بستن

‫استخر کوثر در باغ رضوان افتتاح شد + گزارش تصویری

گریشنا: امروز جمعه، ۱۱ مرداد ۹۲ مصادف با ۲۴ ماه مبارک رمضان، در دعوت افطاری مجمع القرآن فاطمیون گراش در مجتمع باغ رضوان، استخر این مجتمع به دست امام جمعه گراش و فرماندار شهرستان گراش افتتاح شد. مجتمع اردوگاهی مجمع القرآن در کنار شهرک صنعتی گراش در جاده اوز قرار دارد، و به نام «مجتمع آموزشی- تفریحی- فرهنگی باغ رضوان» نام‌گذاری شده است.

مراسم افطار و افتتاح

به گزارش خبرنگار گریشنا در این مراسم که با حضور امام جمعه گراش، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر کنونی و منتخب، و جمعی از مسئولین ادارات و همچنین همشهریان و اعضای مجمع القرآن برگزار شد، بعد از اقامه نماز مغرب مسعود محسن‌زاده، مسئول مجمع القرآن سخنرانی کرد. او مروری بر فعالیت‌های مجمع القرآن از ابتدای تاسیس تاکنون ارائه داد، و درباره‌ی خصوصیات مجتمع باغ رضوان توضیحاتی ارائه داد. در پایان نیز او طرح‌های آینده مورد نیاز مجتمع را اینگونه برشمرد: تامین آب آشامیدنی، تکمیل نمازخانه، محوطه‌سازی، ساخت سکوهای استراحت ویژه خانواده‌ها به صورت آلاچیق، ساخت فضای پارکی با دستگاه‌های بازی جهت کودکان و نوجوانان، و احداث یک سالن اجتماعات چندمنظوره جهت برگزاری مجالس عمومی (مراسم عروسی، اطعام حجاج) کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و ورزش‌های سالنی و غیره.

در پایان سخنرانی، او از امام جمعه و فرماندار دعوت کرد که هدایایی که برای چهار تن از همراهان و دست‌اندرکاران ساخت این مجتمع، مجمع را یاری کرده بودند با آنان اهدا کنند.

بعد از این سخنرانی، نماز عشا نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه گراش، اقامه شد. پذیرایی افطار و شام بخش بعدی برنامه بود. افتتاح استخر مجموعه که به گفته محسن‌زاده بیش از ۹۵ درصد ساخت و ساز آن انجام شده بود، بخش آخر برنامه مجمع القرآن در رمضان سال ۹۲ بود.

باغ رضوان، و استخر کوثر

مسعود محسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار گریشنا باغ رضوان را این‌گونه معرفی می‌کند: «باغ رضوان در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای که تاکنون به حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد ساخته شده است. این باغ با درخت‌کاری قطره‌ای محصور شده است، و دارای یک باب سرایداری دو طبقه، ساختمان مسکونی جهت بهره‌برداری مهمانان، و یک باب آب‌انبار است. اخیرا نیز ساخت یک واحد نمازخانه به مساحت ۷۲ متر مربع در این مجمتع شروع شده است که کمک افراد خیر را جهت تکمیل می‌طلبد.»

محسن‌زاده اظهار می‌کند: «با عنایت به گرمسیری بودن منطقه و جاذبه استخر شنا که بتواند پذیرای اردوهای دانش‌آموزی هم برای برادران و هم خواهران باشد، به همت بانی خیر جناب آقای حاج  ابوالحسن پرهیزگار از سال ۱۳۸۷ شروع به ساخت یک سالن استخر سرپوشیده به نام «کوثر» نمودیم که امروز افتتاح شد و از بانی محترم طی مراسمی باشکوه تجلیل به عمل آمد.» محسن‌زاده درباره خصوصیات استخر سرپوشیده نیز توضیح می‌دهد: «این سالن به مساحت ۵۴۰ متر مربع به همراه تجهیزات مربوطه تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. البته لازم است از عنایت و همت بانی محترم تقدیر و تشکر به عمل آید، و انتظار است مسئولین شهر در مورد خدمات‌رسانی به این مجتمع بزرگ و عام المنفعه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.»

 تاریخچه کوتاهی از مجمع القرآن گراش

موسسه فرهنگی مجمع القرآن گراش به همت سردار فرهنگی، بسیجی جانباز مرحوم حمید رایگان از سال ۱۳۷۲ رسما فعالیت خود را آغاز نمود و طی شماره ۳۴ ثبت رسمی گردید. این موسسه به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده در فروردین ماه ۱۳۹۲ به نام مجمع القران فاطمیون تغییر نام یافت.

از آنجا که اساس کار این موسسه انجام امور فرهنگی جهت جوانان و نوجوانان با محوریت قرآن و عترت بوده و یکی از جاذبه‌های آن انجام برنامه‌های اردویی است، لذا از سال ۱۳۸۱ موفق به احداث یک مجتمع اردوگاهی در ۳ کیلومتری جاده گراش به اوز (مقابل پاسگان بتون) گردید.

عکس‌های محمد جهاندیده و ابراهیم رحیمی را از این مراسم ببینید.

عکاس پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top