بستن

هنرنمایی هنرآموزان موسیقی بر صحنه‌ی کنسرت کِل ۲

هفت‌برکه: در آخرین روزهای فروردین ۱۴۰۳، هنرجویان موسیقی گراش آموخته‌هایشان را در دومین کنسرت موسیقی هنرجویی کِل ۲ به نمایش می‌گذارند. این کنسرت پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۰ در سالن شوری برگزار می‌شود.

اولین کنسرت موسیقی هنرجویی با عنوان «کِل ۱» در خردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد (خبر در هفت‌برکه). پیش از آن، سه دوره از این برنامه‌ی موسیقی با عنوان «جشنواره موسیقی هنرجویان» در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ در گراش برگزار شده بود (این صفحه در هفت‌برکه).

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، گفت: «برگزاری کنسرت هنرجویی به‌صورت مستمر و منظم بسیار ضروری است، چون هنرجویان با اجرا در این کنسرت‌ها، استرس‌شان نسبت به صحنه کم می‌شود و با آداب صحنه آشنا می‌شوند و همچنین با دیدن اجراهای هنرجویان حرفه‌ای، انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه راه در مسیر آموزش موسیقی پیدا می کنند. برگزاری این‌گونه از کنسرت‌ها یکی از روش‌های هدف‌گذاری و تلاش برای دست‌یابی به سطحی از آموزش برای هنرجو است. هنرجویان و خانواده‌ها با شرکت در این کنسرت‌های هنرجویی همواره روند پیشرفت خود را در زمینه آموزش موسیقی زیر نظر خواهند داشت.»

فتحی می‌گوید: «مجوز این کنسرت به نام آموزشگاه آزاد موسیقی استاد مجید رایگان از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صادر شده است. در برگزاری این کنسرت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، انجمن موسیقی گراش، موسسه فرهنگی هنری مهرگان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، خیریه شباب‌البرکه، عینک بهراد و مجموعه چل‌پسین با آموزشگاه موسیقی رایگان همکاری دارند.»

راضیه غلامی، مدیر موسسه فرهنگی هنری مهرگان گراش، در مورد برنامه‌های این کنسرت هنرجویی هم می‌گوید: «ده گروه هنرجویی از گراش در این کنسرت به مدت تقریبا دو ساعت به اجرای موسیقی می‌پردازند که شامل طیف‌های متنوعی هستند، از موسیقی کلاسیک گرفته تا پاپ و موسیقی کودکان مثل بلز و فلوت.»

غلامی اضافه می‌کند: «به دلیل احتمال شلوغی و ازدحام پیش از برنامه، از علاقه‌مندان به حضور در این کنسرت خواهشمندیم سه ساعت پیش از شروع برنامه، برای هماهنگی و تعیین صندلی به درب سالن مراجعه کنند. در غیر این صورت، ممکن است به علت کمبود جا، نتوانیم پذیرای شرکت‌کنندگان باشیم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top