هفت‌برکه: احسان جوکار، رییس هیات فوتبال شهرستان گراش، به عنوان مربی به تیم ملی مینی‌فوتبال امارات متحده عربی دعوت شد و با این تیم به مقام دوم جام خلیج رسید.

مینی‌فوتبال یک نوع از فوتبال است که در آن دو تیم ۵نفره در زمینی کوچک‌تر بازی می‌کنند. این ورزش که در امارات محبوبیت کسب کرده است، زیرشاخه‌ی فدراسیون ورزش‌های همگانی این کشور (اتحاد الامارات للریاضه للجمیع) قرار می‌گیرد (اینجا).

14030619 Ehsan Jokar

احسان جوکار به هفت‌برکه گفت: «این بازی‌ها در دو گروه چهار تیمی برگزار شد. گروه یک شامل امارات، عربستان، یمن و کویت؛ و گروه دو شامل عمان (میزبان) عراق، مصر و قطر بود. البته عربستان به علت تاخیر در ورود از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد. تیم ملی امارات در بازی اول تیم یمن را سه بر صفر برد و در بازی دوم نیز کویت را ۵ بر صفر شکست داد. در بازی یک‌چهارم نهایی با تیم خوب عراق مواجه شدیم که در وقت اصلی مساوی دو بر دو شدیم و در ضربات پنالتی توانستیم این تیم را ببریم و به فینال راه پیدا کنیم. در فینال، در مقابل عمان که میزبان این بازی‌ها بود، با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردیم. با این حال، به جام جهانی مینی‌فوتبال که قرار است دی‌ماه سال جاری در کشور اکوادور برگزار شود راه پیدا کردیم.»

جوکار در مورد سطح بازی‌ها هم می‌گوید: «بازی‌ها در یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشور عمان، شهر صلاله، برگزار شد. بازی‌ها از نظم و انضباط خاصی برخوردار بود و در پایان محمد گتو از امارات بهترین بازیکن این تورنمنت شد. حرفه‌ای بودن تیم‌ها چیزی بود که برای من مهم بود.»

او در مورد احتمال ادامه کارش به عنوان مربی این تیم نیز می‌گوید: «ان شاء الله اگر مساله خاصی پیش نیاید و اگر بشود نفرات جدیدی به تیم اضافه کنیم، با این تیم ادامه خواهیم داد. ولی نشستن روی نیمکت مربیگری خصوصا برای کشورهای حاشیه خلیج فارس، تضمینی برای ماندن نیست. این یک چیز طبیعی و تعریف شده در فوتبال است که مربیان آن را خیلی خوب درک می‌کنند.»

14030619 Ehsan Jokar 2