بستن

تکلیف لامرد و مهر را موسوی مشخص می‌کند/ آیا گراش و خنج نیز حق انتخاب دارند؟

جمشید جعفرپور تصمیم‌گیری در مورد این که آیا ادارات شهرستان‌های لامرد و مهر زیر نظر اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرند را به سیدموسی موسوی نماینده این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی واگذار کرد.

سایت شخصی جعفرپور امروز در مطلبی به بررسی مزایای تاسیس ادارات کل جنوب فارس پرداخته است. در بخش پایانی این مطلب جعفرپور نوشته است: «چنانچه به هردلیلی وبا هر محاسبه ای نماینده محترم لامرد ومهر مصلحت را در خروج ازاین دو اداره کل می بیند حداکثر تا چند روز دیگر فرصت دارد با اعلام جمعبندی خود نسبت به این امر اقدام نماید که درغیر این صورت با شروع بکار رسمی این ادارات در آینده نزدیک ،تحقق این خواسته با دشواری های فراوان حقوقی همراه خواهد بود.» به نظر می‌رسد با توجه به اعتراضات انجام شده در لامرد، جعفرپور ترجیح داده است که تصمیم‌گیری در این مورد را به نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس محول کند.

در گراش نیز به این تصمیم اعتراض شده بود که باید دید آیا این اعتراضات به جایی می‌رسد یا نه. (بیانیه نهادهای مردمی، صحبت‌های امام جمعه). اداره جهاد کشاورزی گراش از نخستین اداراتی بود که بعد از شهرستان شدن گراش فعالیت خود را آغاز کرد. صنعت، معدن و تجارت گراش نیز به صورت نمایندگی اداره می‌شود.

تقدیر از جعفرپور در لار

به گزارش صحبت نو ساعت ۱۹ فردا سه شنبه دکتر جعفرپور همراه با هیئتی وارد فرودگاه بین المللی لارستان می شود. قرار است که ساعت ۲۲ در مسجد النبی (ص) از جعفرپور به خاطر ارتقاد اداره کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت قدردانی شود. گفته می‌شود یکی از معاونین رییس‌جمهور همراه با نماینده مجلس به لارستان سفر می‌کند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

34 نظر

  1. مردم شریف خنج و اوز مردمانی بسیار شریف و منطقی بوده و احساسی با مسائل مهم رودرو نمی شوند نه مثل بعضی از شهرستانهای اطراف لار که بی منطقی بودن آنها به همه ثابت شده…کاشکی این دو شهرستان زیذ نظر همدیگه می رفتن خیالمون از این بابت راحت می شد البته این دو شهرستان از نظر فرهنگ و اداب و رسوم بیشتر به هم می خورن تا شهرستانهایی مانند لار اوز خنج و بستک

    1. جواب به ایراهستان
      نویسنده محترم: اولیایی و سفلاگری، در سنه خان و خانزاده ها بوده!!
      آن اطلاعات و اخبار و مدارکی که ما گراشی ها در مورد لار داریم، مردم شریف و منطقی خنج و اوز ندارند.
      لطفاً در مورد عملکرد تاریخ لار بیشتر تحقیق کنید.

  2. اگر لامرد و مهر از این سیطره ظالمانه خارج شن ما مردم گراش هم زیر بار این ننگ بزرگ نخواهیم رفت. جعفرپور کاره ای نیست که بخواد خلاف میل مردم گراش تصمیم بگیره. مردم به هوش باشید.

  3. دنیای سیاست، دنیای قدرت است. اگر قدرت نداشته باشی حقوقت پایمال می شود . لامردی ها چون قدرت دارند ، حتما به حقشان می رسند .,ولی گراش چه کسی از حقش دفاع می کند؟؟
    آقای جعفر پور با زرنگی حرف نماینده را مورد قبول دانسته نه امام جمعه و مردم و شورا و….- معنی حرف می دانید چیه ؟؟؟
    آنهایی که می گفتند با دوستی با لاریها بهتر به نتیجه می رسیم !! الآن چرا ساکتتند و حرفی نمی زنند ؟؟؟
    آیا فکر می کنند مردم ، فحاشی ها و بی ادبی ها ی آنها به دکتر مهرابی بخاطر برملا کردن توطئه جعفر پور را فراموش می کنند ؟؟؟

