هفت‌برکه: پنج ماه از اولتیمام بی‌اثر رییس شورا گذشته است و طرح تفصیلی گراش که از ده سال پیش شروع شده، هنوز مصوب نشده است. امام جمعه گراش این هفته خواهان ورود دادستان به این موضوع شد.

همه به افراد منفعت‌طلب و سودجو اشاره می‌کنند ولی مقصری معرفی نمی‌شود.

Daneshvar Tafsili 1

🔻دانشور رییس شورا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گفتگو با هفت‌برکه:

💬 من خدمت همه‌ی مسئولین هم شهرستان و هم استان [گفتم] و اولتیماتوم هم بهشان دادم و گفتم اگر تا یکی دو ماه آینده طرح تفصیلی بسته نشود، یک سری صحبت‌هایی که نباید بگویم را می‌گویم و رسانه‌ای می‌کنم.

💬 گراش متاسفانه یک سری افراد سودجو یا منفعت‌طلب ارتباط‌هایی دارند؛ سنگ‌اندازی و نامه‌نگاری می‌کنند و گاهی تهمت‌هایی می‌زنند تا کار مدام وقفه بیفتد.

🔻بخشایش‌پور امام جمعه گراش در نماز جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳:

💬 افرادی که در این شهر ذینفع‌اند و مانع‌تراشی می‌کنند مانع از اتمام این طرح شده‌اند. مطلع‌ام که در این مبحث عرض می‌کنم بعضی ها دردشان می‌گیرد و واکنش هم نشان می‌دهند اما دفاع از حقوق قانونی مردم است افرادی منفعت طلب و سود جو نمی‌گذارند این طرح اجرا شود.

💬دادستان محترم این مسئله را دنبال می‌فرمایند و شورای محترم با جدیت مطالبه گر و پیگیر باشند، مسئولین هم حمایت می‌کنند افکار عمومی هم در برابر این اشخاص منفعت طلب ایستادگی بکنند.

طرح تفصیلی معیارها و ضوابط شهرسازی از جمله کاربری و مساحت دقیق زمین‌ها، تراکم و مسیرها خیابان‌ها و کوچه‌ها را مشخص می‌کند. در این گزارش هفت‌برکه در مورد اهمیت طرح تفصیلی نوشته‌ایم.