بستن

پرورش فرزند در کارگاه آموزشی

امروز هشتم خرداد، اولین کارگاه آموزشی شیوه‌های فرزند‌پروری با تلاش اداره‌ی بهزیستی شهرستان گراش برگزار شد.

 در سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی جمعی از مادران مشتاق، مربیان مهد ‌کودک و مهد قرآن و مراکز پیش‌دبستانی جمع شده بودند تا با مسائل مطرح شده در این همایش دانش و آگاهی خود را در زمینه‌ی تربیت و آموزش کودکان افزایش دهند. دکتر سهرابی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه مرودشت به عنوان سخنران اصلی، مهمان این برنامه بود.

بال‌افکن رئیس اداره‌ی بهزیستی اولین سخنران این برنامه بود. او به لزوم پیش‌گیری و درمان مسائل و مشکلات فرزندان در خانواده اشاره کرد و گفت: «همشهریان می‌توانند برای گرفتن راهنمایی و مشاوره با شماره تماس ۱۴۸۰ تماس بگیرند و مشکلات‌شان را مطرح کنند تا از مشاوره‌ی متخصصان بهره‌مند شوند.»

مهندس کریمی‌فرد فرماندار گراش، از خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن اجتماعی برای شکل‌گیری اخلاق و رفتار در فرزندان یاد کرد و گفت: «با توجه به نقش پررنگ خانواده در شکل‌گیری شخصیت فرزندان ارتقا‎‌ی دانش برای تربیت کودکان از مهم‌ترین وظایف والدین است.»

بعد از این مقدمه، نوبت به دکتر سهرابی سخنران اصلی برنامه رسید. یاد دادن مهارت برای پیش‌گیری از بروز ناهنجاری و مشکلات در فرزندان، القا‌ی احساس استقلال در کودکان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، استفاده از روش‌های تشویقی در کنار روش‌های تنبیهی و ایجاد هوش هیجانی در فرزندان و … از جمله مواردی بود که دکتر سهرابی در این کارگاه به بیان و تشریح آن پرداخت. پرسش و پاسخ بین حضار و دکتر سهرابی و دیدن نمایشگاه وسایل فرهنگی پایان‌بخش برنامه بود.

عکس‌های خبرنگار گریشنا را از این مراسم ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top