هفت‌برکه: کنگره‌ی ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان سال جاری برگزار می‌شود و پیش اجلاسیه‌ی آن هر هفته در شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد. اجلاسیه‌ی شهرستان گراش ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و هفته‌ی منتهی به اجلاسیه، ۸ تا ۱۳ اردیبهشت به نام هفته‌ی شهدای شهرستان نامگذاری شده است.

به گزارش هفت‌برکه، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری مشترک محمود طاهرزاده، فرماندار گراش؛ سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش؛ علی رمضان‌پور، رئیس اداره بنیاد شهید گراش؛ و اسماعیل دلاور، مسئول واحد فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج، با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

14030205.neshast.khabari

طراحی مجدد تصاویر شهدای شهرستان

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، در این نشست خبری گفت: «کنگره‌ی ملی سرداران شهید کشور و ۱۵ هزار شهید استان فارس در ۱۵ آبان سال جاری برگزار می‌شود که اجلاسیه‌ی شهرستانی آن در ۳۷ شهرستان استان فارس برگزار خواهد شد.»

طاهرزاده در ادامه گفت: «۱۳ اردیبهشت پیش اجلاسیه‌ی این کنگره‌ی ملی در محل گلزار شهدای گراش مخصوص به شهدای شهرستان گراش برگزار می‌شود و به مدت یک هفته از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به نام هفته‌ی شهدای شهرستان نامگذاری شده است.

«دبیری این اجلاسیه با ناحیه مقاومت بسیج است که سرهنگ ستاری، اداره بنیاد شهید گراش و اعضای ستاد اجلاسیه با هم در راستای بهتر و برتر بودن این اجلاسیه با هم همکاری می‌کنند، که بتوانیم یک اجلاسیه در خور شهر و شهدای شهرستان گراش داشته باشیم.»

فرماندار گراش گفت: «محمدجعفر اسدی، فرمانده‌ تیپ ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس، مهمان مراسم پایانی اجلاسیه و اختتامیه‌ی هفته‌ی شهدای شهرستان است و سخنرانی نیز در این اجلاسیه خواهند داشت.»

فرماندار گراش از طراحی و ساخت مجدد تصاویر شهدای شهرستان خبر داد: «در آینده طراحی و ساخت مجدد تصاویر شهدای شهرستان را داریم که در خرداد سال جاری در سطح شهرستان نصب خواهند شد. شهرداری گراش و ارد و اداره‌ی بنیاد شهید گراش با همکاری و هماهنگی خود مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این طراحی‌ها هزینه کرده‌اند.»

نگاه هنر محور و مردم محور در هفته شهدای شهرستان گراش

سرهنگ ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، در این نشست مشترک در تکمیل صحبت‌های طاهرزاده گفت: «در راستای کنگره‌ی ملی که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، یک سری پیش اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده که زمینه‌ساز و مقدمه‌ای بر هرچه بهتر برگزار شدن کنگره‌ی ملی است.»

ستاری ادامه داد: «باتوجه به تمایز اجلاسیه با یادواره‌هایی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود، این اجلاسیه قطعا با رویکرد جدید و عمیق‌تری برگزار خواهد شد. اولین وجه تمایز آن، جنبه‌ی مردمی و عمومی بودن این اجلاسیه است که متعلق به تشکل، حزب، گروه و جناح خاصی نیست و همه‌ی عزیزان به نوعی در برگزاری آن دخیل هستند.»

سرهنگ ستاری در مورد تمایز دیگر این اجلاسه گفت: «دومین وجه تمایز آن، نگاه هنرمحور بودن آن است که از آثار هنری فاخری که در راستای بحث ارزش‌گذاری ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاصه‌ی دفاع مقدس که از سال‌ها پیش به آن پرداخته شده تجلیل می‌شود. دست‌اندرکاران و هنرمدان جوان فعلی که در زمینه‌های مختلف شهر، ادب، سرود و مسائل آیینی و ارزشی که در سطح شهرستان مطرح هستند با نگاه هنرمحور تجلیل خواهند شد. در ادامه‌ی این نگاه، از کتاب «سردار جوان» نوشته‌ی حبیب فروزش رونمایی خواهد شد. البته دو کتاب دیگری هم است که تا روز اجلاسیه به مرحله‌ چاپ نمی‌رسند و در آینده از آن رونمایی خواهد شد.»

ستاری در مورد وجه تمایز دیگر این اجلاسیه گفت: «سومین وجه تمایز آن، هفته‌ی منتهی به اجلاسیه است که به عنوان هفته‌ی شهدای شهرستان نامگذاری شده که هر روز آن به قشر خاصی از شهدا نامگذاری اختصاص دارد، شهدای ورزشکار، دانش‌آموز، دانشجو، فرهنگی و …»

‌ستاری در آخر از ستاد اجرایی این اجلاسیه گفت: «ستاد مرکزی اجلاسیه شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار گراش، مابقی اعضای سازمانی و نهادهای مردمی در سطح شهرستان تشکلیل شده که از دل این ستاد ۲۴ کارگروه تخصصی با تفکیک و تقسیم کار در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این اجلاسیه تلاش می‌کنند. از مردم خواهشمندیم که نظرات خود را به ما انتقال بدهند تا اجلاسیه‌ای در خور شهر و شهدای شهرستان برگزار کنیم.»

علی رمضان‌پور، رئیس بنیاد شهید گراش، نیز در این نشست خبری گفت: «برنامه‌ی هفتگی شهدای شهرستان‌ها که در هفته‌های منتهی به اجلاسیه‌ی آن شهرستان برگزار می‌شود، در فواصل زمانی اردیبهشت و خرداد سال جاری برگزار می‌شود.»