هفت‌برکه: «سینما کودک»، پخش فیلم‌های انیمیشن روز با دوبله فارسی برای کودکان و نوجوانان، برنامه‌ی آخر هفته‌ی سینما فرهنگ گراش در تابستان خواهد بود. برنامه‌ی «سینما کودک» از چهارشنبه تا جمعه، ساعت ۱۷:۳۰ هر هفته با پخش یک انیمیشن و برنامه‌های جنبی دیگر همراه خواهد بود. این هفته، یعنی از پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳، انیمیشن محبوب «کونگ‌فو پاندا ۴» به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش هفت‌برکه، سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، درباره «سینما کودک» می‌گوید: «امیدواریم با برنامه‌ی «سینما کودک»، سینمای گراش که حدود ۱۵ ماه تعطیل بوده است، دوباره با حضور کودکان رونق بگیرد. این برنامه را اداره فرهنگ و ارشاد با کمک موسسه فرهنگی و هنری مهرگان گراش برگزار می‌کند.»

فتحی در مورد بهینه‌سازی سالن سینما برای پخش فیلم‌ها نیز گفت: «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سفر ماه قبل به گراش (+) قول دادند که بعد از بهسازی سالن سینما، حدود ۳ میلیارد تومان تجهیزات به سینما اختصاص بدهند. ما در قدم اول، همین تجهیزات موجود، بخصوص سیستم صوتی، را تعمیر کردیم تا برای پخش فیلم آماده باشد. اما بهسازی و تجهیز کامل سینما را هم در برنامه داریم.»

راضیه غلامی، یکی از مدیران موسسه مهرگان، نیز به هفت‌برکه گفت: «در سینما کودک قصد داریم فضای خوبی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. درست است که خیلی از بچه‌ها، فیلم‌ها را همان روزی که منتشر می‌شود دانلود می‌کنند و می‌بینند؛ اما فیلم دیدن در سینما لذت دیگری دارد. این چیزی است که خانواده‌ها باید به کودکانشان یاد بدهند تا لذت فیلم دیدن در جمع را نیز تجربه کنند و یادگیری‌شان هم بیشتر شود.»

غلامی در مورد برنامه‌های جانبی نیز می‌گوید: «برنامه‌های مختلفی داریم که به تدریج عملی‌شان خواهیم کرد. در مرحله‌ی اول، قصد داریم پیش از شروع فیلم، به کودکان حاضر در سالن کتاب هدیه کنیم. کتاب‌هایی مناسب رده‌های سنی مختلف تهیه کرده‌ایم که به کودکان معرفی و به آنها تقدیم کنیم.»

در اولین هفته سینما کودک، از پنجشنبه ۲۴ خرداد، انیمیشین «کونگ‌فو پاندا ۴» در یک سانس، ساعت ۵:۳۰ عصر، پخش خواهد شد. قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان است. بلیت‌فروشی از یک ساعت تا نیم ساعت پیش از شروع فیلم در سالن فرهنگ انجام می‌شود و می‌توان با تماس با شماره‌های ۰۹۳۰۲۴۰۶۸۱۰ و ۵۲۴۴۶۲۳۰ رزرو کرد.

14030323 Cineam Koodak