بستن

چرا شماره ششم حمایت با تاخیر منتشر شد

در وبلاگ گریشنا محمد خواجه‌پور از دلایل در تاخیر انتشار شماره ششم گریشنا می‌گوید. «پوزش دوباره ما را پذیرا باشید. ما هم مثل شما چشم به راه انتشار حمایت ویژه گراش هستیم. »

یک روزنامه‌نگار زمانی انرژی برای کار مجدد پیدا می‌کند که رنگ سیاه نوشته خود را روی کاغذ لمس کند. هر چند تمام مطالب نشریه را دو یا سه بار پیش از چاپ خوانده‌ام باز هم مشتاقم که آن را روی کاغذ بخوانم.

می‌خواهم بگویم در انتظار شما برای انتشار نشریه ما هم شریک هستیم. هر بار که نشریه با تاخیر منتشر می‌شود شرمسار می‌شویم و هر چه بگویید حق است. تاکنون نشان داده‌ایم چقدر به انتشار نشریه در زمان منظم متعهد هستیم اما گاهی اوقات شرایط از دست ما خارج است. تعویض چند باره عنوان نشریه نشان می‌دهد که شرایط چقدر از دست ما خارج است. اما نخواسته‌ایم با گلایه خاطر شما را مکدر کنیم و بهانه بیاوریم و گرنه دردل و گفتن از مشکلات و سختی کار که همه جا هست. کار ما این است که نشریه را به موقع برای خوانندگان منتشر کنیم و هر گاه به هر دلیل این کار را درست انجام ندهیم باید به دنبال رفع مشکل باشیم.

اما بد نیست درباره روند انتشار نشریه حمایت ویژه گراش بیشتر بدانید تا دلیل تاخیر بیش از حد در انتشار شماره ششم مشخص شود. تلاش برای آماده شدن مطالب و آگهی‌های هر شماره نشریه به محض انتشار شماره پیشین شروع می‌شود. در هر شماره دو جلسه تحریریه نشریه تشکیل می‌شود که موضوعات مهم بررسی و مسئول نوشتن هر مطلب مشخص می‌شود. حدود ۱۰ روز پیش از انتشار باید مطالب اصلی نشریه آماده شده باشد. معمولاً صفحه‌آرایی ۱۲ صفحه نشریه حدود یک هفته طول می‌کشد که بیشتر کار در ساعت‌های نیمه شب انجام می‌شود. بعد از آماده شدن نسخه صفحه‌آرایی شده برای نماینده مدیرمسئول و همچنین سردبیر در تهران ارسال می‌شود. معمولاً این کار هم یک تا دو روز طول می‌کشد و آخر سر یک روز هم باید چاپ نشریه و تا زدن و توزیع آن وقت گذاشت.

معمولاً خبرها در پایان ماه بسته می‌شود و با طی صفحه‌آرایی و مراحل دیگر نشریه بین هفتم تا دهم هر ماه به دست شما می‌رسید. شماره گذشته تاخیر داشتیم و مطالب کمی دیر آماده شد. ما سعی کردیم این شماره را برای شنبه ۱۲ آذرماه آماده کنیم. اما مشکلی که پیش آمد این بود که نشریه حمایت تهران به دلیل تعطیلات ایام عزاداری نزدیک یک هفته تعطیل بود. در حالی که نشریه ۱۳آذرماه آماده انتشار بود اما نشریه در تهران منتشر نمی‌شد که بشود ویژه‌نامه گراش را ضمیمه کرد. سرانجام نشریه شنبه ۱۹ آذرماه به دست نماینده مدیرمسئول رسید اکنون ما هم مثل شما منتظر نظر او هستیم تا به محض اجازه انتشار نشریه را چاپ کنیم به سراغ شماره آینده برویم.

پوزش دوباره ما را پذیرا باشید. ما هم مثل شما چشم به راه انتشار حمایت ویژه گراش هستیم.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. این تأخیرات اجتناب ناپذیر از ارزش کار شما نمی کاهد و آنچه روبروی خود با عنوان «حمایت» می بینیم فوق العاده خوش خوان و خوش شکل و خوش محتواست. از تمام مطالب این شماره خاصه گزارش های جذاب آن لذت بردم.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top