  4. لامرد یک بار خودش رو نشون داده وقتی به شهرستانی رسید ۲ سال نشد که همه لاری‌ها رو از شهرشون بیرون کردن و همه کارمندها رو از شهرستان و شهرهای لامرد به کار کرفتن مثل کراش نیست که فرماندار هاش عزیز و شورا شهر اصلا به این فکر مردم و جوانها نیستن.اگر فرماندار و شورا کاری کند که همه اداراها خالی از لاری‌ها بشه و جوانهای گراش رو به کار بکیره لار روی گراش حساب دیکه باز می‌کنه .با حرف زدن هیج قایده نداره باید به اون‌ها نشون بدن که گراش هم اگر جایی به ضررش باشه دفاع متقابل می‌کنه

    1. برادر عزیز مگه بکارگیری جوانان گراشی همین طوری است؟ اگه در یک اداره یا بانک یمک نفر بخواد استخدام بشه اول ازمون سراسری بعد مصاحبه وگزینش صورت میگیرد که آن هم در شیراز توسط استانداری انجام میشود که متاسفانه بچه های گراش اصلا دنبال کار دولتی نیستند ودنبال کارهای خلیج هستند واگه هم مدرکی گرفتند از دانشگاه ازاد لار وپیام نور اوز گرفته اند ولی بچه های لار تواین قسمت پیشقدم بودند.بار عرض معذرت

      1. بس این همه توی بانکاهی خصوصی کار میکنند روح کراشی ها ستن.عزیز دل برادر کی میکه کراشی دنبال کار دولتی نیستن کی میکه همه کراشی ها مدرک از دانشکاه لار و بیام نور اوز کرفتن اکر دانشکاه لار و اوز به درد نمیخوره بس جرا راه اندازی کردن.بله اینو راست میکی لاریها همیشه بیش رو در تجاوز کردن به شهرهای دیکه هستن.دوست و یا هرجیزی دیکه هستی برو جشمت رو باز کن ببین جقدر جوانهای کراشی دنبال کار دولتی هستن بعد بیاه اینجاه شعار بده

        1. داری اشتباه می کنی متاسفانه بچه ها تو گراش دوست دارند یک شبه مدیر کل بشند ودوست دارند یک شبه پولدار بشند بدون اینکه زحمتی بکشتد اگه دوست داشتند کار دولتی بروند چرا دانشگاه ازاد یا پیام نور رفتند؟ درصورتی که بچه های لار همه دانشگاههای تهران وشیراز واصفهان در حال تحصیلند ولی بچه های گراش حاضر نیستند از اوز ان طرف برند چطوری می خوان کار دولتی دست بگیرند؟

        2. اقا یا خانم نام شما من وقتی جیزی که خودم میبینم حرف کسی دیکه رو قبول نمیکنم شما هر جیزی که دلتون میخواد فکر کنید ولی من با جشم خودم میبینم که کراشی ها جند نفر دارن دنبال کار دولتی میرن ولی اجازه کار کردن بهشون نمیدن
          خانم یا اقای دوست این فکر میکنم شما اصلا توی کراش نیستی یا اکر در کراش هستی اصلا توی باغ نیستی این همه جوانها که توی شیراز تهران و خیلی از شهرهای دیکه درست میخونند رو نمیبینی .حلا تا جاهی که باشه جلو این حکوم بی عدالتی میستیم

  5. من بعنوان یک لامردی
    هیچوقت زیر بار ظلم و زور لاری نخواهم رفت زیرا
    از لحاظ معادن و صنعت و همچنین کشاورزی ما کیلومترها از لار جلوتریم

    ای کاش گراش نگین جنوب فارس با مردمان شریف و مؤمنش نیز مثل ما لامردیها دست به اعتراض و طومار نویسی می زدند.

    1. دوست عزیز تشکلهای مردمی گراش قبل از مردم لامرد به این موضوع اعتراض کردند. میتوانید بیانیه اعتراضیه رو در همین سایت و سایت رویدادشهر بخوانید.

