هفت‌برکه: عکس آیینی سهیلا نوروزپور، عکاس جوان گراشی، یکی از عکس‌های منتخب سومین دوره نمایشگاه گروهی عکس «هـ» در تهران شد و بر دیوار فرهنگ‌سرای اندیشه به نمایش عمومی در آمد.

به گزارش هفت‌برکه، این نمایشگاه عکس گروهی با موضوع آزاد در مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد و هر شرکت‌کننده مجاز بود پنج اثر در بخش‌های موبایل و دوربین عکاسی ارسال کند. عکس منتخب نوروزپور با موضوع سینه‌زنی گراشی هیات قمر بنی‌هاشم (ع) مربوط به محرم امسال در حسینیه اعظم است.

نوروزپور درباره‌ی علت ارسال این عکس می‌گوید: «موضوع محرم را خودم انتخاب کردم. می‌خواستم هم یک عکس از گراش باشد و هم آیین عزاداری را نشان بدهم. من پنج عکس فرستادم که همه انتخاب شد. اولین باری بود که در تهران عکسم روی دیوار رفت و حس خیلی خوبی دارم.»

نوروزپور از تجربیات دو هنرمند عکاس گراشی برای پیشرفت در کارش استفاده کرده است و می‌گوید: «محرم پارسال عکسم وارد سوگواره شد و امسال خیلی تلاش کردم که عکس‌هایم خوب بشود. با کمک آقای مجید افشار و آقای مسلم پورشمسی توانستم عکس‌های خوبی بگیرم و از زحمات آنها تشکر می‌کنم.»

این موفقیت برای نوروزپور که تنها دو سال است کار عکاسی را شروع کرده، می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای جدیت و پشتکار بیشتر در این هنر باشد.

SinehZani Noroozpoor

photo 2024 08 11 13 44 35