گریشنا: آن چه که عدم حمایت از تیم فوتبال هلال احمر عنوان می‌شود، باعث شده است مسئولان این تیم به کناره‌گیری از مسابقات لیگ کشور و واگذاری امتیاز فکر کنند. قاسم فرسوده مدیر عامل این تیم می‌‌گوید از دو شهرستان همجوار و یک شهرستان در شمال استان درخواست واگذاری امتیاز دریافت کرده است.

در گفتگو با خبرنگار گریشناٰ فرسوده در توضیح دلایل این تصمیم، از عدم حمایت می‌گوید: «تیم‌داری یک کار سخت و گروهی است. در صورتی این کار موفقیت‌آمیز می‌شود که همه همکاری کنند و منتظر یک نفر نمانند. حمایت‌ها هم باید همه‌جانبه باشد، چه از لحاظ مالی و چه معنوی.» او از همکاری خیرین، جمعیت هلال گراش و اداره ورزش و جوانان تشکر می‌کند، اما معتقد است «تشکیلات رسمی می‌توانستند بیشتر از این حمایت کنند. در هر منطقه‌ای، حتی نماینده مجلس نیز از تیم‌های منطقه‌ی خودشان حمایت می‌کنند، ولی ما از این نعمت همیشه محروم بوده‌ایم. در مقایسه با هزینه‌هایی که بقیه‌ی تیم‌های لیگ می‌کنند، ما خیلی کمبود منابع و امکانات داریم.»

او تیم بهمن شیراز را مثال می‌زند که پس از پنج سال حضور متوالی در لیگ سه کشور، امسال با هزینه‌های زیادی که کرده توانسته است صعود کند؛ و خاطرنشان می‌کند که «هلال احمر تنها تیمی است که در استان توانسته است سهیمه حضور در لیگ را حفظ کند. اما اگر این حمایت‌ها تحقق نیابد، راهی جز کناره‌گیری از مسابقات و واگذاری امتیاز نداریم.»

مدیر عامل تیم هلال احمر اشتیاق بازیکنان‌اش را برای بازی‌ها همچنان بالا می‌داند: «بچه‌ها ایثار کردند؛ بازیکنان بومی بدون این که یک ریال بگیرند از کار و زندگی‌شان گذشتند و تیم را در لیگ نگه داشتند. الآن هم آنها حرفی ندارند، ولی ما انتظار داریم تیم پیروزی به عنوان نماد و نماینده شهر در کشور بیشتر از اینها حمایت شود.» فرسوده اضافه می‌کند: «با توجه به صعود تیم جوانان به مسابقات کشوری، در فدراسیون و در سطح استان فوتبال ما را می‌شناسند. باید مسئولین راهی را پیدا کنند که از این وضعیت استفاده کنیم.» او می‌گوید در هیات فوتبال استان هم به جز آقای آیت اللهی و یکی دو نفر دیگر که همواره با آنها همکاری داشته، بقیه‌ی اعضای هیات حمایت خاصی از تیم هلال احمر نکرده‌اند.

تیم فوتبال هلال احمر گراش سابقه‌ی حضور در یک دوره جام حذفی کشور در سال ۸۷، و دو دوره لیگ دسته سه کشور در سال‌های ۸۸ و ۹۱ را دارد. این تیم در سال گذشته در یک رقابت تنگاتنگ، با دو امتیاز اختلاف با تیم اول و یک امتیاز اختلاف با تیم دوم، به مقام سوم لیگ دسته سه کشور رسید.

Helal Ahmar Football