هفت‌برکه: امین حیدری که سال گذشته مستند کوتاه «بوشهری-گراشی» را درباره‌ی راه‌اندازی این نوع سینه‌زنی در گراش ساخته بود، امسال مستند «سنتی، گراشی» را درباره‌ی سینه‌زنی سنتی کارگردانی می‌کند.

14030317 Heidari Mostanad 1

نویسندگی این مستند را مجتبی بنی‌اسدی به عهده دارد. امیرحسین جمالی، تهیه کننده؛ افسانه رزاق‌پور، فیلمبردار؛ محمدهادی فتاحی، تدوینگر؛ و سهیلا نوروزپور عکاس این فیلم است.

امین حیدری در مورد این فیلم می‌گوید: «هدف من از ساخت مستندهای محرمی، ثبت پیشینه و آشنایی بیشتر با سبک‌های عزاداری در گراش است؛ گراشی که به هر جایش نگاه کنید، چه در فرهنگ و چه در تاریخ و رسم و رسوماتش، می‌توان از آن مستند ساخت.»

حیدری در مورد تولید این فیلم نیز می‌گوید: «این مستند را با تجهیزات و بودجه اندک شخصی می‌سازیم. از گروه رسانه‌ای حنین نیز تشکر می‌کنم که تصاویری را برای تکمیل پروژه در اختیار ما قرار دادند.

این کارگردان جوان در مورد مشکلات ساختن فیلم نیز می‌گوید: «ما در این کار، کمی برای هماهنگی لوکیشن‌ها و اجازه فیلمبرداری اذیت شدیم. درخواست من از مردم شهر این است که راه را برای فعالیت جوانان در این عرصه هموار سازند و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم جای‌جای گراش را ثبت و پخش کنیم.»

او از سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش؛ و مسعود غفوری، مهدی وفائی‌فرد، حجت عالمی، مصطفی آیینه‌افروز، حاج مسعود محسن‌زاده، عبدلله کاظم‌اف و دیگر کسانی که در ساخت این فیلم با او همکاری دارند، تشکر می‌کند.