ImageHandlerگریشنا:  نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از ارتقا فرمانداری جهرم به فرمانداری ویژه خبر داد.

پرتال جامع دکتر محمد رضا رضایی در اولین ساعت‌های بامداد روز یکشنبه ۱۳ مردادماه خبری را منتشر کرد. در این خبر آمده است:«در پی پیگیری‌های مکرر و تلاش‌های مجدانه دکتر رضایی نماینده مردم شریف جهرم در مجلس شورای اسلامی فرمانداری جهرم  به ویژه ارتقا یافت.»

دکتر محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی نوشته است: پس از پیگیری‌های مکرر و رایزنی‌های مداوم با هیئت وزیران و وزارت کشور توانستیم در آخرین روزهای دولت دهم مجوز ارتقای فرمانداری شهرستان جهرم به فرمانداری ویژه را اخذ تا خدمتی به مردم غیور این خطه شهید پرورر و دارالمومنین کرده باشیم.

رضایی افزود: یکی از مزایای فرمانداری ویژه ارتقای سمت فرماندار به معاونت استاندار و ارتقای چندین اداره شهرستان به معاونت اداره کل می باشد که موجب خدمات رسانی بهتر به مردم و افزایش بودجه دستگاه های اجرایی و رشد و شکوفایی شهرستان خواهد شد.

شهرستان‌هایی از جمله کازرون و آباده نیز متقاضی ارتقا به فرمانداری ویژه بودند اما در نهایت جهرم توانست به این امتیاز دست یابد. لارستان نخستین شهرستان استان فارس بود که در بهمن ماه ۱۳۸۸ در دوران نمایندگی علی‌اصغر حسنی به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

در ماه‌های اخیر ارتقا دو اداره لارستان به اداره کل جنوب فارس  موجب اعتراض مجمع نمایندگان استان فارس شد (خبر در گریشنا) به نظر می‌رسد با ارتقا جهرم به فرمانداری ویژه در آخرین روزهای دولت دهم یک بار دیگر مساله تقسیمات کشوری به چالش اصلی مدیریت استان فارس تبدیل شود.