بستن

گرافیست‌های گراش صاحب انجمن شدند

چهارشنبه هشتم خرداد ۱۴ نفر از دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان به هنر گرافیک و هنرهای تجسمی در خانه فرهنگ گراش جمع شدند تا جلسه‌ی مقدماتی انجمن گرافیک گراش را برگزار کنند.

از جمله اهداف بلندمدت این انجمن، تلاش برای ارج نهادن به هنرهای گرافیکی و امکان گسترش آن در سطح شهرستان و ایجاد محفلی برای هنرمندان سطح شهر جهت ارائه‌ی آثارشان و دریافت نظرات دیگران ذکر شد. حاضرین پیشنهاد دادند که این اهداف از طریق برنامه‌هایی همچون برگزاری جلسات به صورت هفتگی جهت ارائه طرح‌ها و بحث و گفت و گو در زمینه هنر گرافیک، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های نرم‌افزاری مخصوص گرافیک و همچنین کارگاه‌های آموزشی، و راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی برای معرفی آثار گرافیکی اعضا دنبال شوند.

از پیشنهادات مطرح شده‌ی دیگر، انتشار یک خبرنامه داخلی با عنوان پیشنهادی «گراشیک» بود تا اخبار، اطلاعیه‌ها، برنامه‌ها و گزارش‌ها و همچنین موارد قابل طرح در جلسات را در خود جا دهد. زینب کوزلی که در کنار نرگس دانشور ایده‌ی اولیه این انجمن را مطرح کرده بود، متقبل شد که یونیفرم اولیه‌ای برای این نشریه طراحی کند، و از دیگر اعضا هم خواسته شد که طرح‌های‌شان را در این زمینه و همچنین لوگوی خبرنامه به جلسه بعد بیاورند. مشق دیگر گرافیست‌ها برای جلسه‌ی بعد، تصویرسازی برای یکی از داستان‌های عامیانه گراشی بود.

جلسه‌ی بعدی انجمن گرافیک گراش (با یک هفته تعطیلی به خاطر امتحانات دانشجویان) چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۹ شب در خانه فرهنگ برگزار می‌شود؛ و بعد از این علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند در جلسات هفتگی انجمن در همین زمان و مکان شرکت کنند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top