هفتبرکه: امام جمعه گراش عدم تکمیل جاده چکچک را امالمصائب و سد راه پیشرفت شهرستان گراش نامید و یک بار دیگر از عدم اتمام این جاده انتقاد کرد.
نمازجمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ گراش به امامت حجتالاسلام و المسلمین سید محمد باقر بخشایشپور و حضور مردم گراش برگزار شد. بر اساس اعلام ستاد نماز جمعه گراش بین دو نماز بخشهایی از خطبه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب به صورت زنده برای نمازگزاران پخش شد تا مردم گراش نیز با نمازگزاران حاضر در مصلی تهران همراه شوند.
حجتالاسلام بخشایشپور خطبه دوم نماز را با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و همراهان آغاز کرد و گفت: «در طول تاریخ همیشه شهادت محرک و رونق دهنده جبهه های حق علیه باطل بود و ما این تجربه را به استناد قرآن کریم کسب کردیم.»
خطیب نمازجمعه با اشاره به سالگرد طوفان الاقصی و همچنین عملیات وعده صادق ۲ گفت: «این سگ هار صهیونیستی با وجود شکست در یکی دو دهه گذشته در تبلیغات رسانه ای در اختیار خود از خودش یک غول بزرگ شکستناپذیر معرفی کرده بود تا قبل از طوفان الاقصی هر کجا سران وحشی این رژیم کودککش در کشورهای غربی و اروپایی اروپایی سفر میکردند برایشان دست میزدند به استقبالشان میآمدند اوج درندگی آن در این یک سال آن چنان آنها را بی آبرو کرده که آن جوان آمریکایی و اروپایی در مهد تفکر ضد اسلامی، در قلب یهود و مسیحیت فریاد می زند مرگ بر اسرائیل.»
امام جمعه گراش در بخش پایانی صحبتهای خود یک بار دیگر بر موضوع جاده چکچک تاکید کرد: «مطلب بعد به دلیل اینکه خطبه امروز در شبکه استانی پخش میشود لازم است به یک مسئله مهم شهرستانی به صورت اختصار بپردازم. یکی از مسائل پرتکرار و محرک توسعه شهرستان اتمام جاده چک چک است این جاده فریاد سالهای متمادی مردم شهرستان گراش در گوش مسئولان استانی و کشوری آشناست که امالمصائب و سد راه پیشرفت شهرستان گراش هم هست که با احداث شهرک هشتصد و پنجاه هکتاری اهمیتش دوچندان میشود و اینها مکمل همدیگرند.»
بخشایشپور گفت: «در بحث شهرک ۸۵۰ هکتاری که هفته قبل هم مفصل به آن پرداختیم، تمام مراحل قانونی را سپری کرده و قریب به پنج هزار جوان منتظر واگذاری زمین هستند و بیجهت متوقف شده، اما به توفیق الهی دستهای پشت پرده و بدخواه را رسوا میکنیم.»
امام جمعه گراش گفت: «اتمام جاده چک چک نه فقط راه ارتباطی و دسترسی بخش مرکزی را به مرکز شهرستان حدود ۳۰ کیلومتر کاهش میدهد بلکه جاده لامرد به لار رو هم ۱۵ کیلومتر کاهش میدهد، چرا این جاده باید تمام بشود چون با حذف گردنههای حادثه خیزی که جان دهها نفر را گرفته این بلا رفع میشود مسئولان جواب بدهند چند داغ دیگری مردم باید ببینند تا شما این هفده کیلومتر باقیمانده را تمام بکنید؟»
بخشایشپور گفت: «جادهای که جز مصوبات هر دو سفر استاندار و سیدالشهدای خدمت است! هیچ مشکل زیست محیطی ندارد، از حیث امدادرسانی از اوجب واجبات است و از اهم مسائل مربوط به پدافند غیرعامل هست، مسئولین اگر مدعی اند که اعتبار وجود نداره، پس این جادههای چند ده کیلومتری که دارید کار میکنید اینها از کجا اعتبار گرفتند؟ به عنوان اتمام حجت عرض میکنم مسئولان به وعدههایشان عمل کنند.»
ساخت جاده چکچک به طول ۳۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است و تاکنون کمتر از نیمی از این جاده ساخته شده است. جاده چکچک با عبور از چند روستای دشت بالا، شهر گراش را به بخشهای ارد و مرکزی در غرب شهرستان وصل میکند.
فداغی
۱۴ مهر ۱۴۰۳
تا وقتی که تونل بالنگستان هست و تکمیل نشده جاده چک چک هیچ اولویتی نداره….
گردنه بالنگستان با این وضعیت و خطر که برای شهرستان های گراش و لار و اوز و لامرد و… محل تردد و عبور و مرور هست باید در اولویت باشه نه جاده چک چک.
جاده چک چک فعلا هیچ لزومی نداره وقتی تونل بالنگستان آماده نشده