بستن

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری

کار رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای چهارم شهر و روستا از ساعت هشت صبح روز جمعه در سراسر کشور شروع شده است. در چند حوزه انتخابیه، انتخابات میان دوره‌ای مجلس هم برگزار می‌شود.

 

ساعت ۸.۰۴ صبح: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در اولین لحظات آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای‌شان را به صندوق شماره ۱۱۰ انداختند.

 

ساعت ۸.۵۰: آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ساعات اولیه شروع انتخابات در دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد و رای خود را داخل صندوق ۱۳۵۱۳۶ انداخت.

 

ساعت ۸.۵۵: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران، رأی خود را به صندوق شماره ۱۷۲۸۱۰۱۷۴ انداخت. همسر و دختر هاشمی رفسنجانی وی را همراهی کردند که آرای خود را به صندوقها انداختند.

 

ساعت ۹ صبح: محمد‌رضا عارف، علی‌اکبر ناطق نوری و اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها صبح امروز با حضور در این شعبه رای‌گیری حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداختند.

 

ساعت ۹.۰۵: آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دقایقی پیش با حضور در مسجد امام حسن عسگری قم رای خود را به صندوق انداخت و در انتخابات شرکت کرد.

 

ساعت ۹.۰۵: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۲۳۱۱۵۳۸ مستقر در شورای نگهبان انداخت.

 

ساعت ۹.۰۵: سیدمحمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در اولین ساعات آغاز اخذ رای، با حضور در مسجد لرزاده میدان خراسان رای خود را به صندوق شماره ۱۴۶۹ ریخت.

 

ساعت ۹.۱۵: آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم در نخستین ساعت رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

 

ساعت ۹.۴۵: لحظاتی قبل آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با حضور در پای صندوق اخذ رأی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراها شرکت کرد.

 

ساعت ۱۰.۱۰: محمدباقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با حضور در صندوق اخذ رأی واقع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی پس از زیارت حرم ایشان رای خود را به صندوق انداخت.

 

ساعت ۱۰.۱۰: آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی دقایقی پیش رای خود را به صندوق سیار شماره ۴۷۳ انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

 

ساعت ۱۰.۵۰: محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با حضور در صندوق اخذ رای شماره ۷۵ واقع در روستای منجیل‌آباد بخش مرکزی شهرستان رباط کریم استان تهران، رای خود را به صندوق انداخت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از اینکه رئیس‌جمهور شدید اولین کاری که می‌کنید، چیست؟، گفت: اولین کاری که در دولتم می‌کنم این است که مشکل گرانی و بیکاری را حل خواهم کرد.

 

ساعت ۱۱.۰۵: آیت‌الله محمد یزدی دقایقی پیش در قم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

 

ساعت ۱۱.۳۵: سید محمد خاتمی دقایقی قبل، با حضور در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق شماره ۱۷۲۸۱۰۱۷۴ انداخت.

 

 

ساعت ۱۱.۴۰: سعید جلیلی که لحظاتی پیش برای انداختن رأی خود به صندوق در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور یافته بود، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراهی شد.

ساعت ۱۱.۵۵: سیدحسن خمینی نوه امام راحل، دقایقی قبل با حضور در حسینیه جماران، رأی خود را به صندوق شماره ۱۷۲۸۱۰۱۷۴ انداخت.

 

ساعت ۱۲.۲۵: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش به همراه همسر و دو فرزندش با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در محل وزارت امور خارجه رای خود در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

ساعت ۱۲.۴۰: آیت‌الله محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در شعبه مستقر در حسینیه ارشاد، ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه همه ما مسلمانان تبعیت از قانون است و باید روش اخلاقی و دینی را در پیش گیریم.

 

ساعت ۱۲.۴۵: آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر امروز رأی خود را در شهر قم به صندوق ۴۷۲ سیار انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر شرکت کرد.

 

ساعت ۱۲.۴۵: حدادعادل با حضور در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت و گفت: همانطور که در زمان ثبت‌نام احساس وظیفه کردم با همان احساس وظیفه خود دانستم که برای مصلحت کشورم از انتخابات کنار بکشم.

ساعت ۱۲.۵۵: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز رأی خود را به صندوق سیار انداخت و در انتخابات شرکت کرد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top