بستن

چمن ورزشگاه شهدا، زیر پای جوانان هلال‌احمر سبز نشد

هفت‌برکه: وعده سه ماهه هیات فوتبال برای آماده‌سازی چمن ورزشگاه اصلی گراش به یک سال کشید تا جوانان هلال‌احمر مجبور باشند در زمین تمرین خود از تیم‌های فوتبال مطرح کشور میزبانی کنند. یک هفته مانده به آغاز لیگ‌برتر، زمین چمن دغدغه اصلی سرخپوشان گراش است.

بهمن ۱۳۹۸ در حالی که هنوز فصل فوتبالی به پایان نرسیده بود هیات فوتبال با استدلال گذشتن زمان کاشت چمن، عملیات بهسازی چمن ورزشگاه شهدا را آغاز کرد. جوانان هلال‌احمر که به سختی میزبانی مرحله نهایی لیگ دسته اول را به دست آوردند در اوز به مصاف رقیبان رفتند و در نهایت به لیگ برتر رسیدند.

هلال‌احمری آن زمان نیز مخالف اصلی تخریب چمن ورزشگاه شهدا بودند و معتقد بودند، زمانی مناسبی برای این کار انتخاب نشده است. احسان جوکار آن زمان این کار را به نفع هلال‌احمر دانسته بود و اعلام کرد: «الان دارند بد و بی‌راه می‌گویند اما شش ماه بعد که چمن آماده شد باید نتیجه را دید.»

خردادماه فرا رسید و خبری از چمن استادیوم نشد. تعطیلی همه مسابقات فوتبال به دلیل کرونا به کمک هیات فوتبال آمد تا فوتبالی‌ها کمتر سراغ چمن استادیوم را بگیرند. در پیگیری هفت‌برکه اعلام شد چمن برای آذرماه آماده می‌شود.

آذرماه فرارسید و چمن هنوز آماده نیست. البته جوکار اصرار دارد که : «چمن آماده است فقط یک قسمت آن نمی‌دانم به چه علت کچلی داشت که یک ماه پیش دوباره زیر کشت رفت و در اسفندماه آماده می‌شود.»

۱۷ دی‌ماه بازی‌های لیگ برتر جوانان کشور آغاز می‌شود و هلال‌احمر در هفته اول میزبان ذوب‌آهن اصفهان است.

   

این تیم، نماینده استان است

در آستانه آغاز لیگ برتر، ۲۹ آذرماه حاجی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس در سفر غیر رسمی به شهر گراش از تمرین‌های تیم هلال‌احمر بازدید کرد.

قاسم فرسوده مدیرعامل موسسه ورزشی هلال‌احمر گراش گفت: «امسال با تیم‌های متمولی مانند گل‌گهر و ذوب آهن و فولاد خوزستان همگروه هستیم و تیم ما با حداقل امکانات آماده سازی شده است و به دلیل مشکلات به وجود آمده برای چمن، محل بازی‌های رسمی ما هم در زمین هلال‌احمر است. تیم‌های دیگر به شکل‌های مختلف حمایت می‌شوند و انتظار داریم که در این مسابقات به عنوان نماینده استان به ما نگاه شود. و حمایت شویم.»

حاجی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به سوابق حضور خود در گراش گفت: «همیشه فوتبال گراش حرف برای گفتن داشته است و بیشترین حضور من برای داوری در گراش بود و خاطرات خوب و بدی دوستان فوتبالیست با ما داشتند که گاهی هم برخی دوستان را اخراج کرده‌ایم.»

حاجی‌زاده گفت: «شما در حال حاضر به عنوان نماینده استان در مسابقات حضور دارید و توقع این است در مسابقات بدرخشید و ما هم قطعا کمک خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم به صورت رسمی به تیم‌های حرفه‌ای کمک کنیم اما حمایت ما را دارید.»

جوکار: کار زیربنایی کرده‌ایم

در حاشیه این دیدار به سراغ احسان جوکار رییس هیات فوتبال گراش رفتیم تا یک بار دیگر درباره وضعیت چمن استادیوم از او بپرسیم.

