هفت‌برکه: بلوک و قطعات زمین متقاضیان فاز ۳ مسکن ملی گراش با اولویت متقاضیان متاهل مشخص شد. برای جلوگیری از سواستفاده دلالان و خرید و فروش امتیاز، اسامی مالکین از سوی بنیاد مسکن اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، صبح چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ قرعه‌کشی فاز سه نهضت‌ ملی مسکن در فرمانداری با حضور حجت‌الاسلام محمد غلامی، نماینده امام جمعه گراش؛ محمدکاظم جعفری، معاون عمرانی فرماندار؛ مهندس ابوذر آقایی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گراش؛ محمدرضا قیصری، رئیس اداره راه و شهرسازی گراش؛ و تعدادی از متقاضیان این فاز انجام شد.

پروژه فاز ۳ نهضت ملی مسکن گراش به مساحت ۶۰ هکتار در امتداد فاز ۲ در ورودی گراش از سمت اوز و در پشت مرکز فنی و حرفه‌ای گراش قرار دارد و در آبان ۱۴۰۲ با ارسال پیامک از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به متقاضیان تایید نهایی شده و برای افتتاح حساب و واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی وارد فاز اجرایی شد.

Maskan Melli

مهندس ابوذر آقایی، مدیر بنیاد مسکن گراش، در جلسه قرعه‌کشی در مورد عدم انتشار اسامی گفت: «لیست افراد فاز ۳ به دلیل جلوگیری از سوء استفاده دلالان زمین و مسکن منتشر نمی‌شود. در فازهای قبلی عدم رعایت قانون توسط متقاضیان مشکلاتی را برای کسانی که امتیاز مسکن ملی را خرید و فروش کرده‌اند به وجود آورد و در روند پیشرفت پروژه نیز باعث اختلال شد. جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و همچنین ۹۹ ساله بودن اراضی، از دیگر دلایل عدم اعلام اسامی است.»

آقایی گفت: «مرحله‌ی اول قرعه‌کشی‌ها برای اولویت‌بندی سال گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام شده است و این قرعه‌کشی برای تعیین بلوک‌ها و قطعات به صورت سیستمی انجام شده و اولویت با متاهلین است.»

رییس بنیاد مسکن گراش گراش گفت: «حدود ۳۰ متقاضی مجرد از فاز ۲ نهضت ملی مسکن که قبلا قطعات آنان در مسیر خط لوله آب سد سلمان فارسی قرار گرفته بود و دارای واریز ۴۰ میلیون تومانی بودند، در لیست قرعه‌کشی اولویت‌بندی فاز ۳ مسکن ملی گراش بعد از لیست متاهلین فاز ۳ جانمایی شدند و سایر قطعات نیز به متقاضیان مجرد این قرعه کشی اختصاص دارد.»

مهندس آقایی در مورد تعداد قطعات فاز ۳ مسکن ملی گراش گفت: «در ابتدا ۲۲۲ قطعه زمین برای فاز ۳ نهضت ملی مسکن از سوی اداره کل راه و شهرسازی تحویل گرفتیم که ۳ قطعه از آن چون در محدوده‌ی آب‌انبار بود و متعلق به اداره‌ی اوقاف بود، جابجا می‌شود و اداره راه و شهرسازی سه قطعه زمین دیگر جهت جایگزینی با قطعات قبلی به ما اختصاص خواهد داد، که مجموعا ۲۱۹ قطعه بدون مشکل برای فاز ۳ در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جایگزینی قطعات اوقافی، مجموعا ۲۲۲ قطعه جهت فاز ۳ تکمیل و تخصیص گردد.»

مهندس محمد مهرابی، کارشناس فنی اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گراش، گفت: «۲۱۹ قطعه زمین در ۱۶ مهر ۱۴۰۳ از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث ۴۳۸ واحد مسکونی با میانگین متراژ هر قطعه ۲۵۰ مترمربع تحویل داده شده است که در هر در قطعه دو واحد با زیربنای حدود ۱۰۰ متر ساخته خواهد شد. قرعه‌کشی بلوک‌بندی بین ۵۴۲ متقاضی افتتاح حساب کرده که واریزی ۴۰ میلیون تومانی آورده اولیه را داشتند انجام شد. ۳۱۷ متقاضی متاهل و ۲۲۵ متقاضی مجرد در این قرعه‌کشی شرکت داشتند.»

‌در فرم قرعه‌کشی ارسال شده از سوی اداره کل بنیاد مسکن فارس، متاهلین در ابتدای لیست و دارای اولویت بوده و مجردین در انتهای این لیست قرار دارند و بر این اساس به همه ۳۱۷ متقاضی متاهل دارای آورده نقدی ۴۰ میلیون تومانی در این قرعه‌کشی زمین اختصاص داده شد.

مهندس مهرابی گفت: «متقاضیان فاز ۳ برای اطلاع از بلوک و قطعه خود می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند و برای مراحل بعدی نیز از طرف بنیاد مسکن با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.»

مهندس آ‌قایی در مورد روش ساخت فاز ۳ گفت: «تلاش ما بر این است که کار ساخت این فاز هم مانند دو فاز قبلی نهضت ملی مسکن با پیمانکار بومی باشد، چون پیمانکار بومی هم قیمت مناسب دارد و هم کارشان خوب است.»