بستن

صدای ساز هنرجویان در جشنواره موسیقی کِل

هفت‌برکه: بعد از سه سال خاموشی، با برگزاری جشنواره‌ هنرجویان موسیقی کِل در سینما فرهنگ گراش، بار دیگر صدای موسیقی در شهر می‌پیچد.

به گزارش هفت‌برکه، در جشنواره موسیقی کِل، هنرجویان آموزشگاه آزاد موسیقی رایگان گراش، برای نمایش آموخته‌های خود در روزهای ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه به روی صحنه خواهند رفت. آخرین اجرای هنرجویان موسیقی گراش به سال ۱۳۹۸ (+) برمی‌گردد. در گفت‌وگویی که پیش از این با عباس امانی، رئیس انجمن موسیقی گراش داشتیم، (+)، او به تعویق چندین‌باره‌ی اجرای این جشنواره به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا اشاره کرده بود.

عبدالمهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، نیز با اشاره به دعوت از اساتید موسیقی برای حضور در این جشنواره گفت: «هدف ما حمایت از آموزشگاه موسیقی رایگان است که دو سال از افتتاح آن در شهر می‌گذرد و همچنین حمایت از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی است، چه آن‌هایی که در این عرصه مو سپید کرده‌اند و چه آن‌هایی که در ابتدای راه و دنبال کسب تجربه هستند. و البته که انتقال شادی به جامعه نیز هدف دیگری است که ما آن را مد نظر داشته‌ایم. در کنار هنرجویان تعدادی از پیشکسوتان موسیقی گراش نیز مهمانان ویژه این مراسم هستند.»

آیینه‌افروز گفت: «در سه سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی فعالیتی در زمینه موسیقی نداشتیم و برای ایجاد نشاط اجتماعی این برنامه واقعا لازم بود. چند بار جشنواره موسیقی هنرجویان را برنامه‌ریزی کردیم ولی به تاخیر افتاد. امیدوارم با استقبال خوب شهروندان از این برنامه امسال چند برنامه موسیقی دیگر هم داشته باشیم.»

این جشنواره بعد از چند بار تاخیر به دلیل شرایط کرونا سرانجام خردادماه برگزار می‌شود. عباس امانی رییس انجمن موسیقی گراش به هفت‌برکه گفته بود: «پنجمین جشنواره موسیقی به دلیل شیوع کرونا لغو شد. هر چند بچه‌ها قبل از آن دو ماه شبانه‌روز تمرین داشتند. بعد از گذشت هشت ماه به ما خبر دادند که می‌توانیم اجرا کنیم و باز تمرین‌ها را شروع کردیم اما بار دیگر به دلایلی امکان اجرا فراهم نشد. قرار شد عید نوروز امسال اجرا کنیم که این اتفاق نیز نیفتاد. و در واقع سه بار اجرای ما لغو شد و بچه‌ها پراکنده شدند.»

اما بعد از سه سال دوری شهر از موسیقی، پنجمین جشنواره‌ی موسیقی هنرجویان گراش پنج‌شنبه، و جمعه شب ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد. این جشنواره را آموزشگاه موسیقی رایگان، برگزار می‌کند و دبیر اجرایی آن راضیه غلامی است، او در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، چلوکبابی صالح، جی کافه، پلاسکو، عینک بهراد، موسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه، حامیان اجرای این برنامه هستند. بلیت جشنواره در سینمای گراش به فروش می‌رسد.»

غلامی درباره‌ی اجرای این جشنواره گفت: «در این جشنواره سبک‌های سنتی و پاپ در گروه‌های سنی مختلف به صورت تک‌نوازی، دونوازی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی اجرا خواهند داشت و هنرجویان با سازهای تار، تنبک، سنتور، ویولون، گیتار پاپ، نی، گیتار کلاسیک، دف، فلوت، هنر خود را به نمایش می‌گذارند.»

مجید رایگان، مسئول آموزشگاه موسیقی گراش، نیز درباره‌ی تاثیر اجرای جشنواره و کنسرت موسیقی به هفت‌برکه گفته بود: «یکی از دلایل کم‌رونقی آموزشگاه، فاصله افتادن بین اجرا است. آن هم نه اجرای تخصصی مثل کنسرت؛ اجرای جشنواره‌ای برای محک زدن توانایی هنرجویان، تا هم خودشان تشویق شوند و هم خانواده‌ی آن‌ها نتیجه کار را ببینند. ما همیشه جلو پای خودمان را می‌بینیم و به آینده فکر نمی‌کنیم که باید نیرو تربیت کنیم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. خانم غلامی
    توو پوستر تبلیغ جشنواره ، حامیان برنامه با چیزی که شما میگی تفاوت و کم و زیاد داره.
    تا اجرا نشده باید پوستر رو اصلاحش کنین.

  2. خدمت بعضیا!
    من توو یک موقعیت پرخطر و پر استرس گیر افتاده بودم و ازت خواستم حمایت و پایشم کنی ولی نکردی!
    حالا واسه موسیقی و هنرجویان موسیقی شدی حامی؟؟!!
    متاسفم واقعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top