هفت‌برکه: اگر به عکاسی از آثار تاریخی ثبت‌شده‌ی ملی گراش و رقابت در رویدادی جهانی علاقه دارید، مسابقه‌ی «ویکی دوست‌دار یادمان‌ها» منتظر عکس‌های شما است.

مسابقه‌ی عکاسی سالانه‌ی بین‌المللی با نام «ویکی دوست‌دار یادمان‌ها» که از آن به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه‌ی عکاسی دنیا یاد می‌شود، امسال نیز تا ۱۰ آبان پذیرای عکس‌های عکاسان علاقه‌مند است. محوریت موضوعی این مسابقه عکاسی از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ثبت‌شده‌ی ملی شهرستان‌ها با هدف تکمیل مقالات آثار تاریخی این شهرستان‌ها در ویکی‌پدیا است. ایران برای هشتمین بار یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقه است.

عکاسان می‌توانند از آثار تاریخی محلی موردنیاز بر اساس لیست ویکی‌پدیا عکس بگیرند و با بارگذاری آن در انبار ویکی‌مدیا در این مسابقه شرکت کنند تا عکس‌ها با نام خودشان در صفحات نمایش داده شود. ویکی‌پدیا لیستی از عکس‌های موردنیاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی هر شهرستان در استان فارس تهیه کرده است که با مراجعه به آن می‌توانید بر اساس موضوع عکس بفرستید.

طبق اطلاعات این صفحه عکس‌های موردنیاز برای صفحات آثار تاریخی گراش در ویکی‌پدیا شامل آثار تاریخی هفت‌برکه، سد گمپو، قلعه همایون دژ، کاروانسرای گراش، مسجد جامع گراش، حسینیه سنگ آوی، مسجد آخوند و کنار زیارت است. می‌توانید عکس‌های موردنیاز از آثار تاریخی سایر شهرستان‌های استان فارس را هم در پایین صفحه مشاهده کنید.

Wiki Akasai

مهلت این مسابقه از ۱۰ مهر ۱۴۰۳ تا ۱۰ آبان (۳۱ اکتبر) است.

عکس‌های مورد نیاز لارستان
عکس‌های مورد نیاز گراش
عکس‌های مورد نیاز خنج
عکس‌های مورد نیاز لامرد
عکس‌های مورد نیاز مهر

البته این لیست به‌روز نیست و ممکن است آثاری از اوز و خنج در لیت آثار لارستان قرار گرفته باشد.

سال گذشته عکس علی رایگان عکاس گراشی از مقبره کوروش در پاسارگاد در میان عکس‌های انتخابی از ایران بود و به مسابقه‌ی جهانی ارسال شد.

Wiki Ali raygan