زهرا عطایی/گریشنا: با وجود کمبود امکانات در روستای خلیلی، رمضان امسال فعالیت‌ها و برنامه‌ها‌ی متنوعی در این روستا انجام شد.

دیدار با خانواده‌ی شهید محمد تقی آگاه و پسر شهید غلام عباس جعفری، آموزش روان‌خوانی و تجوید قرآن در حسینیه‌ی مالک‌اشتر از جمله این فعالیت‌ها است.

ختم و تفسیر جز ۲۱ قرآن در شب قدر

جوانان متدین و مذهبی روستای خلیلی مانند مردم سراسر ایران شب‌های ماه رمضان را در مسجد و حسینیه‌ با ختم قرآن و خواندن ادعیه‌ گذراندند و در شب قدر به مناسبت شهادت امام علی(ع) به قرائت قرآن و تفسیر جز ۲۱ با حضور یکی از قاریان مطرح روستا و مربی طرح صالحین پرداختند.

حفظ قرآن و حضور فعال زنان

زنان نیز در این ماه پربرکت حضور فعالتری در کلاس‌های قرائت، ختم و حفظ قرآن داشتند و هر روز راس ساعت مشخص در کلاس‌ها شرکت می‌کردند، حضور در این کلاس‌ها علاوه بر بهره‌مندی معنوی زمینه‌ای بود برای بروز استعداد‌های نهفته در این روستا که با کمبود امکانات آموزشی مواجه است، به سه نفر از کسانی که در این کلاس موفق به حفظ چند سوره از قرآن شدند هزینه‌ی سفر به مشهد تعلق گرفت.

برگزاری کلاس آموزش اسلحه

برگزاری کلاس بَدو ورود یاران با موضوع آشنایی با بسیج و اسلحه‌شناسی از دیگر فعالیت‌های است که در این ماه مورد استقبال نوجوانان و جوانان بسیجی و اعضای حلقه‌ی صالحین روستا قرار گرفت. رستمی از حوزه‌ی امام خامنه‌ای به عنوان مربی، شرکت‌کنندگان در این کلاس را با اسلحه کلاشینکف آشنا ساخت. این کلاس با همکاری فرمانده پایگاه حمزه سیدالشهدا و مربی طرح صالحین سیدالشهدا(ع) انجام شد.

ماه رمضان چند روز دیگر بیشتر مهمان خانه‌های ما نیست و سعادتمند کسی است که در این ماه تغییر و تحولی در ظاهر و باطن خود داده‌ و صفات بد را از خود دور و به اخلاق و رفتار حسنه  روی آورده باشد.