بستن

امکان پرواز هفتگی به مشهد و حج از فرودگاه لارستان

 رسولی‌نژاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، برای برقراری پرواز هفتگی به مشهد از فرودگاه لارستان به امام جمعه این شهر قول داد. امکان فراهم کردن پرواز برای سفر‌های حج در آینده نیز خبری بود که رسولی‌نژاد در سفرش به لارستان که به منظور بهره‌برداری از مسجد‌النبی فرودگاه لارستان بود، مردم منطقه را امیدوار کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، عصر روز یکم مرداد، مسجد‌النبی فرودگاه لارستان به بهره‌برداری رسید. در این مراسم عنایت انصاری‌فرد مدیرکل فرودگاه لارستان با اشاره به احداث مسجد‌النبی (ص) سال ۱۳۸۰ در این فرودگاه گفت: احداث این مسجد به همت والای مرحوم حاج اصغر مصدق و فرزندانشان در سال ۱۳۸۰ انجام و توسط حضرت آیت‌اله العظمی سیدعبدالعلی آیت‌الهی افتتاح شد.

انصاری‌فرد با بیان اینکه بازسازی و بهسازی سقف مسجدالنبی (ص) هزینه‌یی بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است گفت: بهسازی سقف این مسجد با کمک‌های مالی حضرت آیت‌اله‌مکارم شیرازی به میزان ۲۰۰ میلیون ریال، فرزندان مرحوم مصدق به میزان ۲۴۰ میلیون ریال و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور به میزان ۲۱۰ میلیون ریال انجام شد.»

در سایت میلاد لارستان به نقل از محمود رسولی‌نژاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین بیان شده است: «این فرودگاه یکی از ۵۴ فرودگاه تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها و از محدود بخش‌هایی است که در شهرستان لارستان از اداره به اداره‌کل ارتقاء یافته است.»

رسولی‌نژاد بر لزوم کار فرهنگی در فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌ها در کنار فعالیت‌های تخصصی خود در زمینه‌های فرهنگی نیز فعالیت گسترده‌یی دارد او در ادامه ضمن ارج نهادن به اقدام خداپسندانه مرحوم مصدق و فرزندان ایشان در احداث مسجدالنبی(ص) فرودگاه لارستان از این خانواده تقدیر کرد.

مدیر عامل شرکت فرود‌گاه‌های کشور، توجهات خاص حضرت آیت‌اله مکارم شیرازی به احداث این مسجد را یادآور شد و از ایشان برای کمک‌های مالی و معنوی جهت بازسازی و بهسازی این مسجد تشکر کرد. رسولی‌نژاد در ادامه با تاکید بر نقش مهم فرودگاه‌ها در توسعه اقتصادی منطقه گفت: قطعا فرودگاه‌ها در چرخ اقتصادی منطقه موثر هستند و بایستی از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

او به درخواست امام‌جمعه لارستان در خصوص برقراری پرواز هفتگی به سوی مشهد گفت: «قطعا برقراری پرواز در این مسیر را پیگیری و از آن حمایت خواهم کرد. رسولی‌نژاد با بیان اینکه فرودگاه لارستان آمادگی لازم برای انجام پرواز حج را دارد، برقراری این پرواز را منوط به نظر سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان هواپیمایی، حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی دانست.»

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نوربخش امام‌جمعه لارستان ضمن تقدیر از بانیان و دست‌اندرکاران پروژه مسجدالنبی(ص) فرودگاه لارستان خطاب به مسئولان خواستار برقراری پرواز‌های زیارتی حج و مشهد از این فرودگاه شد. او اظهار داشت مسافت طولانی ۳۶۰ کیلومتری لارستان تا مرکز استان فارس زحمات بسیاری را برای شهروندان لارستانی به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top