هفت برکه: با فعال شدن سایت جدید ۴Gهمراه اول در بوستان یاران، مشکل آنتن‌دهی مناطق ورودی شهر از سمت اوز رفع خواهد شد.

mokhaberat 1403 1

به گزارش هفت برکه: مهندس شریفی، رییس اداره‌ی مخابرات گراش گفت:«سایت جدید ۴G همراه اول بوستان یاران ششم تیر ماه ۱۴۰۳ شروع به کار کرد. ا‌ن‌شاءالله طی یک هفته آینده ایرادات جزئی در پوشش آنتن به مرور رفع خواهد شد.»

او در ادامه گفت:«محدوده پوشش هر آنتن تقریبا یک دایره به شعاع ۱ونیم تا ۲ کیلومتر است و مناطق تحت تاثیر سایت جدید۴G شامل ورودی شهر از سمت اوز، علوم پزشکی، بولوار دانشگاه و …می‌شود.»

شریفی با اشاره به دلیل مشکل آنتن‌دهی در این منطقه گفت:«میزان آنتن‌دهی در فضای باز بیشتر می‌شود اما وجود هر ساختمان باعث ایجاد یک سایه در پشت همان ساختمان می‌شود که منجر به افت میزان آنتن دهی خواهد شد. این اولین نقطه نیست. ما در سطح شهر آنتن‌های زیادی داریم. و نصب این سایت جدید برای تکمیل پوشش آنتن دهی در نقاط کور توسط اداره طراحی همراه اول، انتخاب شده است.»

مشکل عدم آنتن‌دهی همراه اول در نقاط دیگری از شهر نیز وجود دارد، شریفی می‌گوید:«افزایش پوشش جهت مکالمه و دسترسی به اینترنت پرسرعت از جمله امتیازهای فعال شدن سایت ۴G همراه اول خواهد بود. چند نقطه‌ی دیگر در شهر هنوز مشکل آنتن‌دهی دارند از جمله ورودی گراش از سمت لار که در برنامه داریم که انشاءالله مشکلات این نقاط نیز به مرور حل کنیم.»

او می‌گوید:«مشکلی که سر راه ما قرار دارد و مانع سرعت کار شده است، توسعه قیمت‌های بالای این تجهیزات است که ارتباط مستقیم با قیمت دلار دارد. هزینه تمام شده هر سایت در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد تومان است.»

مهندس شریفی در رابطه با قطعی‌های مکرر خطوط همراه اول در اویل خرداد گفت:«علت قطعی‌های اوایل خرداد ماه حفاری‌های بدون هماهنگی در مسیر فیبر نوری بود که منجر به قطع فیبر می‌شد و مسیر ارتباطی کلیه شهرستان‌های گراش اوز خنج و .. را مختل می‌کرد.»

او ادامه داد:«برای رفع این معضل و ایجاد یک ارتباط پایدار برای این مناطق، شرکت مخابرات اقدام به ایجاد یک مسیر رزو کرد که در صورت قطع شدن هر کدام از مسیرها، ارتباط از روی مسیر دوم برقرار شود. انشاءالله در آینده چنین حوادثی کاهش خواهد یافت.»