بستن

هدیه رمضانی به صد خانوار از موسسه خیریه قمر بنی هاشم

 گریشنا: موسسه خیریه تازه‌تاسیس قمر بنی هاشم ابالفضل العباس (ع) به صد نفر از نیازمندان هدیه‌ی رمضانی ۵۰ هزار تومانی داد.

به گفته حبیب الله مهرابی، رییس هیات مدیره موسسه، با شناسایی افراد مستمند از طریق معتمدین موسسه، از ابتدای ماه مبارک رمضان، در مجموع پنج میلیون تومان به آنها کمک شد. مهرابی توضیح داد که در راستای هدف موسسه که حفظ شان افراد است، این کمک‌ها به صورت کاملا ناشناس به منزل افراد نیازمند فرستاده شده است.

 تاریخچه موسسه

موسسه خیریه قمر بنی هاشم ابالفضل العباس (ع) از ابتدای شعبان امسال کارش را در دفتری در زیرزمین ساختمان فرسوده، روبه‌روی گراش سنتر، کوچه‌ی متین شروع کرده است. حبیب الله مهرابی رییس هیات مدیره‌ی این موسسه می‌گوید: «تمام سرمایه‌ی اولیه‌ی موسسه را یک خیر فراهم کرده است؛ و خود او به عنوان مدیر عامل موسسه نیز فعالیت می‌کند؛ اما اصرار دارد که نام‌اش مخفی بماند.» دیگر اعضای هیات امنای موسسه شامل حاج محمود فرسوده، غلامعباس آشفته، حاج احمد درویشی، و حاج امان الله وقارفرد است.

دفتر موسسه فعلا فقط عصر سه‌شنبه‌ها باز است و مراجعه‌کننده می‌پذیرد.

 انواع کمک‌‌های موسسه

مهرابی بخشی از شرح وظایف موسسه را در اختیار سایت گریشنا قرار داده است که برای اطلاع همشهریان اعلام می‌شود. وظایف موسسه در چهار بخش تقسیم‌بندی شده‌اند:

بند۱: ازدواج جوانان بی‌بضاعت و تهی‌دست اعم از دختر و پسر.

بند۲: آزادی زندانیان تهی‌دست و نیازمند.

بند۳: کمک بلاعوض به کودکان یتیم و خانواده‌های بی‌سرپرست.

بند۴:کمک بلاعوض به بیماران نیازمند و بیماران خاص.

 بند ۱: ازدواج جوانان

الف: در ایام فرخنده بخصوص نیمه شعبان المعظم میلاد فرخنده منجی عالم بشریت مراسم ازدواج به صورت مراسم ازدواج دانشجویی با اهداء جهیزیه‌ی مناسب و برگزاری مراسم جشن ازدواج حداقل ۱۵ زوج جوان دارای شرایط و با تصویب اعضاء هیات امناء موسسه برگزار شود.

ب: پس از شناسایی و با معرفی دو نفر از معتمدین مورد وثوق و با تصویب دو سوم اعضاء هیات امنا و به صورت کاملا محرمانه و به میزان توانایی مالی موسسه در جهت خرید و اهدا بخشی از جهیزیه اقدام شود.

در حال حاضر برای جوانان بومی و در صورت لزوم و با موافقت هیات امنا از بین افراد واجد شرایط غیربومی پس از شناسایی، مفاد الف یا ب اجرا خواهد شد.

تبصره۳: شرایط لازم پس از معرفی معتمدین و یا مراجعه زوج و یا زوجه و یا اولیا آنان به موسسه به ترتیب ذیل می‌باشد.

الف: ازدواج در دفترخانه رسمی به ثبت رسیده باشد.

ب:ازدواج حداکثر مربوط به دو ماه گذشته و در سالی که قصد ازدواج دارند به ثبت رسیده باشد.

ج: زوج و یا زوجه از لحاظ روحی و روانی سالم و به هیچ عنوان سابقه مواد مخدر و اعتیاد نداشته باشند.

کمک بلاعوض به کودکان یتیم و خانواده‌های بی‌سرپرست:

تبصره۱: فقط برای افراد بومی گراش می‌باشد.

تبصره۲: شناسایی افراد از طریق افراد معتمد و مورد وثوق و حتی‌الامکان با همکاری کمیته‌ی محترم امداد امام خمینی‌(ره) و موسسات خیریه سطح شهر انجام گیرد.

تبصره۳: تحت پوشش قرار گرفتن افراد مذکور، پسران تا سن ۱۸ سال و دختران تا زمانی که ازدواج نکرده باشند و خانواده‌های بی‌سرپرست تا زمانی که دارای مشکل باشند به میزان توانایی موسسه و به صورت کاملا محرمانه و رعایت حفظ آبروی افراد تحت پوشش و پس از موافقت اعضای هیات امنا به صورت نقدی و وام بلاعوض و یا به صورت اهدای اقلام مورد نیاز امکان پذیر خواهد شد.

 بند ۲: آزادی زندانیان تهی‌دست

تبصره۱: اولویت پرداخت دیه با زندانیان گراشی می‌باشد.

تبصره۲: پس از طی مراحل قانونی و رعایت آیین دادرسی و صدور رای قطعی از طرف دادگاه تجدید نظر و ارائه دادنامه و یا معرفی‌نامه رسمی از اجرائیات دادگاه و یا از طریق امور زندانها و با شرایط ذیل این تبصره نسبت به ازادی زندانیان اقدام می‌شود.

الف: زندانی دارای سابقه مجرمیت و مرتکب جنایت مانند قتل عمد و سرقت و حمل مواد مخدر و جنایات سازمان یافته دیگر و عمل منافی عفت نشده باشد.

ب) حداقل چندماه حبس تحمل کرده باشد.

ج) زندانی دچار مشکل در پرداخت دیه غیرعمد باشد.

در کمک به زندانیان تا یک میلیون تومان که منجر به آزادی آنان می‌شود بصورت وام بلاعوض و از یک میلیون تومان بیشتر با دارا بودن شرایط و با تصویب هیات امنا که میزان آن هیات امنا موسسه تعیین خواهد کرد با رعایت تشریفات قانونی اخذ وام به صورت قرض الحسنه در اختیار زندانیان قرار خواهد گرفت و وام‌گیرنده در موعد مقرر که در زمان اخذ وام به وی اعلام خواهد شد، ملزم به بازپرداخت اقساط دریافتی می‌باشد.

 بند ۳: کمک بلاعوض به کودکان یتیم و خانواده‌های بی‌سرپرست

در این بند، با هماهنگی با موسسه خیریه‌ی امام علی (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش این ارگان‌ها نیستند شناسایی می‌شوند و کمک‌های نقدی برای آنها ارسال می‌شود.

 بند ۴: کمک بلاعوض به بیماران نیازمند و بیماران خاص

تبصره۱: تشخیص بیماری با ارائه مدارک لازم و معتبر پزشکی و با تائید پزشک معتمد خواهد بود.

تبصره۲: پزشک معتمد در تبصره ۱ از طرف موسسه معرفی خواهد شد.

تبصره۳:معرفی بیماران خاص از طریق انجمن حمایت از بیماران خاص در گراش امکان‌پذیر می‌باشد.

تبصره۴:پرداخت وام بلا‌عوض و یا وام قرض‌الحسنه به بیماران پس از رعایت تبصره۱ و تبصره۳ و با تصویب و موافقت اعضا هیات‌امنا اقدام و میزان و نحوه پرداخت هیات‌امنا تعین خواهد نمود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top