بستن

تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی بگیرید؛ تا اعتبار هست

ثبت‌نام تسهیلات خود‌اشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد شروع شد. مهلت ثبت‌نام نیز تا پایان اعلام اعتبارات از طرف کمیته ‌امداد، ادامه خواهد داشت.

زینل‌پور کارشناس مسئول اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این رابطه می‌گوید: «تسهیلات مشاغل خانگی هم به مددجویان اختصاص دارد و هم غیر مددجویان، و بیشتر بانوان از آن استفاده می‌کنند اما مردانی که به مشاغل خانگی می‌پردازند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.»

در قسمت مشاغل خانگی، پنجاه میلیون تومان وام داده می‌شود با سود چهار درصدی. اما در تسهیلات خود‌اشتغالی به هر شخص مقدار ده تا پانزده میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و بیشتر شامل مردان و سرپرست خانوار می‌شود. تسهیلات امدادی فقط به مددجویان مربوط می‌شود که علاوه بر اعتباراتی که از طرف بانک در نظر گرفته می‌شود، کمیته‌ی امداد نیز به هر تعداد متقاضی وام می‌دهد.

در قسمت خدمات آموزشی، فرزندان مددجویان و بازماندگان از تحصیل در مقطع دبیرستان برای آموزش بلند مدت؛ آموزش ترویجی و کوتاه مدت و آموزش فنی و حرفه‌ای، به ازای هر شخص مبلغ شش‌صد هزار تومان برای هزینه‌‌ی ثبت‌نام و هزینه‌ی سرویس‌های ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود. در قسمت آموزش ترویجی و کوتاه مدت جهاد کشاورزی نیز همکاری دارد و در قسمت آموزش بلندمدت آموزشگاه‌های سطح شهر و آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی لار برای پرداخت هزینه‌ها با کمیته‌ی امداد همراهی می‌کنند.

کاریابی و تعامل با کارفرما از دیگر تسهیلات کمیته‌ی امداد است. در بیمه کاریابی به کارفرمایان و هر شخص حقیقی دیگری که مددجویان را بیمه کنند به عنوان تشویق مبلغ سیصد هزار تومان پرداخت می‌شود.

و در بیمه کارفرما، پیگیری برای بیمه شدن مددجو را کارفرما انجام می‌دهد با این تفاوت که پنجاه درصد هزینه‌ی بیمه را به صورت ماهیانه کمیته‌ی امداد به بیمه پرداخت خواهد کرد.

مشاوره‌ی شغلی، ناظر شغلی، بیمه‌ی بازنشستگی و بیمه‌ی تامین اجتماعی از دیگر تسهیلات کمیته‌ی امداد است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top