بستن

ستایش برای به دنیا آمدن عجله داشت

وزن ستایش رحیمی پنج برابر وزن زمان بستری شدن‌اش در بخش مراقبت ویژه نوزادان شد.

ستایش که آنقدر برای به دنیا آمدن عجله داشت که نتوانست بیشتر از ۲۸ هفته صبر کند، اکنون بعد از دو سال و نیم، وزن و رشدی عادی دارد. وقتی که او در ۲۵ اسفند ۸۹ به دنیا آمد، فقط ۱۲۰۰ گرم وزن داشت، و با وجود بی‌پولی پدر که مهاجر افغان بود، به اصرار دکتر دلاوری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش بستری شد.

دکتر دلاوری آن موقع در وبلاگ‌اش نوشت: «بالاخره نوزاد ۲۸ هفته افغان را به بخش آوردیم و زیر ونتیلاتور گذاشتیم. شب گذشت و فردا صبح پدر نوزاد و دایی وی آمدند و داد از نداری زدند و خواهش و تمنا که نوزاد را ترخیص کن تا ببریم، ما پول بستری در بخش مراقبت ویژه را نداریم. بالاخره اصرارشان نتیجه‌ای نداد و ما به کارمان ادامه دادیم. دوزهای دوم و سوم سورفاکتانت را هم تزریق کردیم و به سلامتی و بدون عارضه نوزاد را از دستگاه جدا کردیم و تغذیه را شروع کردیم  و در آخر با وزن ۱۷۰۰ گرم از بخش ترخیص شد. اگر چه پدرش ۳ میلیونی بدهکار شد، ولی اگر بیست میلیون هم بدهکار بود، باز هم خوشحال و خندون بود، هم خودش هم مادرش  و هم دایی که تمام پس‌اندازشو برای بچه خواهرش داده بود … آخه اسمش هم خوشحال بود!»

ستایش اکنون یک دختر دو سال و نیمه‌ی زیباست با رشد و وزن طبیعی، و این را مدیون پافشاری دکتر و ازخودگذشتی خانواده‌اش است.

شرح حال وی را در وبلاگ «طبیب کودکان» بخوانید؛ و عکس‌های او را ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

7 نظر

  1. متاسفانه شرح حال دو کودک با هم قاطی شده است دو نیم ساله دختر افغان ۲۸ هفته و با وزن ۱۲۰۰ گرم بوده که اکنون دو و نیم ساله است . کوثر گراشی نژاد ۷۰۰ گرمی و از اهالی بیرم است که الان سه و نیم کیلوست و در اوایل بهار امسال ترخیص شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top