بستن

کتاب طنز یک اوزی

خبرگزاری فارس:کتاب «کسی نیست برای این بچه یک چند تا کتاب بخره؟!» نوشته «محمدرفیع ضیایی» برای گروه سنی کودک منتشر شد.

خبرگزاری فارس: کسی نیست برای این بچه کتاب بخره؟!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، کتاب «کسی نیست برای این بچه یک چند تا کتاب بخره؟!» نوشته «محمد رفیع ضیایی» از سوی انتشارات «زیتون» برای گروه سنی خردسال و کودک منتشر و روانه بازار نشر شد.

مضمون این کتاب به پسر بچه‌‌ای مربوط می‌شود که به مطالعه کتاب بسیار علاقه‌مند است اما والدین این کودک هر دو شاغل هستند و برادر بزرگ‌تر و حتی پدر و مادربزرگ‌اش هم حوصله‌ای برای خواندن کتاب ندارند به همین منظور کودک صبر می‌کند تا بزرگ شده و به مدرسه برود تا با آموزش خواندن و نوشتن، خودش به مطالعه کتاب بپردازد.

این کودک وقتی به مدرسه می‌رود و خواندن و نوشتن را می‌آموزد همه کتاب‌هایی که داشته را مورد مطالعه قرار می‌دهد اما دیگر کسی برای او حتی کتاب هم نمی‌خرد که این امر باعث ناراحتی وی و مادربزرگ‌اش می‌شود.

نویسنده در کتاب «کسی نیست برای این بچه یک چند کتاب بخره؟!» تلاش کرده است تا گله خردسالان و کودکان را برای والدین‌شان بازگو کند چراکه برخی از والدین به دلیل اینکه شاغل هستند نسبت به فرزندان خود بی‌اهمیت بوده و تنها به تأمین غذای جسم آنها می‌پردازند اما این اثر می‌خواهد این مهم را به والدین بفهماند که فرزندان‌شان علاوه بر غذای جسم به غذای روح نیز نیازمند هستند.

انتشارات «زیتون» کتاب «کسی نیست برای این بچه یک چند تا کتاب بخره؟!» با نگارش و تصویرگری «محمد رفیع ضیایی» را در ۱۴ صفحه و با قیمت ۱۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

 

بر اساس این گزارش، «محمد رفیع ضیایی» متولد ۱۳۲۷ در شهر اوز لارستان (فارس) و فارغ التحصیل مخابرات، کاریکاتوریست و تصویرگر کتاب کود، نویسنده و طنز پژوه است.

وی بیش از ۳۰ سال است که در زمینه کاریکاتور با مطبوعات طنز ایران از جمله فکاهی، خورجین، گل آقا و کتاب کاریکاتور همکاری داشته است.

ضیایی تاکنون چندین پروژه هنری را در زمینه کاریکاتور را مدیریت کرده است و همچنان به عنوان داور مسابقات طنز، بارها به ارتقاء طنز ایران کمک کرده است.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top