از جوکار پرسیدیم چرا چمن آماده نشد؟ جوکار درباره مشکل چمن گفت: «چند نقطه زمین مشکل داشت و قرار شد تا شهریور آماده شود. در فرمانداری جلسه گرفتیم و بعد قرار شد برج ۹ تحویل بدهند. الان مشکل خاصی نداریم و زمین یک دست شده است برخی نقاط مشکل داشت که طبیعی است.»

وعده بعدی احسان جوکار برای فروردین ۱۴۰۰ است: «تا برج ۱۲ زمین آماده می‌شود و از سال بعد می‌توانیم در زمین بازی کنیم. ما کار زیربنایی کرده‌ایم. البته هر وقت چمن کاشت می‌شود تا یک سال باید خواب داشته باشد که چمن ریشه بدواند. برای چمن استادیوم آزادی هم سه سال وقت برد.»

آیا پیمانکار جوابگوی خسارت به وجود آمده است؟ جوکار می‌گوید: «پیمانکار تلاش خودش را کرد و این موضوع در قرارداد پیش‌بینی نشده است. یک نقطه سه بار کاشته شد و تازه چمن پا گرفته است. نمی‌دانم چرا در این نقطه مشکل به وجود آمد؟»

احسان جوکار در مورد هزینه ترمیم چمن استادیوم گفت: «ما تا حالا ۴۵۰ میلیون هزینه کرده‌ایم. دولت یک ریال هم کمک نکرده است، این را از جیب داده‌ایم تا بعد با کمک خیرین هزینه را تامین کنیم که سفر به قطر برای کمک از خیرین هم به دلیل کرونا لغو شد.»

زمین تمرین، زمین مسابقه می‌شود

به نظر می‌رسد هلال احمر چاره‌ای به جز معرفی زمین هلال‌احمری برای بازی های رسمی ندارد. زمینی که چمن نسبتا مناسبی دارد ولی امکانات جانبی آن برای بازی‌های کشوری مناسب نیست.

رییس هیات فوتبال گراش در مورد مشکل تیم هلا‌ل احمر گفت: «قرار شد بازی‌های هلال‌احمر، در زمین اختصاصی هلال‌احمر برگزار شود. زمین یک سری مشکلات دارد ولی چون بازی‌ها بدون تماشاچی است می‌توان در این زمین بازی کرد.»

زمین هلال‌احمر از نظر سکو و رختکن مشکلاتی دارد. جواد آذربادگان سرمربی هلال‌احمر گراش در مورد آخرین وضعیت زمین گفت: «ما عکس‌های زمین هلال‌احمر را برای سازمان لیگ فرستاده‌ایم و تایید اولیه شده است. امیدواریم ناظران فدراسیون هم در زمان بازی‌ها همکاری کنند که بتوانیم در این زمین بازی کنیم. چون هیچ کدام از زمین‌های لار و اوز هم شرایط استاندارد را ندارد.»

آذربادگان در مورد مشکلات زمین هلال‌احمر گفت: «صندلی‌های نیمکت با کمک اداره کل ورزش و جوانان تامین شد. اما برای سکو و رختکن هنوز مشکل داریم و سالن بدن‌سازی هلال‌احمر را به عنوان رختکن در نظر گرفته‌ایم. شرایط سختی است اما تمام تلاش‌مان این است که میزبان شایسته‌ای باشیم.»

آذربادگان گفت: «اگر زمین آماده بود می‌توانستیم تمام توان‌مان را روی خود تیم بگذاریم اما با وضعیت به وجود آمده بخشی از وقت و توان ما صرف موضوع زمین بازی شده است و روی تمرکز کادر مدیریتی اثر منفی دارد.»

چمن استادیوم شهدا که به جای سبز شدن برای فوتبال در انتظار آماده‌سازی زیر پای فوتبالیست‌های جوان هلال احمر سبز شد. باید منتظر بهار ماند که آیا سرانجام وعده آماده‌سازی چمن استادیوم گل می‌دهد یا نه؟

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top