    2. خطاب به لامردی:
      دوستان عزیز لامردی خوزستان و عسلویه پر از منابع نفت وگاز است .شهرستانهای کرمان و یزد اصفهان تبریز اراک قزوین سرشار از صنایع بزرگ و کوچک و معادن است شما فکر می کنید فقط خودتان تو ایاران کارخونه دارید ؟ همین بندرعباس در ۲۰۰ کیلومتری لار از صنایع نفت و گاز آلومینویم آهن و …. پر است . در خود لار بزرگترین شهرک صنعتی بعد از شیراز فعال است توجه کنید فعال نه اینکه قراره فعال بشه معدن آهن لار سالانه ۲۰۰ تن صادرات به چین دارد. گمرک و فرودگاه لار صادرات دوم استان را دارد .کارخانه سیمان که اگه رفته باشین فاز های بعدیش در حال اتمام و ظرف امسال یا سال بعد افتتاح و جز بزرگترین شرکت های سیمان کشور خواهد شد. در آینده دو کارخانه بزرک صنایع لبنیاتی کشور بیش از ۲۰ کارخانه صنایع مختلف غذایی کارخانه پروفیل های فولادی فعال منابع نفت و گاز موقعیت استراتژیک فرهنگ و زبان مشترک با ۴ شهرستان (اچومی) معادل بیش از ۶۰۰ هزار نفر و ….. لذا همچنان که نماینده محترم لار اعلام کرده اند نماینده شما اعلام نظر کند که با تمایل به ما ملحق شود وگرنه اجباری نیست شما هم همکاری نکنید این ادارات انشاالله مستقر خواهد شد . البته خوشحال میشیم.
      با تشکر از دوست بزرگوار :حسین جان
      این اشک تمساح را که برای گراش و مردم عزیزش داری میریزی به وضوح دارم می بینم.

      1. اقای مهدی لاری یم سوال از شما دارم جرا لاری ها اجازه ندادن در کراش فرودکاه راه اندازی بشه.تاریخ رو اکر بخونید میفهمید که ایا لار کنار کراش بوده یا لامرد در جند قله کراش لار به کراش خیانت کرد و لامرد به کراش کمک لار جند تا از سربازهای کراش رو با خلع صلاح کردن کشتن .لار در شهرستان شدن کراش با حمله نیرو انتظامیش به کراش میخواست کراش رو ساکت کنه اولین کسی هم که تیر مشکی بهش خورد خود من بودم .تاریخ رو اکر بخونی خوب میدونی کی با کراش و اوز و بیرم بوده کی نبوده

        1. این وصله ها به لار نمی چسبه.لار ششمین فرودگاه پرترد پرواز داخلی و دومین فرودگاه پرتردد پرواز خارجی رو داره.واسه همین هم اداره کل شده.لاریها اینقدر هم بی سیاست نیستن که با مخالفت با فرودگاه گراش خودشونو خراب کنن.گراش کوه زیاد داره.دور تادورش کوهه.این قضیه به ما ربطی نداره.ماچه کاره ایم

      2. مهدی من یک مثال برای شما می آورم
        شما دانش آموز سال دوم راهنمایی هستی و یک مشکل ریاضیاتی داری برای حل مشکلت می توانی به یک دانش آموز ابتدایی مراجعه کنی ؟ نمی شود کاکا حتما باید با کسی که از خودت خبره تر و دانشمند تر است مراجعه کنی .
        اوضاع کشاورزی ، صنایع و معادن لامرد و مهر از شما خیلی بهتره پس ما نمی توانیم برای حل مشکلاتمان به لاری مراجعه کنیم که از خودمان پایین تر است .
        معادن آهن شما هر چی باشه یک هزارم معدن دولومیت لامرد که در خاورمیانه تک است .

        1. آقای لامردی.
          جواب این مثال شما را فقط خودتان میتوانید بدهید.خیلی سخته!!!!!!!!!
          اینقدر متفکر هستید که قشنگ مثال را جا انداختید.من نمیدونم چرا نمیتونم جواب بدم.الان هرکی اینو بخونه به شما حق میده.تجلی کامل یک مغز متفکر از شهرستان لامرد هستید!!

  6. من به شخصه نه از طرف مردم لار میکم بهتره لامرد و گراش باهم یک نماینده داشته باشند … ما حداقل سه شهرستان دیگه داریم که به ما نزدیکند و با خودمان ۴ شهرستان انشاالله استان تشکیل خواهیم داد … برای دوستان عزیز و قدیمی گراشی و لامردی هم آرزوی موفقیت داریم

  7. در ضمن بیانیه حمایتی مردم شریف خنج و چند جای دیگر در سایت لادستان موجود است البته یکی دو شهرستان دیگر هم نشانه هایی فرستادن اما به دلایلی فعلا نمی گوییم

  8. دوستان وبسایت گریشنا مطلع باشند که از زبان چه کسانی به سخنرانی و سخنپراکنی مشغول هستند و تبعات آن را نیز مد نظر قرار دهند .
    نکته اول اینکه در موضوعات سیاسی قطعا نماینده مجلس تصمیم گیری نهایی را با نگاه به مصلحت منطقه انجام خواهد داد و دکتر جعفرپور نیز با آگاهی از این مسئله تصمیم گیری کرده اند .
    نکته دوم لطفا دوستان تاریخ لارستان را بیشتر مطالعه بفرمایند تا دیگر شرمنده نباشند .
    سوم اینکه همانگونه که می دانیم اسناد و مدارک در موضوعات سیاسی کاملا طبقه بندی شده هستند و امیدواریم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنان مانند گذشته صبر و متانت نشان داده و از انتشار برخی از اسناد در خصوص نماینده سابق و اعضای شورای شهر و فرماندار و حتی تحرکات برخی ائمه جمعه در گراش خودداری کند .

