هفت‌برکه: با اجرای طرح نشان‌دار کردن مالیات، ۱۴.۵ میلیارد تومان از مالیات‌های پرداختی برای تکمیل ۵ طرح عمرانی شهرستان گراش هزینه خواهد شد.

ذبیح‌الله سعادت رییس اداره‌ی امور مالیات گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: با مالیات پرداخت‌شده در این طرح، بودجه‌ی تکمیل ۵ پروژه در شهرستان گراش شامل احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک گراش در بلوار شهدا با اعتبار ۸.۵ میلیارد تومان، تکمیل مجتمع فرهنگی- هنری پلاتو در خیابان فرهنگ و جنب بلوار سرداران ۲ میلیارد تومان، احداث مرکز خدمات جامع سلامت فداغ ۲ میلیارد تومان، احداث خانه بهداشت فداغ به ارزش یک میلیارد تومان  و تکمیل مرکز بهداشتی ارد یک میلیارد تومان تامین شده است.

Maliyat Sabt Asnad

سعادت گفت: با توجه به اینکه این طرح سقف اعتبار مشخص و محدودی دارد، با مشارکت مودیان مالیاتی بودجه تعیین شده برای هر ۵ پروژه شهرستان گراش ۱۰۰ درصد تکمیل و بسته شد.

رییس امور مالیات گراش در توزیع این طرح گفت: بر اساس طرح نشان‌دار کردن مالیات که در تیرماه امسال به تصویب هیئت دولت رسید و اجرایی شد، پرداخت‌کنندگان مالیات می‌توانند در هنگام پرداخت عوارض و مالیات انتخاب کنند آن مبلغ در کدام استان و برای چه طرحی هزینه شود و به این ترتیب به صورت هدفمندتری مالیات بپردازند و از محل هزینه‌کرد مالیات خود باخبر باشند. هدف از این طرح بالا بردن مشارکت مستقیم شهروندان در پروژه‌های عمرانی و آبادانی کشور و اختصاص بودجه به طرح‌های نیازمند منابع مالی است.

به گزارش هفت‌برکه در این صفحه سازمان امور مالیاتی می‌توانید طرح‌های نشان‌دار شده کل کشور را ببنید. در بررسی هفت‌برکه مشخص می‌شود از ۷۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای ۱۳۸ طرح نیمه تمام استان فارس مبلغ ۳۹۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد با نشان‌دار کردن مالیات، تامین اعتبار شده است.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور تاکنون نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر از اصناف در سال جاری اقدام به انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود کردند.

در شهرستان گراش ۱۶.۵ میلیارد تومان برای ۵ طرح نیمه تمام مورد نیاز بود که مالیات‌دهندگان کل آن را تامین کرده‌اند در سایر شهرستان‌های جنوب فارس نیز طرح‌های نیمه‌ تمامی که سازمان امور مالیاتی نشان‌داد کرده بود تقریبا به صورت کامل تامین اعتبار شده است.

پروژه‌های نیمه تمام شهرستان گراش در طرخ نشان‌دار کردن مالیات

احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک گراش: ۸.۵ میلیارد تومان

تکمیل مرکز بهداشتی ارد : یک میلیارد تومان

Maliyat NeshanGozari

برخی از پروژه‌های شهرستان‌های مجاور در طرح نشان‌دار کردن مالیات

احداث کتابخانه مرکزی شهر لار: ۵ میلیارد تومان

احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک بیرم : ۱۲.۸۸ میلیارد تومان که ۹.۸ میلیارد تومان آن تامین شد

اجرای طرح هادی روستای بلغان: ۸۰۰ میلیون تومان

احداث باند دوم جهرم – لار – بندرعباس -بخشی از مسیر بزرگراهی لار – بندرعباس (در استان هرمزگان) به طول ۵ کیلومتر : ۲۷۹ میلیارد تومان که ۲۶۱ میلیارد تومان آن تامین شد

با توجه به استقبال خوب مالیات‌دهندگان، مدیران شهرستانی در سال‌های آینده باید تلاش کنند که طرح‌های کددار و نیمه تمام آنان در میان طرح‌های نشان‌دار مالیاتی قرار گیرد تا مردم بتوانند مستقیما مالیات خود را به این طرح‌ها اختصاص دهند.