دفتر امور بانوان فرمانداری گراش در پیامی از حضور بانوان در انتخابات تشکر کرد.

زهرا محمودی مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان گراش  از حضور زنان در عرصه سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی تقدیر کرد. وی به زنان نامزد در انتخابات و سرکار خانم شیبانی و دیگر منتخبان چهارمین دوره انتخاباتی شورای اسلامی شهر گراش نیز به خاطر مشارکت در این انتخابات پرشکوه تبریک گفت.

Afshar 139203242 16

در این پیام آمده است:

حضور بانوان در سیاست حضوری موثر و سرنوشت ساز است. زن ایرانی نشان داده است که می‌تواند همواره در حیطه‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و بسترسازی و تاثیرگذاری در مراکز کلیدی و تعیین کننده جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
در مقدمه سازی‌های نهضت انقلاب شاهد بوده‌ایم که رهبر کبیر انقلاب فرمودند: «اگر زنان در این نهضت همکارى نمى‌کردند، انقلاب هم پیروز نمى‌شد» و در هشت سال دفاع مقدس مشارکت مردان در جبهه‌ها مرهون زنانی بود که با دستهای خود مردان را به جبهه‌ها فرستادند.
یکی از مهمترین جهادها جهاد فرهنگی و سیاسی است که فرقی بین زن و مرد نیست و می‌دانیم این نهضت نمونه‌ی جهاد سیاسی بانوان ایران است.
بانوان در عرصه ی سیاسی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند مخصوصا که مقام معظم رهبری امسال را با نام «حماسه سیاسی» شروع کردند.
و در بیانات مقام معظم رهبری آمده است: «هویّت اسلامى این است که زن در عین اینکه هویّت و خصوصیت زنانه خود را حفظ مى‌کند – که طبیعت و فطرت است و براى هر جنسى خصوصیات آن جنس ارزش است – یعنى آن احساسات رقیق را، عواطف جوشان را، آن مهر و محبت را، آن رقّت را، آن صفا و درخشندگى زنانه را براى خود حفظ مى‌کند درعین‌حال، میدان علم، میدان معنویت، میدان تقوا و میدان سیاسى بر روى او باز شده است و او هم به کسب علم تشویق شده است هم به حضور در میدانهاى گوناگون اجتماعى و سیاسى.»
یکی از برکات مهم نهضت امام خمینی این بود که شرایطی فراهم شد تا خانم ها بتوانند هویت خود را بیشتر درک کنند. که آثارش روز به روز در جامعه ظاهر می‌شود. اما آیا حضور یعنی فقط یک حضور فیزیکی در مواقعی که حضور فکری و کاری نیاز است؟! حضور بی حرکتِ فیزیکی، فکری را پویا نمی‌کند و کاری را از پیش نمی‌برد. خداوند الگوی تمام مومنین را نه فقط زنان، بلکه برای زن و مرد، همسر فرعون و بعد حضرت مریم را الگوی اهل ایمان معرفی کرد. : «و ضرب اللَّه مثلا للذین امنوا أمرأه فرعون» امید آن است که بانوان این جمهوری اسلامی با حضوری شایسته در عرصه های مختلف الگویی برای افراد با فکر و تدبیر باشند و نیت حضور آنان بوی خدمت‌گذاری بدهد.
لذا به پاس این همیاری ومشارکت فعالانه جامعه زنان در خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس وقدردانی خودرا اعلام می داریم .