    با تشکر .

  9. آقای از تهران، نوشته اید که :
    لطفا دوستان تاریخ لارستان را بیشتر مطالعه بفرمایند تا دیگر شرمنده نباشند .
    اتفاقا ما تاریخ لارستان را خوب خوانده ایم . می دانیم فریدی ، کاندیدای مجلس از شهر اوز که احتمال می رفت رای بیاورد ، چه کسانی کشتند .
    می دانیم ۷۲ بیگناه گراشی در منزل چه کسی و به دستور چه کسی بر سر سفره غذا به رگبار بسته شدند و همه بجز یکی -دو نفر شکشته شدند .
    می دانیم در تجمعات خیابانی تان چه فحش ها و نا سزاهایی به نماینده منتخب غیر لاری می دادید و ….
    دوست دارید حوادث دیگری که شما را و اجدادتان شرمنده می کندبیشتر باز گو کنیم ؟؟؟
    بروید مصاحبه آیت الله حائری در مورد وضعیت اخلاقی لار قبل از زلزله سال ۳۹ لار بخوانید تا عرق بر پیشانی شما جاری شود و….

    1. برای اون ۷۲ کشته بهتره بدون تعصب مطالعه فرمایید یکی از دوستان به من می گفت برای مطالعه اسلام باید به نویسندگان غیر مسلمان مراجعه کرد . پس بهتره مطالعه فرمایید بنده از بزرگانی پرسیده م مطالعاتی داشته ام که با نظر شما کمی تفاوت دارد.

    2. بنده پیشنهاد بهتری دارم اگر فکر می کنید تا حالا ضرر کردید اگر فکر می کنید از نزدیکی به لارستان سود نبرده اید شهر را که نمی شود جابجا کرد بهتره پیشنهاد بدهید و طومار جمعه کنید تا نماینده شما با لامرد یکی شود شاید بهتر باشد. موفق باشید

      1. ما لامردیها حاضریم جای مهر و گراش را عوض کنیم .
        سالهاست که با گراشیها قرابت و رفت و آمد داریم . گراش شهر غیرت و ایستادگی است .
        اگر سری به تاریخ بزنید می توانید درک کنید که اگر تفنگچیان زنگنه ای و تراکمه ای از لامرد نمی آمدند بستکیها چه بلایی سر لار آورده بودند .
        مگر یادتان رفته که زنان ودخترانتان از ترس آبرویشان خودشان را به آب انبارها انداختند .
        آری اگر لامرد نبود لار هم نبود ……

  10. دکتر نوربخش در ادامه صحبت های خود بیان داشت : ما از مسئولین نظام جمهوری اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری می خواهیم به عاملانی که باعث تفرقه در منطقه می شوند تذکر داده شود .

    این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه منصب امام جمعه اظهار داشت : نماز جمعه بسیار با اهمیت است و مردم وحدت و همدلی را از منصب نماز جمعه انتظار دارند و از امامان جمعه لامرد و گراش می خواهم از آن بصیرت و آگاهی که دارند مردم را به وحدت دعوت کنند و به بعضی از اختلافات که فتنه گرانی از آن استفاده می کنند ، نگذارند سو استفاده ای صورت پذیرد

  11. بیائید دست از این تفرقه ها بردارید ! شما با این کارهایی که میکنید میخوائید ثابت کنید که دیگی که برای ما نجوشه بزار سر سگ توش بجوشه ! بخدا اینطور نیست . مگه از مزیت ادارات لار شما استفاده نمیکنید مگه ما برای خریدهامون نمیائیم گراش . ؟ چرا اینقدر تفرقه ؟ مطمئن باشید شما به تنهایی استان نمیشید ! ولی اگر دست بدست هم بدیم استانی در جنوب به مرکزیت لارستان که حقش هم هست و همتون خوب میدونین تاسیس بشه هممون منتفع خواهیم شد . و سهم بیشتری در اختیار شهرستانهای همجوار قرار خواهد گرفت . پس بیائید اینقدر با هم دشمن نباشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 نظر
scroll to top