بستن

تندیس ایثار در ابتدای خیابان بسیج

مراحل نصب تندیس ابتدای خیابان بسیج به پایان رسید. این تندیس روز ۱۲ خردادماه رونمایی خواهد شد.

به گفته ابوالحسن حسینی روابط عمومی شهرداری گراش :«خیابان بسیج یکی از خیابانهای منشعب از خیابان امام (ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس محل اعزام نیروهای خودجوش و بسیجی به میدان نبرد بوده است. از این رو این خیابان به یاد نیروهای بسیجی ، خیابان بسیج نام گرفته است. شهرداری گراش مدت‌ها به دنبال طرحی درخور و شایسته‌ی این مقام بوده و سرانجام از میان طرح‌ها و المان‌های مختلف، طرحی از آقای مهدی زارعی را به اجرا در آورد و در حال حاضر کار نصب تندیس به پایان رسیده است.»

مهدی زارعی طراح این تندیس درباره طراحی آن می‌گوید: «در ذهن داشتم که این تندیس، مرثیه‌ای برای شهدای بسیجی باشد. سعی کرده‌ام تصویر واقعی و زنده‌ای از بسیجی‌ها را در جنگ اجرا کنم، با همان لباس‌های غیرفرم و خاص بسیجی‌ها، در حالی که در یک دست تفنگ و در دست دیگر مشتی پلاک نگه داشته است و در باد حرکت می‌کند و به جلو می‌رود.»

زارعی درباره‌ی مشخصات فنی تندیس هم توضیح می‌دهد: «در ساختن‌اش دو بار به علت عوض کردن کارگاه وقفه افتاد، ولی به صورت مفید، شش ماه وقت گذاشتم. این تندیس از جنس بتون گلاسه است، که نوعی سنگ مصنوعی است که به خاطر مقاومت بسیار زیادش، در اوپن آشپزخانه‌ها هم استفاده می‌شود. زیر آن دو و در بعضی قسمت‌ها سه لایه فایبرگلاس گذاشته‌ایم، و زیر این لایه‌ها نیز آرماتور آهنی کار شده که درون‌اش با بتون پر شده است. حدود ۳ متر و ۳۰ سانتی‌متر طول دارد.»

شهرداری گراش در نظر دارد صبح روز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه با حضور مردم، مسئولین شهرستان و جمشید جعفرپور نماینده شهرستان‌های لارستان، گراش و خنج از تندیس رونمایی کند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

      1. مجسمه بدبخت رو از خیابون درمانگاه برداشتن که کیوسک راهنمایی رانندگی بزارن که اینم انجام نشد الان مجسمه تو شهرداری انداختن داره گرد و خاک میخوره.

  1. سلام
    قبلا هم گفته بودن، این کارا خوبه ولی وقتی تحه تحش خراب باشه این کار اصلا به درد نمی خوره .
    خیابان بسیج با وجود این کانال فاضلاب زیبایی بهش نمیاد .
    اولویت کار خرج کردن برای کانال فاضلابه نه زیبایی .
    خداوکیلی اگه از هر شهروندی که تو خیابان بسیج زندگی میکنه بپرسین میگه اول این معضل را از بین ببرید بعد به زیبایی برسین .
    اصلا ما که تو خیابان بسیج زندگی میکنیم زیبایی رو نمیخایم اصلا با وجود این کانال بدبو زیبایی از یاد ما رفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top