هفت‌برکه: دوچرخه‌سواران گراشی در کنار دوچرخه‌سوارانی از شهرستان‌های استان فارس برای چندمین سال متوالی در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند. این کاروان با نام شهدای خدمت مسیر گراش تا کربلا را رکاب‌ زد.

Arbaeen bicycle 6
‌علی شمسی، ابراهیم صادقیان، جلال ایزدی و عبدالله سراجی چهار گراشی‌ای بودند که شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ از روبه‌روی شهرداری با بدرقه مردم و مسئولین از گراش به سمت شیراز برای بدرقه مشترک با دیگر همسفرهایشان در این مسیر معنوی شروع به رکاب‌زنی کردند.

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ از مبدا شیراز و از کنار حرم شاهچراغ (ع) با بدرقه‌ی مسئولین حرم، خادمین و مدیرکل اداره‌ی ورزش و جوانان استان فارس شروع به رکاب‌زنی کردند و در تاریخ ۲۶ مرداد بعد از گذشتن از شهرهای قائمیه، گچساران، بهبهان، رامهرمز، اهواز و چذابه به خاک عراق رسیدند و در آنجا بعد از عبور از شهرهای العماره، الفجر، دیوانیه، البدیر، عفک و نجف در نهایت ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ به شهر کربلا رسیدند. پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ این کاروان بعد از ۲۰ روز رکاب‌زنی به ایران بازگشت.

‌جلال ایزدی رئیس هیات دوچرخه‌سواری گراش که خود یکی از افراد این کاروان در سفر معنوی بود در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر رکاب زنی داشتیم و در مجموع حدود ۱۵۰۰ کیلومتر رکاب زدیم، روزانه حدود ۹ ساعت از ۵ صبح تا ۱۱ ظهر و ۱۶ عصر تا ۱۹ شب رکاب می‌زدیم. شب‌ها به دلیل خطرات جاده رکاب‌زنی نداشتیم.»

«این سفر با دیگر سفرها واقعا متفاوت هست. ما برای تدارک یک سفر از یک ماه قبل چندین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی می‌‌گیریم اما این سفر تمام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با خود آقا امام حسین (ع) هست. فقط تاریخ و ساعت حرکت از حرم شاهچراغ اعلام می‌شود تا دوچرخه سواران دیگر شهرستان‌های استان هم به ما ملحق بشوند و تا لحظه حرکت حتی مشخص نیست چند نفر شرکت کننده هستند، با این حال اصلا دغدغه اسکان، غذا و دیگر تجهیزات و امکانات برای گروه وجود ندارد وخود ب خود بدون وجود مشکل یک‌ سفر خوب و پراز خاطره‌های معنوی شکل می‌گیرد.»