذ جریانات مرطوب جنوبی به استان، موجب رگبار باران، باران تگرگ، وقوع رعد وبرق و وزش باد نسبتا شدید در برخی از نقاط جنوبی، شرقی و مرکزی استان فارس خواهد شد.»

 اوج فعالیت این سامانه را در سه روز آخر هفته خواهیم دید.

ستاد بحران شهرداری گراش به همشهریان هشدار می‌دهد در مسیرهای سیل آب فصلی نظیر (رودخانه فصلی پئت) در هنگام بارندگی تردد نکنند، همچنین از پارک خودرو در زیردرختان در هنگام وزش باد و قرار گرفتن در فضای باز در هنگام وقوع رعد وبرق خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره‌های ۱۲۵ (آتش‌نشانی) و ۲۲۲۵۶۲۷ (شهرداری گراش) تماس بگیرند.

5 نظر

  1. با درود به همشهریان عزیزم
    میخواستم ببینم شهرداری محترم گراش نمیتواند یک فاضلاب در کل شهر همانند کشورهای اروپایی درست کنند تا این همه آب در سطح شهر جمع نشود و موجب تصادف و مشکلات برا همشهریانم نشود؟ البته میدانم هزینه زیادی در بر دارد ولی افراد خیر به جای ساختن مسجد و یا چی میدانم مدرسه های زیاد بیایند پولشان را برای اینجور هزینه ها صرف کنند. البته میدانم به مسجد و مدرسه هم نیاز داریم ولی فکر کنم این جور کارهای خیر واجبتر است.
    آخه خیلی آب جمع در سطح شهر جمع شده و واقعا خطرناک است.
    ممنون

    1. با تشکر از شما که انقد به مسائل شهر حساسید.

      همونطور که می دانید تمامی فاضلاب های شهر از دو کانال آب در دو سمت خیابان امام رد می شود که سرانجام به خیابان بسیج ختم می گردد. در مسیر های انحرافی متاسفانه بخشی از این فاضلاب به آثار باستانی های شهر یعنی برکه های آسداله و برکه کل می ریزد . که شهرداری گراش در تلاش است تا از این امر جلوگیری کند. با این حال در هنگام بارش باران های فصلی کنترل آب بسیار مشکل بوده و در سطح خیابان شاهد آبگرفتگی هستیم. هرچند این معضل تنها مربوط به گراش نبوده و این پدیده در اکثر شهرهای ایران شاهد هستیم و برای جلوگیری از این امر نیاز به زیرساخت های اساسی با هزینه های هنگفت بوده که در حال حاضر میسر نیست. با این حال شهرداری گراش در تلاش است تا هرچه زود تصفیه خانه ی فاضلاب شهری راه اندازی شود.
      با تشکر از شما

        1. کسی نیست این جدول رو حل کنه؟
          لوله های فاضلاب شهری مخصوص دفع پسماند ساختمانهاست ولی آب گرفتگی معابر در اثر باران نیاز به ساماندهی بندهای انحرافی و جداول خیابان داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top