بستن

در گراش ؛ ۲۰ کانال تلویزیون و ۱۶ کانال رادیویی

هفت طرح فنی صدا و سیما در شهرستان‌های لار، گراش و خنج با هزینه‌ای افزون بر ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری همزمان از 7 طرح فنی صدا و سیما

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، با نصب سامانه دیجیتال در شهرهای لار، اوز، گراش و خنج مردم این شهرها می‌توانند از ۲۰ کانال تلویزیونی و ۱۶ کانال رادیوئی با کیفیت مطلوب و عالی بهره‌مند شوند.

با راه‌اندازی ایستگاه موج متوسط رادیوئی، ۳۶۵ هزار نفر مردم منطقه زیر پوشش صدای ایران و استان فارس قرار می‌گیرند و ۹۵ درصد مردم شهرستان لار از صدای جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند می‌شوند.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیان داشت: ما در حال ارائه رسانه اخلاقی در دنیا هستیم چراکه رسانه برگرفته از خواسته‌های معنوی انسان است.

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم با اشاره به ترفندهای استکبار جهانی عنوان کرد: در دنیا ۱۳۰ شبکه فارسی‌زبان انقلاب اسلامی را هدف قرار داده‌اند در صورتی که آنان نتوانستند فقط دو شبکه ایرانی را تحمل کنند.

وی افزود: مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۲ مراکز استان‌ها زیر پوشش سامانه دیجیتالی قرار گیرند، اما اکنون که در نیمه نخست سال ۹۲ هستیم نه تنها تمام مراکز استان‌ها بلکه شهرهای بزرگ نیز زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز با بیان اینکه ۲۱۲ هزار نفر از مردم لار زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار گرفته‌اند گفت: اصرار آمریکا بر تحریم باعث شده تا کارشناسان فنی ما سیگنال زمینی را مد نظر قرار دهند و از طریق فیبر نوری توانسته‌ایم بسیاری ار مشکلات را حل کنیم.

محمدباقر کشفی خاطرنشان کرد: ما در صدا و سیما جهشی و بسیجی عمل کرده و می‌کنیم.

نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز حماسه‌سازی ملی در انتخابات را ستود و تصریح کرد: رسانه ملی تاکنون توانسته است مسائل جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ و انتخابات ۹۲ را به‌خوبی پوشش دهد و حماسه‌سازی کند.

جمشید جعفرپور ادامه داد: از مسئولان تقاضا داریم دفتر خبری لار رسمیت یافته و صدا و سیما به تولید و پخش تصاویر به زبان محلی لارستانی بپردازد.

به گزارش فارس، در یکی دوسال اخیر، برخی از مسئولان لار استان فارس از جمله نماینده شهر لار، بر مستقل شدن بخش‌هایی در این شهرستان از جمله صدا و سیما و… پای‌فشاری می‌کنند که با عکس‌العمل مردم خونگرم و آرام این منطقه و همچنین فارسی‌های فرهیخته و فرهنگ‌پروری که سال‌های طولانی در کنار برادران و خواهران اهل تسنن زندگی شیرین و مسالمت‌آمیزی را داشته‌اند، مواجه شده است.

نگرانی اهالی فارس به ویژه این منطقه آرام از این‌گونه پای‌فشاری‌ها که دلایل مستدل و منطقی را در پی ندارد، نسبت به اهداف این‌ افراد، روز به روز افزایش می‌یابد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top